Friday, January 13, 2012

נחל ניצנה והר עקרב

תאריך :  13-1-2012

בית ספר שדה מצפה רמון - כביש "מצפה רמון-מצפה כוכבים" - מצפה הכוכבים מצפה רמון - סוכה במדבר - נחל צין - כביש "צומת בה"ד 1-הר חריף" - נחל ניצנה - הר עקרב - נחל ניצנה - ביש "צומת בה"ד 1-הר חריף" - בור חמת - סוכה במדבר - כביש "מצפה רמון-מצפה כוכבים"- מצוק מכתש רמון - בית ספר שדה מצפה רמון

נקודת יציאה : בית ספר שדה מצפה רמון

אורך :  38 ק"מ

זמן :  6:05 שעות

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

המסלול מקושר לאתר עמוד ענן

• המסלול התבסס על מסלול שפורסם בעבר ע"י אילן שחם , חזי יצחק וגיא גרינוולד :
    שיניתי אותו בכדי לעשותו מעגלי אבל זה לא שינה את הבעייה העיקרית שלו וזה הטיפוס הרגלי הקשה להר עקרב
    בגלל הטיפוס השתנה הטיול בסופו של דבר למשהו אחר מהמתוכנן
  • התחלנו מבית ספר שדה מצפה רמון (1) בו השתכנו
    תחילה בכביש עד קרוב לצומת עם הכביש למצפה הכוכבים ובנקודה 2 המשכנו בדבל לנקודה 3 בה עלינו בדבל עד המצוק בנקודה 4
    פה רכבנו.הלכנו בנקב על המצוק
    הרוח היתה מאד חזקה ולכן רובנו הלכנו והחלטתי לחתוך מהמצוק (5)
    בנקודה 5 רכבנו קטע קצר בכביש ושוב בדבל עד נקודה 6
    מכאן שוב בכביש עד לפנייה לכיוון סוכה במדבר (7) ומהחורשה בדבל עד ליד מצפה הכוכבים (8)
  • פה ירדנו בדבל מהיר עד מפגש עם הדרך לסוכה במדבר בנקודה 9
    בצומת הדרכים בנקודה 10 פנינו לדרך שמאלה עד נקודה 11
    פה טיפסנו טיפה ללא שביל ודהרנו לכביש ללא שביל מסודר לנקודה 12
  • מכאן רכיבה בכביש "צומת בה"ד 1-הר חריף" עד נקודה 13 לפני בור חמת
    מכאן בדבל ולעתים בסינגל עד הכניסה לנחל ניצנה מהכביש בנקודה 14
  • הרכיבה בנחל ניצנה היא בדבל נחמד לרכיבה
    בנקודה 15 התחלנו בטיפוס שבמהרה (16) הפך לרגלי עם האופניים על הגב (ראה תמונות)
    הטיפוס תלול ובגלל האבנים והסלעים בלתי רכיב לחלוטין
    מנקודה 17 שבה נוף נהדר סביב ניתן לרכב על שיא הרכס עד נקודה 18(החץ הדרומי במפה) ופה ב 18 ירדנו רגלית עד חיבור לנקב רכיב ברובו עד נקודה 19
    חלק מאתנו המשיכו על השלוחה וירדו בנקב טוב ורכיב יותר ב 20 ונפגשנו מחדש בנקודה 19
  • מכאן רכיבה מהירה בנחל ניצנה עד למפגש עם הכביש "צומת בה"ד 1-הר חריף" בנקודה 14
    המשכנו עם הכביש מזרחה עם רוח גב שמאד עזרה
    בנקודה 21 עברנו ליד בור חמת שהוא בור מים גדול ופתוח והמשכנו עם הכביש עד הפנייה ל"סוכה במדבר" בנקודה 22
  • פה פנינו לסוכה במדבר בדרך רחבה והתחברנו בנקודה 7 לכביש "מצפה רמון-מצפה כוכבים)
    רכבנו קטע קצר על הכביש ובנקודה 6 נכנסו לסינגל נהדר על המצוק דרך נקודה 23 עד שהוא חובר לכביש בנקודה 5