Friday, March 09, 2012

לומדים לשחות בדישון

תאריך :  9-3-2012

צומת מחניים - חציית כביש "ראש פינה-קרית שמונה" - כביש לאיזור תעשיה חצור ולביריה - דרך הזיתים - עין כרמית - בריכת קובעת - סינגל ביריה - עין מקלד - קבר יונתן בן עוזיאל - נחל יבנית - עין נבוריה - חרבת נבוריה - המשך סינגל ביריה - כביש "עין זיתים-דלתון" - שביל אופניים "דלתון-גוש חלב" - רמת דלתון - עין עלווה - נחל גוש חלב - עין חלב - עין פועה - עין גרגר - עין מרעה - נחל צבעון - כביש "סאסא-יראון" - נחל דישון - עין אביב - חציית כביש "עלמה-רמות נפתלי" - נחל מכברם - כביש ישן של איילת השחר - ליד תל חצור - דרך מקבילה  לכביש "ראש פינה-קרית שמונה" - צומת מחניים

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת מחניים

אורך :  47 ק"מ

זמן :  6:22 שעות (הזמן הארוך הוא בגלל כמות המים הרבה שהיתה שאילצה אותנו לחצות הרבה ממעברי המים רגלית בגלל עומק המים , בעבר לקח לנו מסלול באותו סדר גודל 4:45 שעות בערך)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

• כשבתחילת השבוע ראיתי שהולך להיות בהיר וחם ביום ששי ידעתי מיד באיזה מסלול אבחר לרכב
    הגשמים שירדו בשבוע שעבר ובסוף השבוע והשלג שירד הבהירו שהזרימות בנחלים יהיו נהדרות
    החלטתי לרכב את המסלול הארוך בנחל דישון וגוש חלב ולנצל קטע מסינגל ביריה החדש כדי לגוון את המסלול האהוב
    כמות המים התבררה כאדירה , הרבה מעבר לכל מה שראיתי כאן בעבר
  • 1-6 יצאנו מתחנת הדלק בצומת מחניים (1) ועברנו במעבר שמתחת לכביש (2) והמשכנו בכביש לאיזור התעשייה של חצור הגלילית ולביריה
    בנקודה 3 פונים לדבל שמאלה שמטפס בין זיתים
    בין נקודה 4 ל 5 חלקנו טיפס (רגלית) בסינגל מקביל לדרך (בירידה מכאן כדאי לנצל אותו)
    המשכנו בטיפו בדבל עד נקודה 6 בה עברנו גדר שמעברה השני התחברות לדבל שהוא חלק מסינגל ביריה
  • 6-16 רכבנו לאורך סינגל ביריה שמסומן בצורה סבירה בסימוני סינגלי האופניים של קק"ל
    בנקודה 8 הסינגל ממשיך על דבל שמדי פעם הופך סינגל עד דרך הנוף בנקודה 11 ליד עין נבוריה
    טיפסנו עם הדרך עד בית הכנסת העתיק של נבוריה (12) בו עצרנו לארוחת בוקר
    מכאן המשכנו עם סימון סינגל ביריה שמתחיל סינגל , הופך לדבל ושוב לסינגל בנקודה 14
    מנקודה 15 הופך השביל לדבל איתו חברנו לדרך הנוף בצומת הדרכים בנקודה 16
  • 16-20 המשכנו בדרך הימנית שהופכת סלולה עד חיבור לכביש "עין זיתים-דלתון בנקודה 17
    המשכנו בשולי הכביש ובנקודה 18 בצומת לכיוון אגם דלתון פנינו שמאלה ומיד בנקודה 19 נכנסנו לשביל אופניים סלול משמאל לכביש
    השביל עובר מדי פעם לצד השני של הכביש ועובר מכשולים בעזרת גשרונים חמודים
  • 20-25 בנקודה 20 פנינו לדרך ימינה
    בנקודה 21 פנינו לדרך שמאלה עד שער בקר בנקודה 22
    בהמשך הדרך יורדת והופכת לדרך בין כרמי ענבים עם כמה ירידות תלולות
    בנקודה 23 חצינו את גדר הכרם ועברנו לדרך ליד עין עלווה
    פה עלינו על סינגל נחמד מעין עלווה עד מזלג הוודיות בנחל גוש חלב בנקודה 24
    המשכנו עם הדבל שמעל הערוץ עד מפגש הנחלים גוש חלב וצבעון בנקודה 25
    ניתן לרכב בשביל המסומן בנחל גוש חלב אבל יש קטעים קצרים לא רכיבים ולכן העדפנו את הדרך שמעליו
  • 25-31 מכאן מתחיל מסע השחיה שלנו
    החצייה ההכרחית הראשונה היא של השילוב של נחל גוש חלב ודישון
    מכאן המשכנו בדהירה בדרך עד הכביש בנקודה 26
    אחרי רכיבה קצרה על הכביש פנינו לדרך שהיא גם שביל ישראל בנקודה 27
    מכאן שוב דהירה בדרך תוך חציות של הערוץ הזורם
    בנקודה 28 חוצים שוב את הכביש וממשיכים בדרך המקבילה לערוץ הדישון הזורם בשצף
    מהמפגש של נחל אביב עם נחל דישון בנקודה 29 ממשיכים עם הדרך בנחל שעוברת עשרות מעברי מים שבחלקם הדרך בתוך המים
    הזרימה היתה מדהימה ובהרבה מקומות הגיע כמעט לכל גובה הגלגל כך שברוב החציות בשלב מסויים נאלצנו לרדת מהאופניים
    בנקודה 31 מסתיימות חציות המים
  • 31-1 מכאן רכבנו בדרך שמטפסת ואז יורדת עד הכביש של איילת השחר בנקודה 33
    מכאן בכביש הפנימי שליד תל חצור עד נקודה 34
    פה נכנסנו לשרידי הכביש הישן ובהמשך דרך מקבילה לכביש  "ראש פינה-קרית שמונה"