Friday, May 18, 2012

הקלסיקה של הכרמל

תאריך :  18-5-2012

חניון האגם - רכס בית אורן - בית אורן - חוות הסוסים של בית אורן - "שביל הג'יפים" - נחל כלח - שוויצריה הקטנה - חרבת מכלול - כביש "דניה-אוניברסיטה" - סינגל "הביובים" - סינגל "המחצבה" - חניון מעל חורשת הארבעים - סינגל "השירותים" - סינגל "נוף אורנים" - החניון העליון של מצפור הצוק - ליד בוסתן הכרמל - צומת דמון - סינגל "אלון" - בקעת אלון - עלייה להר שוקף - הר שוקף - חניון האגם

נקודת יציאה : חניון האגם בנחל אורן

אורך :  28 ק"מ

זמן :  4:20 שעות

קובץ GPX ל GPS

• התלבטי הרבה השבוע עד שהחלטתי איזה מסלול לרכב
    ההחלטה נפלה על מסלול בנאלי יחסית שאת רוב קטעיו רכבנו בהרכבים שונים פעמים רבות
    זהו הכרמל הקלאסי
    אני קורא למסלול הנ"ל הכרמל הקלאסי כי הוא מבוסס בעצם על מסלולי טיול רגליים שאת רובם הכרתי כילד/נער שגר וטייל בכרמל והמסלולים משתרשרים לטיול עם הרבה נוף ומגוון בניגוד לאתרי סינגלים כמו מיר"ב או בית היערן שבהם מסתובבים בתא שטח קטן כשהמטרה היא בעיקר הסינגלים
  • 1-7 יצאנו מחניון האגם (1) וטיפסנו בכביש לבית אורן עד נקודה 3
    פה ירדנו לדרך שמאלה שמטפסת לרכס של בית אורן עד נקודה 4
    פה פנינו בדרך לבית אורן ואחרי חציית הקיבוץ המשכנו בכביש עד צומת הכניסה ליד חוות הסוסים (7)
  • 7-23 פה נכנסנו לדבל המסומן אדום שיורד לנחל כלח ("שביל הג'יפים")
    בנקודה 9 מתחילה הירידה ב"שביל הג'יפים" ובנקודה 10 על המצוק חיפשנו את פריחת השושן הצחור
    אחרי מאמצים גילינו אחד וכנראה שכבר עבר שיא הפריחה שלו
    המשכנו עם הדבל שהופך סינגל וסופו לא רכיב וטיפסנו איתו לכיוון החניון התחתון של שוויצריה הקטנה
    קצת לפני החניון פנינו לסינגל בנקודה 12 והמשכנו איתו עד הדרך בנקודה 13
    בנקודה 14 המשכנו בסינגל השחור עד נקודה 15
    פה המשכנו בכביש התחתון של שוויצריה הקטנה ובנקודה 16 ירדנו בסינגל עד נקודה 17 בה המשכנו בכביש שמוביל לכניסה לחניון
    קצת לפני שהכביש הצר מגיע לחניון ירדנו בכביש לכיוון החי בר בנקודה 18 ובנקודה 19 פנינו לדרך שהופכת שביל סלול
    דהרנו בשביל הסלול עד סופו בנקודה 20
    פה טיפסנו בדרך עד כביש האוניברסיטה בנקודה 21
    מכאן ירידה לכיוון דניה ובצומת לכיוון רמות יצחק (22) פנינו ימינה וירדנו עד הכניסה לסינגל הביובים בנקודה 23
  • 23-27 רכבנו בסינגל הביובים שמסתיים בנקודה 24
    פה עלינו בדרך ימינה ובנקודה 25 המשכנו בסינגל "המחצבה" אליו פנינו שמאלה מהדרך
    סינגל המחצבה מסתיים בחניון שמעל חורשת הארבעים בנקודה 26
    פה בשירותים ניתן למלא מים
    המשכנו מכאן בסינגל מסודר ואחרי חציית כביש פנימי ממשיכים בסינגל שמטפס עד שהופך בלתי רכיב ומגיע למבנה שירותים ליד כביש "אוניברסיטה-עוספייה" בנקודה 27
  • 27-33 חצינו את הכביש ונסענו לאורכו כמה  מטרים ימינה בכיוון האוניברסיטה ונכנסנו לכביש העליון של שוויצריה הקטנה ובנקודה 28 נכסנו לסינגל נוף אורנים
    סינגל נוף אורנים מסתיים בכביש העליון בנקודה 29
    מכאן רכיבה קצרה בכביש עד חניון מצפור הצוק (30)
    טיפסנו בסינגל שהופך דבל וממשיך לפעמים סינגל ולפעמים דבל עד צומת דמון (32)
    חצינו את כביש "צומת דמון-בית אורן" והמשכנו לתחילת סינגל אלון (33)
  • 33-1 פה ירדנו בסינגל אלון הנהדר שמסתיים בבקעת אלון בנקודה 34
    פה רכבנו שמאלה בדרך עד מפגש עם הסימון השחור שמטפס להר שוקף
    פנינו ימינה בדרך ובנקודה 36 הדרך עוזבת את הסימון השחור ומטפסת בתלילות עד נקודה 37
    מכאן המשכנו בדבל עד מפגש עם השביל השחור בנקודה 38
    טיפוס קצר אחרון עד נקודה 39 והמשך בדרך עד תחילת סינגל שוקף בנקודה 40
    סינגל שוקף זורם עד נקודה 41
    פה בגלל עצים שנפלו על הסינגל רכבנו קטע קצר בכביש עד נקודה 42 ושוב בסינגל שוקף המסומן אדום עד סופו בחניון האגם (1)