Saturday, January 14, 2012

נחל חווה

תאריך :  14-1-2012

בית ספר שדה מצפה רמון - סינגל שביל ישראל על המצוק - טיילת מצפה רמון - מרכז המבקרים מצפה רמון - הדרך השחורה מעל מכתש רמון - מצפה גבעת געש - נחל חווה - נחל גרפון - מצד גרפון - מעלה גרפון - סינגל נחל חווה עליון - דרך השחורה מעל מכתש רמון - מצפה רמון - טיילת מצפה רמון - סינגל שביל ישראל על המצוק - בית ספר שדה מצפה רמון

נקודת יציאה : בית ספר שדה מצפה רמון

אורך :  50 ק"מ

זמן :  7:04 שעות

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

• הרבה זמן פינטזתי על טיול באיזור הזה
    הצלחתי לדלות קצת מידע לקראת הטיול , אבל בעיקר על הדרך לאורך המצוק
    הצלחתי לדעתי מסלול יפה וממצה שסיפק יום רכיבה אמיתית במדבר עם אתגרי ניווט ובחירת תוואי
    אחד מטיולי המדבר היפים שרכבתי
  • יצאנו מבית ספר שדה מצפה רמון (1) מהפשפש הדרום מזרחי בסימון של שביל ישראל
    זהו סינגל רכיב לחלוטין מעל המכתש שמגיע לסלע הגמל עליו יש מרפסת תצפית (2)
    המשכנו עם הסינגל ואז בשביל הטיילת שעל המצוק עד ליד מרכז המבקרים (5)
    חצינו על הגשר והמשכנו בשביל/טיילת ליד מלון מפואר ואז הלאה בדבל עד חיבור לדרך המסומנת שחור שיוצאת מהחורשה ומגרש הכדורגל של מצפה רמון לאורך המצוק מזרחה
  • פה דהרנו בדרך שתחילה היא רחבה וטובה לכל רכב עד הכניסה לאתר בריכות החמצון בנקודה 7
    מכאן זוהי דרך 4X4 עליה דהרנו עד תצפית גבעת געש בנקודה 8
    המשכנו הלאה  על הדרך עד נקודה 9
  • פה טיפסנו ללא שביל מספר מטרים והמשכנו ברכיבה על רכס שולחני ביובל של נחל חווה (10)
    מכאן רכיבה נחמדה וטכנית בערוץ ובצדדיו תוך התמזגות לנחל חווה עד מזלג הערוצים של נחל חווה ונחל גרפון בנקודה 11
  • טיפסנו בנקב לא ברור בערוץ נחל גרפון עד מיצד גרפון (12)
    מכאן בנאקב ברור שהוא חלק מדרך הבשמים בעלייה מתונה ורכיבה כולה עד נקודה 13
    לאט לאט הנקב הופך לדבל לקראת נקודה 13 וממשיך עד נקודה 14
  • פה טיפסנו בערוץ עם נקבים לא ברורים לנקודה 15
    מכאן רכיבה בעיקר על רכס שולחני מכוסה בחלקים רבים באבני צור
    סה"כ רכיב כולו
  • בנקודה 17 הגענו למצוק וירדנו בשביל לא ברור , רכיב ב 50% ממנו עד הערוץ
    מכאן בנקב נוח עד נקודה 17
    פה רכבנו ללא שביל ברור עד דבל בנקודה 18
    מכאן רכיבה מהירה בדבל שהופך לעתים לסינגל , נוח ורכיב עד מפגש עם הדרך השחורה מעל המצוק של מכתש רמון בנקודה 19
  • פה התחלנו ברכיבה ארוכה על הדרך עם רוח פנים עד הכיכר על הכביש הראשי במצפה רמון בנקודה 20