Friday, April 20, 2012

הבשורה על פי רז

תאריך :  20-4-2012

עין נון - מגדל - כביש סובב כנרת - נחל רקת - עינות קוצר - ליד כפר חיטים - כביש "טבריה-כפר זיתים" - צומת פוריה - קרני חיטין - דרך הבשורה - הודיות (ליד לביא) - ליד כביש 65 - כניסה למחנה הר נמרה - חרבת עמודים - נחל ארבל - עין  אסעד - באר מזגה - עין ניתאי - למרגלות הר ארבל - עין ארבל - וואדי חמאם - מגדל - עין נון

נקודת יציאה : חנייה ליד עין נון (נכנסים למגדל בכניסה המזרחית למושבה ומיד פונים ימינה ונוסעים כ 300 מ' לעין נון (יש שילוט לעין נון))

משתתפים : 13 (אחד פרש בהתחלה עקב אלרגיה מהפריחה)

אורך :  39 ק"מ

זמן :  4:50 שעות

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• למסלול בנחל ארבל אנחנו מגיעים כל שנה , לפעמים בטיפוס דרך נחל עמוד תחתון , עלייה לכיוון חוקוק , כלנית ועילבון
    בפעמים אחרות בטיפו מנחל רקת לקרני חיטין ואז לכיוון עילבון , וזו הדרך שבחרנו הפעם
    הכנסתי שינוי קטן ברכיבה בקטע קצר של שביל "הבשורה" המסומן בסימון שבילים כתום או סימון נקודה כתומה
    שביל הבשורה הוא מסלול להולכי רגל (בעיקר נוצרים) שמוביל מנצרת לכנרת במסלול שבו צעד ישו בדרכו לביצוע הניסים שלו באיזור
    המסלול מסומן במפות סימון שבילים ובשבילנט
    גם קטעים משביל סובב כנרת המסומן בסגול ובסלעים עם חריטה של הכנרת עליהם , היה בחלק מהמסלול
  • 1-4 יציאה מעין נון עד צומת הכניסה למגדל (2) ואז רכיבה בשולי הכביש לכיוון טבריה עד הכניסה לדרך ימינה בנקודה 4
  • 4-11 טיפוס בדבל טוב בנחל רקת שמסומן גם בסימוני שביל סובב כנרת הסגולים
    בנקודה 5 ממשיכים בדבל שבנחל רקת שמאלה ולא פונים ימינה לכיוון מושב כפר חיטים
    בנקודה 6 חוצים את נחל רקת עם הדבל ומטפסים שמאלה
    בנקודה 7 מגיעים לכביש "טבריה-כפר זיתים"
    מכאן לאורך הכביש עד נקודה 8 בה פנינו שמאלה וטיפסנו בדרכי שדות עד הדרך הסלולה העולה לצומת פוריה בנקודה 11
  • 11-16 טיפוס עד ליד צומת פוריה (17) והמשך בדרך טובה עד נקודה 13 (במפה המצורפת נראה כאילו רכבנו קטע מדרום לכביש "צומת גולני-טבריה" אבל למעשה תמיד היינו בדרך שמצפון לכביש
    המשכנו  עם הדרך עד הקרן הדרומית בקרני חיטין (16)
  • 16-24 ירדנו מהקרן ובנקודה 15 ליד שער בתחילת העלייה לקרני חיטין התחברנו לשביל הבשורה ורכבנו איתו מערבה
    בנקודה 17 המשכנו עם סימון שביל "הבשורה ופנינו בנקודה 18 עם השביל בשולי שדה חיטה (הסימון שם של דרך הבשורה בקושי נראה)
    מהודיות שליד קיבוץ לביא דהרנו תוך חציית שדות חיטה קצורים עד נקודה 20
    מכאן בדרכים עד בריכות החמצון בנקודה  23 והלאה בדבל עד ליד כביש 65 בנקודה 24
  • 24-27 פה רכבנו בדבל מקביל לכביש 65 עד הכניסה למחנה הר נמרה
    חצינו את כביש הגישה לבסיס בנקודה 25 והמשכנו בטיפוס בדבל בין הבסיס לכביש ומשיא הגובה הוא הופך לסינגל עד כביש גישה חסום לבסיס בנקודה 26
    מכאן רכבנו עד תחנת הדלק בנקודה 27
  • 27-29 מיד אחרי התחנה פנינו ימינה וירדנו ללא שביל מוגדר אבל רכיב ב 90% עד חיבור לדרך היורדת מצומת עילבון בנקודה 29
  • 29-31 מפה מתחילה דהירה מטורפת בדבל במורד נחל ארבל
    רובו רכיבה טכנית קלה עם פה ושם כמה סלעים שמספקים הנאה לירידה
    אחרי מעבר הגשר והמשך הדרך בנקודה 30 מתחילים לפגוש מעברי מים או בוץ שרובם רכיבים
    בקטע האחרון מגיעים יש כמעט ק"מ של קטע שמצריך פה ושם הליכה במים ולפעמים רכיבה במים עד החנייה ליד וואדי חמאם בנקודה 31 ליד עין ארבל
  • 31-1 רכיבה בכביש הגישה ליישוב וואדי חמאם ובנקודה 32 חוצים את כביש "צומת מגדל-צומת נחל צלמון דרום" וממשיכים בדבל בין המטעים שמסומן בסימון שביל ישראל , סימון שביל הבשורה וסימון שביל סובב כנרת עד ליד כביש סובב כנרת בנקודה 33 ומשם דרך צומת הכניסה למגדל (2) עד עין נון (1)