Friday, January 20, 2012

"המרדף" אחרי הגשם

תאריך :  20-1-2012

מדרשת בן גוריון - חציית כביש "שדה בוקר-מצפה רמון" - סינגל חלוקים - נחל הרועה - חציית כביש "שדה בוקר-באר שבע" - נחל עץ - חציית כביש "שדה בוקר-ירוחם" - הסכר על נחל חצץ - ליד מרחב עם - ליד הר קטום - הר צרור - שדה צין - קבר בן גוריון - מדרשת בן גוריון

נקודת יציאה : רחבת חנייה בכניסה למדרשת שדה בוקר (בצד ימין מיד אחרי מעבר השער)

אורך :  25 ק"מ

זמן :  3:06 שעות

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• זהו אחד הטיולים שהתחיל בצורה המוזרה ביותר
    התוכנית היתה לרכב מסלול באיזור בארי שיכלול את סינגל בארי עם תוספות רבות
    לרוע מזלנו תמיד כשיש תכנון על בארי יורד לנו גשם חזק שם בדיוק בלילה שלפני כך שקשה לחזות את זה
    בכל זאת הכנתי אלטרנטיבות , אבל גם הן לא עזרו
    כשהגענו לבארי ידענו שהיה שם הרבה גשם בלילה ולכן המשכנו לאלטרנטיבה , מסלול בנחל הבשור שמתחיל באורים או צאלים
    גם באורים וגם בצאלים ירד גשם חזק וממושך ולכן המשכנו לצומת טללים למסלול מתוכנן שם
    .... אבל גם שם ירד גשם ולמרות שהרכיבה באיזור זה אפשרית בתנאים כאלה החלטנו להדרים לסינגל חלוקים
    כשהגענו לשדה בוקר גם שם ירד גשם וכך גם דרומה יותר
    בכל זאת החלטנו שפה נעצור ולא ננסה להמשיך עד אילת
    יצאנו לרכיבה 5 אבל אחרי 2 דקות כשהגשם התחזק החליטו 2 להשתפן וחזרו לאוטו והמשכנו 3
    בסופו של דבר כמו תמיד "מי שמעיז מנצח"
    אמנם היה קר ונרטבנו קצת אבל באיזור זה הבוץ לא נדבק לגלגלים כך שהגשם לא היווה בעייה של ממש
  • 1-4 יצאנו מהשער של המדרשה (1) ומעבר לכיכר יש טיילת סלולה עד כביש "שדה בוקר-מצפה רמון" (2)
    רכבנו בשטח במקביל לכביש ובנקודה 3 חצינו ונכנסנו לשביל חלוקים
    הוא מתחיל בדבל שהופך לסינגל
  • 4-7 בנקודה 4 מטפסים בסינגל עד נקודה 5
    מכאן אחד הקטעים הכיפיים בסינגל , ירידה מהירה בד"כ בערוץ עם טרסות קטנות
    מטפסים אל נקודה 6 ויורדים בדבל עד נקודה 7 (שימו לב לא להמשיך לדהור מעבר לפנייה לסינגל בנקודה 7)
  • 7-9 פנינו ימינה לסינגל בירידה עד נקודה 8
    הסינגל/דבל ממשיך בוואדי ומטפס לכביש "שדה בוקר-באר שבע" בנקודה 9
  • 9-12 מהכביש מתחיל הסינגל שבסופו בנקודה 10 יורד לעץ השיטה הענק שבנחל עץ (11)
    מכאן המשכנו עד נקודה 12
  • 12-14 פה פנינו שמאלה בדבל ועזבנו אותו לטיפוס בנקב בערוץ עד נקודה 13
    מכאן על הרכס בדבל טכני צר בירידה עד הכביש בנקודה 14
  • 14-16 חצינו את הכביש והמשכנו בדרך המקבילה לו מדרום עד הסכר בנקודה 15
    אחרי חציית הסכר ממשיך דבל שהופך סינגל ומגיעי לשיפולי הר צרור בנקודה 16
  • 16-1 פה טיפסנו להר צרור בדבל כשהמראה של החזזיות שנפתחו בגלל הגשם גרם לשטח להראות ירוק מתמיד
    מראש הר צרור ירידה מהירה לשדה צין והלאה עד הכניסה בפשפש למדרשת בן גוריון בנקודה 20