Wednesday, February 22, 2012

בין עזוז להר חמרן

תאריך :  22-2-2012

עזוז - סינגל עזוז - נחל בארותיים - נחל עזוז - נחל חורשה - מאגורת קדם - מדרום להר חמרן - על השלוחה המזרחית של הר חמרן - נחל ניצנה - שדה חפיר - נחל חורשה - נחל עזוז - עזוז

נקודת יציאה : עזוז

מוביל : טיול של גרופי שהובילו טל רבלין ונמרוד עירון

אורך :  46 ק"מ

זמן :  7:49 שעות

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• הצטרפתי לטיול גרופי שפתח טל ריבלין
    הטיול כלל קצת מסינגל עזוז והרבה קטעים הרבה פחות מוכרים , חלקם בדרכי 4X4 וחלקם באיזורים בתוליים לאופניים עם הרבה קטעי Hike a Bike אבל גם סינגל חמוד מאד מהר חמרן לנחל ניצנה
  • יצאנו מהיישוב עזוז (1) וירדנו בכביש פנימי דרום מערבה לחיבור לסינגל עזוז בנקודה 2
    זרמנו עם הסינגל שמסומן בסימון הגמל של גיאופן עד נקודה 3
  • פה עזבנו את הסינגל וטיפסנו בערוץ רכיב ברובו עד נקודה 4 בה טיפסנו עם האופניים על הגב עד הפסגה בנקודה 5
    פה פגשנו שרידי נקב שמשתפר אחרי ירידה של כ 50 מ' והופך לסינגל רכיב עד ערוץ נחל עזוז
    מכאן בדרכי 4X4 או בסינגלים מקבילים להם תוך חציית הרכס הנמוך בין נחל עזוז לנחל חורשה עד ערוץ נחל חורשה בנקודה 6
    המשכנו לגדה המזרחית של נחל חורשה ובנקודה 7 יש מבנה אבן ישן וקצת אחר כך בנקודה 8 הגענו למאגורת קדם (ראה תמונות)
    זהו בור גדול עם אשל בתוכו
  • מכאן המשכנו במקביל לנחל חורשה כשלפעמים יש קטעי דשדש
    באיזור 9 הדשדש מעצבן אבל ניתן לעוקפן לפעמים בדרכים בשולי האפיק
    בנקודה 10 מתחברים לדבל שמטפס במתינות עד נקודה 11A ואחר יורד אל ערוץ של נחל עקרב
  • בנקודה 12 פנינו לדבל ישן שמסתיים בנקודה 13 ומגמתו עלייה להר חמרן
    מכאן טיפוס רגלי קשה אל שלוחה של הר חמרן בנקודה 14
    עוד קצת הליכה הובילה אותנו לאוכף בנקודה 15 ממנו יורד נקב עתיק ולא מתוחזק ולכן גם לא רכיב ברובו
    ירדנו לוואדי מתחתיו ומנקודה 16 ניתן לזרום בערוץ ומצדדיו בנקב טוב וחווייתי עד מפגש הערוץ עם נחל ניצנה אחרי כ 4 ק"מ בנקודה 17
  • מכאן התחלנו בדהרה בנחל ניצנה ובנקודה 18 בדרכים או מקביל להן לנחל חורשה (19) והלאה עד עזוז
    זו היתה דהירה כייפית במישורים רחבים ופתוחים עם הפרעה פה ושם של סוללות מעשה ידי צה"ל