Friday, February 03, 2012

סיבוב ארוך בחוף השרון

תאריך :  3-2-2012

תחנת רכבת נתניה צפון - נתניה - רח' ניצה - טיילת נתניה - אנדרטת חיל החימוש - טיילת נתניה - שמורת האירוסים של נתניה - שפך נחל פולג - חצייה מתחת כביש 2 - מכון וינגייט - שמורת חוף השרון - געש - שמורת חוף השרון - ארסוף - שכונת נוף ים - אפולוניה - סידני עלי - גשר הולכי רגל ליד רשפון - רשפון - איור קניות שפיים/געש - מרכ הגולף געש - שמורת חוף השרון - גשר הולכי רגל ליד יקום - סינגל יקום - שמורת יקום - אודים - רמת פולג - גשר השלום - חורשת הסרג'נטים - פמפ טרק נתניה - רכבת נתניה

נקודת יציאה : חנייה מערבית של רכבת נתניה צפון

משתתפים : 10 (12 - עדי וארז באו ברכיבה מתל אביב ופגשו אותנו בשפך הפולג ועבו אותנו בסידני עלי)

אורך :  57 ק"מ

זמן :  6:42 שעות

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• השבוע היה קשה להחליט איפה נטייל
    היה ברור שיהיה בוץ בצפון ובמרכז ולכן צריך למצוא מסלול שנוכל להתמודד עם הבוץ או שהוא יהיה ללא בוץ
    בגלל שאנחנו ברובנו מהצפון וב 4 השבועות האחרונים היינו כל הזמן בטיולים בדרום החלטתי שזו לא אופצייה כי גם בשבוע הבא התחזית מרמזת על טיול בדרום
    ההחלטה נפלה על טיפוס ממחניים לביריה ושם סיבוב בסינגל ביריה
    בגלל שגם פה מספר חברים העלו חששות שיהיה בוץ שיארוב לנו בפינה לא צפוייה החלטתי להמר על בטוח ולבנות מסלול בחוף השרון בו הגשם שירד הידק את החול ויהווה יתרון
    ואכן יצא טיול מצויין באיזור שרבים בקבוצה לא רכבו בו מעולם
    היו בו שילוב של אורבן וסינגלים מצויינים בשטח , נופים נהדרים ואטרקציות רבות מהמוצע בטיול רגיל
    זהו יופי של מסלול לרכיבה בגשם או מיד אחריו ואין מה לחשוש מהמסלול באיור בנאלי יחסית - מומלץ בחום
  • התחלנו מרכבת נתניה (1) ברכיבה דרך העיר עד מפגש עם הטיילת ברח' ניצה בנקודה 4
    מכאן רכיבה לאורך הטיילת היפה עם נופים יפים של הים
    פה ושם ניתן להשתעשע במדרגות או אלמנטים אורבניים אחרים
    גם הפיסול נחמד וגם מספק שעשועים פה ושם (ראו תמונות)
    בנקודה 5 עבנו לרגע את הטיילת לטובת ביקור באנדרטת חיל החימוש (6) ואחר חזרנו והמשכנו בטיילת
    בנקודה 7 מסתיימת הטיילת (כנראה שהיא תמשיך להבנות מפה) וחברנו לרחוב המערבי בנתניה בנקודה 8
  • מכאן המשך בשולי הכביש עד הכניסה לשמורת האירוסים (9) רכבנו בשביל המגודר עד נקודה 10
    הצלחנו לראות פריחות של אירוס הארגמן שבדיוק החלו השבוע
    בנקודה 10 חברנו לרחוב ובנקודה 11 ירדנו בטיילת נחמדה לכיוון חוף הים שבשפך נחל פולג (13)
  • מחוף הים נכנסנו לדבל שהופך סינגל לאורך נחל פולג עד שהוא חוצה מתחת לגשר של כביש 2 (14)
