Friday, April 06, 2012

יקנעם

תאריך :  6-4-2012

צומת אליקים - יקנעם עלית - סינגל "יואש ויצחק" - עמק השלום - עין פרור - עין סנין - חרבת חנות קירה - סינגל "החאן" - המושבה יקנעם - הזורע - עין זריק - סינגל "האירוסים" - נחל גחר - עין גחר - נחל זהורה - עין דיצה - סינגל "סינגלה" - נחל שופט - עין ריחנייה - כביש "צומת אליקים-רמות מנשה" - צומת אליקים

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת אליקים (מיד אחרי הפנייה במחלף לכיוון דלית אל כרמל)

אורך :  30 ק"מ

זמן :  3:56

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• חיפשתי מסלול קצר של עד 4 שעות לערב ליל הסדר והחלטתי על מסלול שיכלול חלק מהסינגלים באיזור יקנעם והזורע
    האיזור הזה שמתאים לרכיבה תמיד יפה במיוחד בסוף החורף והאביב
    גם הסינגלים שלפעמים מאד קוצניים היו הפעם פרט לנקודות בודדות לא דוקרניים ועם זאת עם שפע של צמחייה ופריחה
    יופי של טיול קצר
  • 1-5 יצאנו מצומת אליקים וקצת אחרי חציית הצומת על הכביש לכיוון רמות מנשה בנקודה 2 עברנו מעל מעקה הבטיחות בכביש ועלינו על דרך
    עם הדרך רכבנו בערך על קו גובה מעל נחל יקנעם (כביש "אליקים-יקנעם")
    בנקודה 3 מתחיל סינגל קצר מקביל לדרך משמאל עד נקודה 4 ומשם המשך בדרך עד גן משחקים ביקנעם (5)
  • 5-8 פה קטע אורבן קצר
    מהרחוב שבקצה הגן (5) עלינו על רצף מדרגות נהדר לרכיבה שמסתיימות ברחוב בנקודה 6
    מכאן ברחוב הראשי עד אחרי הקניון (7) והכניסה לחנייה בנקודה 8
  • 8-10 נכנסנו לחנייה והתחברנו לדרך שמובילה לאנטנה סלולרית בנקודה 8A
    ממשיכים בדרך עד מגדל שמירה מבטון מסוף שנות ה 30 (9)
    פה מתחיל סינגל נהדר , סינגל "יואש ויצחק" שיורד לעמק השלום (10)
    הוא נקרא על שם 2 הפועלים שנרצחו כאן ב 1936
    הסינגל נבנה ע"י הלל יקיר
  • 10-13 מנקודה 10 המשכנו בדרך ובנקודה 11 פנינו לכביש של קק"ל שמטפס ויורד לחניון החרוב בנקודה 12
    מפה טיפוס בדרך עד נקודה 13
  • 13-17 פה פנינו לדבל שהוביל אותנו לחרבת חנות קירה שבו שרידי חאן (14)
    פה מתחיל סינגל "החאן" שהוא סינגל טוב בירידה
    הסינגל היה מאד סבוך (ככה הוא בדרך כלל בעונה זו) אבל פחות קוצני מבשנה שעברה
    הלל שבנה אותו מתחזק אותו וקוצר את הקוצים מדי פעם
    הסינגל מסתיים בנקודה 15 על דרך שמובילה למושבה יוקנעם
    משם ברחובות עד הפשפש לכניסה להזורע בנקודה 17
  • 17-23 רכבנו דרך קיבוץ הזורע ובנקודה 18 עולים בכביש ימינה ומיד בדרך שמוציאה אותנו לשרידי הכביש הישן
    בנקודה 19 ליד עין זריק פונים לדרך ימינה ואחרי כ 20 מ' מתחיל סינגל "האירוסים"
    הסינגל הוא מישורי ברובו ומסתיים בנקודה 21
    פה ירדנו כ 10 מ' בדרך לכביש קק"ל ליער הזורע עד התחלת הטיפוס בנקודה 23
    כ 20-30 מ' לפני נקודה 23 נמצא סינגל "גחר" שרכבנו בו מספר פעמים אבל בגלל שנפלו בו מספר עצים וחסמו אותו , לא רוכבים בו מספיק והוא היה מלא צמחייה ולכן דילגנו עליו
    סינגל "גחר" מופיע במסלולים :
  • 23-27 טיפוס בנחל גחר
    תחילה בכביש קק"ל עד נקודה 24 והלאה בדרך (הפעם לקחנו את הצפונית) והמשכנו בדרכים עד נקודה 26
    פה יש דרך שמטפסת "קיר" עד נקודה 27
  • 27-32 בנקודה 27 נכנסנו לסינגל ביער עד נקודה 28 בה יש קטע סינגל נהדר שיורד בנוף פתוח עד נקודה 28A
    מכאן רכיבה בדרכים עד נקודה 31
    כאן מתחיל הסינגל היפה ביותר כאן (גם הוא נבנה ע"י הלל יקיר) בשם סינגל "סינגלה"
    הוא זורם ובהמשך יורד בפיתולים עד נחל שופט בנקודה 32
  • 32-1 מכאן טיפוס מתון ברובו עם קטע קיר באמצע , במעלה נחל שופט
    בנקודה 33 עצרנו לרחצה בעין ריחניה - רחצה ראשונה לשנה זו
    משם ממשיכים בדרך עד כביש "צומת אליקים-רמות מנשה" (34) והלאה בכביש עד צומת אליקים