Friday, March 23, 2012

מעמק זבולון ליודפת ולסינגל משגב

תאריך :  23-3-2012

כביש פנימי לכאבול - צומת יבור - כביש "צומת אחיהוד-צומת גלעם" - תל כיסון - מעבר מתחת כביש "צומת אחיהוד-צומת גלעם"- גני תמרה - נחל אבלים - כביש "אעבלין-מורשת" - אעבלין - כפר מנדא - חרבת רגמה - נחל יודפת - תל יודפת - יודפת - צומת יודפת - שמורת הר שכניה - נחל שגב - ליד משגב - סינגל משגב - נחל אשליל - כביש פנימי לכאבול

נקודת יציאה : תחנת הדלק "דלק יבור" שנמצאת כ 1.5 ק"מ ממזרח לצומת יבור על כביש 805

אורך :  48 ק"מ

גובה מצטבר : 825 מ'

זמן :  5:32

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • כשרכבנו בפעם האחרונה בסינגלי משגב (https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/mis ) הבנתי שאני צריך לבנות מסלול שבו סינגל קק"ל החדש יהווה סיום של טיול נרחב יותר באיזור ולא שנבוא רק ל"סנגל עצמנו למוות" בירידות ועליות בסינגלי משגב
    כשהתחלתי להסתכל על המפה "קפץ" לי לעיניים המסלול שבצענו (ככה אני אוהב) שהוכח אכן כמסלול נוח ומגוון שמסתיים בירידה בסינגל הארוך והבלתי נגמר שבנתה קק"ל במשגב
  • התחלנו מתחנת הדלק "דלק יבור" (1) בכוונה לרכב דרך דרכי שדות עד תל כיסון (11)
    התחלנו בסדר ברכיבה בכביש הפנימי לכאבול ובנקודה 2 פנינו לדרך שדות שמשום שהדרכים שהופיעו במפה לא היו התחברנו לכביש 805 במקודה 6
    משם רכבנו בשולי הכביש לצומת יבור (7) והלאה לאורך כביש "צומת אחיהוד-צומת גלעם" עד נקודה 8
    כדי לחסוך את הרכיבה בשולי הכביש כדאי לרכב בכביש הפנימי מתחנת הדלק לנקודה 3 ואז לפנות לדרך שתיקח אותנו לנקודה 4 והלאה על הכביש הפנימי עד כביש "צומת אחיהוד- צומת גלעם" בנקודה 5 ולהמשיך במסלול שרכבנו
  • בנקודה 8 נכנסנו לדרך טובה בין שדות ומאגרי מים עד העלייה לתל כיסון בנקודה 10
    טיפסנו לתל כיסון שהיא נקודת התצפית הגבוהה באיזור (11) וירדנו ממנו מצידו הדרום מערבי עד חיבור לדרך בנקודה 12
    מכאן המשך בדרך טובה שמנקודה 13 מסומנת בסימון שבילים אדום עד המעבר התת קרקעי מתחת כביש "צומת אחיהוד-צומת גלעם" בנקודה 14 ליד מסעדת "גני תמרה"
  • המשכנו בכביש המשובש שהופך דרך עד נקודה 15
    פה לאט לאט הדרך נעלמת ועלינו על הכביש "אעבלין-מורשת" ובנקודה 16 ליד תחנת דלק פז ירדנו לדרך שעוברת בנחל אבלים
    לאט לאט יוצאים משטח הכפרים המוזנח ומלא הזבל לשטח פסטורלי
    בנקודה 17 מגיעים לכביש "צומת הסוללים-מורשת"
  • המשכנו בחציית כפר מנדא ובנקודה 18 המשכנו בדרך טובה בשולי בקעת בית נטופה
    בנקודה 19 הגענו לצומת דרכים בסימון שבילים כחול ואדום
    הכחול מטפס להר האחים והאדום לתל יודפת
    ניתן גם להתפצל מהאדום ולטפס להר עצמון כמו בטיול : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/manda
    אחרי ארוחת בוקר בצל העץ בנקודה 20 התחלנו בטיפוס המתון ברובו בנחל יודפת עד מרגלות תל יודפת בנקודה 22
    חלק מהחברה טיפסו לסיבוב קצר בסינגלי תל יודפת וחזרו לנקודה 21
  • המשכנו בדרך המסומנת אדום מערבה ובנקודה 23  פנינו צפונה עד השער הירוק בפינת היישוב יודפת בנקודה 24
    בנקודה 25 ירדנו מהדרך לדבל טיפה יותר טכני שהופך שוב לדרך טובה והביא אותנו לכביש "צומת יודפת-הררית" בנקודה 26
    מכאן רכיבה קצרה בכביש עד צומת יודפת (27) ואז בנקודה 28 על כביש "צומת יודפת-משגב" פנינו שמאלה לדבל טכני