    המשכנו על הגשר למטיילים מעל נחל פולג בנקודה 15 והלאה בסינגל שמטפס בנקודה 16 לגשר הולכי הרגל בכניסה למכון וינגייט (17)
  • נכנסנו למכון וינגייט ובנקודה 19 יצאנו מהפשפש האחורי לשמורת חוף השרון
    רכבנו בסינגל מצויין שמצבו עכשיו אחרי הגשמים מצויין וורם בדרך כלל
    הסימון של רובו אדום
    בנקודה 20 לפני געש מסתיים הסינגל שהוא גם על שביל ישראל
    ירדנו לערוץ שיורד אל הים וטיפסנו לצידו השני
    האיזור הזה עלול להשתנות בגלל בנייה של שכונה חדשה של געש כאן
    בנקודה 21 נכנסנו דרך פשפש להמשך השמורה עד היציאה ממנה בנקודה 22 גם כאן היה סינגל חמוד מעל מצוק הכורכר
  • מכאן המשכנו בדרכי 4X4 חוליות שבתנאים של אחרי הגשם היו רכיבות לחלוטין עד שכונת נוף ים בנקודה 25
    המשכנו פה ימינה בכביש עד ליד מסגד סידני עלי
    הקפנו אותו בסינגל ממערב שמתחבר לכביש שיורד לים לחוף סידני עלי
    טיפסנו בו עד נקודה 27
  • מכאן ירדנו ברחוב וחזרה לנקודה 25
    המשכנו בדרך 4X4 אחרת מזו שהגענו עד נקודה 24A
    המשכנו בכביש משןבש עד נקודה 29 וא בדרך חולית עד העלייה לגשר הולכי הרגל מול רשפון בנקודה 31
  • פה המשכנו בחציית רשפון עד נקודה 32
    פה בדרכי 4X4 עד נקודה 34
    פה הגענו לאמבטיית בוץ כתוצאה מבנייה שמתבצעת ממערב ליד הכביש הפנימי ולכן הולכנו את האופניים בשולי האמבטייה (34)
    המשכנו בדרכי 4X4 עד הכיכר בנקודה 36 ומיד אחריה חצינו בגשר מתחת כביש 2 אל איור הקניות של שפיים/געש
  • רכבנו בשולי הכביש הפנימי של איור הקניות ובנקודה 37 פנינו בדרך אל מרכז הגולף של געש
    המשכנו עם הדרך עד הפינה הצפון מזרחית של מרכז הגולף בנקודה 38
    בנקודה 39 נכנסנו לסינגל החורשה שהוא סינגל חמוד בשדרת אקליפטוסים ומסתיים בנקודה 40
    המשכנו הלאה בדרכי 4X4 עד הפשפש בגדר שמורת חוף השרון בנקודה 41
    בנקודה 42 נכנסנו לסינגל חולי
    עד נקודה 43 החול היה מעצבן בקטעים רבים , אבל מנקודה 43 עד 44 הו קטע לונה פרק מהיר , זורם ומתפתל בירידה והחול קשה - ממש בארי
    מנקודה 44 ליד הגדר של מכון וינגייט רוכבים בדבל עד דרך ליד כביש 2 (45)
  • בנקודה 46 חצינו את גשר הולכי הרגל שליד יקום והמשכנו בכיוון פרק יקום והאגם
    בנקודה 47 נכנסנו לסינגל יקום החמוד שגם מלא פריחת אירוס ארץ ישראלי וכלניות
    הוא מסתיים בנקודה 48
    מכאן המשך רכיבה דרך שמורת יקום והלאה עד גשר המטיילים אותו לצינו בבוקר בנקודה 15
  • הפעם פנינו ימינה וטיפסנו לאודים (49) והמשכנו דרך אודים עד היציאה ועלינו לגשר הולכי הרגל מעל כביש 2 (51)
    חצינו לשכונה מהצד השני והמשכנו דרך רמת פולג והלאה לנתניה עד רח' רפאל איתן (54)
    פה דהרנו לגשר השלום (55) והלאה לחורשת הסרג'נטים בנקודה 57
    המשכנו מכאן עד לכניסה לפרק האופניים של נתניה (59)