Friday, February 24, 2012

הטיול שאני הכי אוהב (נחל תבור)

תאריך :  24-2-2012

נווה אור - נחל מנתה - גדר המערכת - ירדנה - בית יוסף - נחל יששכר - חציית כביש 90 - תל יששכר - עיי חמדיה - דרך נוף רמת צבאים - עיי מרצץ - נחל יששכר - ליד מולדת - ליד גזית - סינגל גזית - נחל תבור - עין שחל - חציית כביש 90 - גשר רכבת העמק על נחל תבור - על שרידי רכבת העמק - נווה אור

נקודת יציאה : בצד ימין ליד השער של נווה אור (ממליץ לחנות ליד הקיוסק ופינת האופניים שהקים ג'לול - יש שם קיוסק , מקום לשטיפת אופניים ומקלחת)

אורך :  45 ק"מ

זמן :  4:51 שעות

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• כמו בכל שנה חזרנו למסלול שכולל את נחל תבור
    כמו שקראתי למסלול , זהו המסלול שאני הכי אוהב
    המסלול מתאים לתקופה שבין ינואר ואפריל בהם האיזור ירוק ופורח
    בדרך כלל יש זרימה של מים בעונה זו
    ההרגשה כשרוכבים כאן היא שהטבע משפריץ מכל מקום : מים , צמחיה , בעלי חיים , בוץ ..... המסלול משלב גם הרבה נופים מגוונים , אתרים כמו שרידי רכבת העמק , טחנות קמח ועוד
    אחרי 4 ימים ללא גשם מתוכם 3 עם רוח מזרחית , הדרכים היו יבשות לגמרי ללא בוץ כמו שציפיתי
  • 1-10 מהמקום בו חנינו נכנסנו לנווה אור ויצאנו מהשער האחורי בנקודה 2
    הדרכים עליהן רכבנו הן סלולות בגלל מיקוש של מחבלים בשנות ה 60 וה 70 וגם בגלל סחף מוקשים היום
    בנקודה 4 מגיעים ליד גדר המערכת ומטפסים איתה למושב ירדנה והלאה לבית יוסף
    בנקודה 9 יוצאים מבית יוסף לאיזור חממות ורוכבים בלי דרך של ממש בין החממות עד שחוברים לדרכים יותר טובות ומגיעים לכביש הבקעה בנקודה 10
  • 10-13 חצינו את הכביש והמשכנו בנחל יששכר בסימון שבילים כחול
    בנקודה 11 גשר מסילה טורקי שהיה שייך לרכבת העמק
    בנקודה 12 מטפסים בדרך מסומנת בשחור
    העלייה תלולה מאד מדי פעם ומצריכה בקטעים מסויימים הולכת האופניים
  • 13-18 סיימנו לטפס בשחור בנקודה 13 ורכבנו בדרך 4X4 שמנקודה 14 הופכת לדרך נוף רמת צבאים המסומנת ירוק שהיא דרך לבנה משובחת
    דהרנו עם הדרך עד נקודה 15 בה פנינו ימינה לדרך מסומנת שחור שיורדת לנחל יששכר
    דהרנו בירידה ואחר כך בדרך כלל בעלייה עד ליד קיבוץ גזית בנקודה 18
  • 18-21 בנקודה 18 עזבנו את השחור בפנייה ימינה לדרך מסומנת כחול שיורדת לכיוון אחד השערים האחוריים של גזית
    בנקודה 19 לקחנו שמאלה עם הדרך לכיוון גזית ואחרי כמה מטרים המשכנו ימנה עם הסימון בדבל ובנקודה 20 עברנו שמאלה עם הסימון והמשכנו בסינגל גזית
    זהו סינגל רכיב כמעט במלואו פרט ל מטרים בודדים
    הסינגל זורם עד החיבור לערוץ נחל תבור בנקודה 21
    הסינגל לא טכני והבעייה היחידה היא עקבות הפרות בבוץ היבש ואבנים שפה ושם נמצאות על הסינגל
  • 21-25 מכאן התחילה דהירה במורד הנחל תוך חציית עשרות מעברי מים שמספקים חווייה נהדרת
    הנוף סביב והצמחייה משגעת
    בדרך פרחו בין השאר התורמוסים
    בנקודה 23 עוברים שער לרכב שמסמן את סוף השמורה ובצומת הדרכים בנקודה 24 פונים ימינה עד כביש הבקעה בנקודה 25
  • 25-1 פה חצינו את הכביש והמשכנו בדרך שמצפון לערוץ נחל תבור
    בנקודה 26 טיפסנו לגשר הרכבת הישן ומכאן רכבנו בקטע נהדר על שרידי הגשרים והסוללה של רכבת העמק
    בקטע קצר נמצאים גם שרידי מסילה
    בנקודה  27 ליד בריכת מים חוברים לדרך שמובילה לכביש הגישה לנווה אור ולאוטו
  • בנקודה 1A לפני השער של נווה אור אפשר לפנות ימינה כ 200 מ' לאורך מבנה הלול ובקר בקיוסק של ג'לול שיש בו מתקני שטיפה לאופניים ומקלחת לרוכבים (כרגע מים קרים בלבד) וגם קיוסק וגלריה