Friday, March 30, 2012

עגור

תאריך :  30-3-2012

כניסה צפונית לפרק בריטניה - שדות מיכה - דרך עוקפת שדות מיכה - חרבת עקוד - דרך מקבילה לכביש 383 - גפן - יער חרובית - סינגל חרובית - חרבת עלוס - סינגל עגור המערבי - חרבת שחה - חרבת אימר - חציית נחל האלה - סינגל עגור המזרחי - תל עזקה - סינגל "היורד מתל עזקה" - כניסה צפונית לפרק בריטניה

נקודת יציאה : חניון קק"ל בכניסה הצפונית לפרק בריטניה (פונים מכביש 38 בצומת עזקה לכיוון מערב לכביש 383 ואחרי 1.5 ק"מ פונים דרומה לחניון)

אורך :  38 ק"מ

זמן :  5:02

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• אחרי שיצא לי לרכב השנה פעמיים עם ירון פדות והפלטה הגדולה בפרק בריטניה וסינגלי עגור (https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/brh  ו https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/agb )החלטתי להביא לשם את הקבוצה שלי
    כמובן שהמסלול שלנו ארוך יותר ולכן משלב הרבה יותר סינגלים
  • 1-7 רציתי להמנע מרכיבה בכביש ולכן התחלתי בדרך המקבילה לכביש מדרום ובנקודה 3 חצינו את הכביש
    בגלל שבפעם האחרונה שרכבתי פה הצמחייה לא היתה כה גבוהה לא זיהיתי את הדרך בה עלינו אז והתחברנו עם הדרך לכביש 383 בנקודה 5
    ממליץ במקום לחצות את כביש 383 בנקודה 2 להמשיך עם הדרך שמדרום לכביש עד מול הכניסה למושב שדות מיכה ולהמשיך משם כמו במסלול שביצענו
    בנקודה 6 פנינו למושב שדות מיכה ולפני השער שלו פנינו לדבל בנקודה 7
  • 7-11 מכאן רצף של דבלים שבהמשך עובר לאורך גדר של בסיס צבאי בקטע מסויים
    בהמשך הדרך מקבילה לכביש וסופו ירידה מתונה ומהירה עד נקודה 11
  • 11-15 בנקודה 11 חצינו את הכביש והמשכנו בדרכי שדות עד נקודה 12
    פה פנינו למה שהיה סינגל ועכשיו זיהינו אותו לפי קוליסים בעשב הגבוה , אבל אחרי כ 200 מ' נעלמו הקוליסים והלכנו כ 100 מ' עד הדרך בנקודה 13
    על הדרך המשכנו עד נקודה 14
    פה ירדנו בדרך שדות וטיפסנו בהמשך בדבל תלול עד לדרך שיוצאת מחניון יער חרובית בנקודה 15
  • 15-16 רכיבה בסינגל חרובית המסומן ירוק עד צומת הסינגלים (ירוק - שחור) בנקודה 16
  • 16-17 רכיבה בסינגל עגור המערבי בסימון שבילים שחור עד הכביש המשובש בנקודה 17
  • 17-20 מכאן המשך קצר בדבל שחוצה את ערוץ נחל האלה ושוב בנקודה 18 ממשיך הסינגל המסומן בשחור עד נקודה 18A (אם אני לא טועה) בה הסימון מתחלף לירוק
    הירוק עובר מדרום לצפון ואנחנו פנינו לסינגל צפונה (שמאלה) והמשכנו איתו
    הקטע הזה הוא יפה כי הוא עובר בשרידי חורבות וטרסות ובשילוב בצמחייה המראות יפים
    בנקודה 20 נגמר הסינגל הירוק
  • 20-21 בנקודה 20 המשכנו בסינגל מסומן אדום
    הסינגל האדום ממשיך ימינה או שמאלה ואנחנו לקחנו את השמאלי וטיפסנו איתו עד צומת הדרכים והחניון לפני העלייה לתל עזקה בנקודה 21
  • 21-1 פה עלינו בסינגל המסומן בסימון שביל ישראל ומטפס עד ראש תל עזקה (22)
    אחרי תצפית מראש התל ירדנו מהפינה הדרום מערבית שלו (23) בסינגל "היורד מתל עזקה" שהוא סינגל טכני המתחיל בדבל תלול והמשכו סינגל עם דרופים קטנים ופיתולים ומגיע עד חניון קק"ל בכניסה הצפונית של פרק בריטניה (1)