Friday, January 27, 2012

בין עין פרת לאלמוג

תאריך :  27-1-2012

כפר אדומים - נופי פרת - הסינגל האדום לוואדי קלט - וואדי אבו ג'ד - עין פרת (עין פארה) - סינגל הצינור - כביש אלון - ליד עין פאוור - עין קלט - כביש למנזר סנט ג'ורג' - תצפית על מנזר סנט ג'ורג' - וואדי א סוויד - כביש לורד יריחו - כביש "יריחו-צומת אלמוג" - צומת אלמוג

נקודת יציאה : חנייה של המינימרקט של כפר אדומים

קובץ KMZ ל GPS

קובץ TWL ל NAVIGUIDE

• חזרנו למסלול בוודי קלט
    המסלול דומה למסלול שעשינו בשנה שעברה https://razg.blogspot.com/2011/02/blog-post_18.html אבל בשינויים בעיקר בחלקו הראשון בסינגל היורד לערוץ ובהוספת עין פרת (עין פארה) למסלול
    כרגיל המסלול כאן נהדר וייחודי
  • יצאנו מאיזור המינימרקט (1) אל הצומת לכיוון היישוב נופי פרת (2)
    הכביש מטפס לכיוון נופי פרת
    בנקודה 3 חלפנו על פני הכניסה לסינגל בו ירדנו בשנה שעברה ובנקודה 4 הגענו לירידה ימינה לסינגל בסימון שבילים אדום
    ירדנו איתו בירידה רכיבה במלואה עד נקודה 5
    פה הסינגל האדום יורד למטה לערוץ כשרובו לא רכיב
    אנחנו המשכנו לפי המפה של גיא גרינוולד ל GPS אבל הסינגל שסומן לא ממש היה
    ירדנו רגלית עיקר עד ערוץ וואדי אבו ג'ד ובנקודה 6 טיפסנו רגלית לגדה השנייה עד נקודה 7
    מכאן שוב רכבנו עד הכיפה בנקודה 8
  • פה עלינו בסינגל עד נקודה 9 בה ההמשך לא ברור
    חלקנו המשכנו על מדפי סלע (כמו בהקלטה שמסומנת) בתוואי רכיב בחלקו עד הכביש לעין פרת בנקודה 10
    חלק עלו על מדף כמה עשרות מ' מדרום למסומן במפה שהיה רכיב יותר
    ירדנו בכביש עד הכניסה לשמורת נחל פרת בנקודה 10
  • מכאן רכבנו בשביל המסומן אדום בערוץ שרובו רכיב
    הוא חולף על פני מספר בריכות חמודות עד חציית וואדי קלט והצינור בנקודה 11
    מכאן טיפסנו רגלית בתחילת סינגל הצינור שאחרי טיפוס קצר הופך רכיב וזורם ברובו עם נופים מדהימים של הוואדי מתחתיו והמצוקים בגדה ממול
    סוף הרכיבה בסינגל הצינור בן מעל 3 ק"מ היא נקודה 13 אליה יורדים בתלילות בקטע קצר שרובו רגלי
  • המשכנו בסינגל בגדה הימנית עד לחיבור לכביש אלון (14) וטיפסנו בכביש עד נקודה 15
  • פה ירדנו שמאלה בדיוק בקצה מעקה הבטיחות ונכנסנו לסינגל נהדר , ארוך וזורם אל עין קלט
    בנקודה 16 ניתן לרדת ללא שביל מוגדר , אבל רכיב בחלקו אל עין קלט כמו שירדנו בשנה שעברה
    (מסלול משנה שעברה)
    חלקנו ירדו פה וחלקנו אתי (ראה הקלטה ומפה) המשכנו בסינגל הרשמי עד נקודה 17
    מכאן בסינגל שחור שרכיב ברובו אבל פה ושם מדרגות בעלייה עד עין קלט (18)
  • מהמעיין המשכנו בסינגל האדום לאורך אמת המים על הגדה הצפונית עד נקודה 19 בה ירדנו וחצינו את הערוץ והמשכנו בגדה הדרומית
    בנקודה 20 התחלנו בטיפוס מעל הערוץ
    בנקודה 27 פנינו על דרך ימינה וטיפסנו בה עד נקודה 26
    מפה שוב המשך סינגל שבנקודה 29 מגיע לערוץ
    הרכיבה בערוץ נוחה ומדי פעם עוברים בין הגדות
    בנקודה 30 עולים לדבל שמאלה ועוזבים אותו ללא שביל בשיא הגובה ויורדים עד הכביש בנקודה 31