Friday, May 25, 2012

בין חוקוק לחזון

תאריך :  25-5-2012

חוקוק - מצפה הסיפון - מעל נחל עמוד תחתון - עין לבנים - כביש 65 ליד צומת קדרים - נחל לבנים - חציית כביש "צומת חנניה-מע'ר" - הר חזון - מושב חזון - סלמה - תל צלמון - נחל צלמון - צומת מאגר צלמון - כביש "מע'ר-עילבון" - ליד מאגר צלמון - חרבת ממלח - נחל צלמון - כביש "צומת צלמון צפון-מע'ר" - כלנית - נחל חוקוק - כביש 65 - ליד תעלת המוביל הארצי - עין חוקוק - חוקוק

נקודת יציאה : רחבת חנייה מימין ומחוץ לשער של קיבוץ חוקוק

אורך :  43 ק"מ

זמן :  5:33 שעות

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• הפעם חזרנו למסלול מוכר שמטפס להר חזון ויורד בנחל צלמון
    עם זאת החלטתי להכניס בו שינויים חשובים כשהעיקר ביקור ורחצה בעין חוקוק שלא ביקרתי בו בעבר
    בכדי שהרחצה תהיה בסוף הטיול החלטתי להתחיל בחוקוק ולא בכלנית כמו בפעם הקודמת
    בגלל ההתחלה בחוקוק הוספנו קטע של רכיבה מעל נחל עמוד תחתון ומצד שני לא טיפסנו לפסגה של הר חזון במסלול שהוא הלוך חזור באותה דרך
  • התחלנו בכניסה לחוקוק (1) ורכבנו בדרך שמקיפה את חוקוק ממזרח עד המתקן של מקורות ותצפית הסיפון של נחל עמוד בנקודה 2
    אחרי מעבר השער המשכנו בדרך שעוברת מעל נחל עמוד תחתון עד נקודה 3 בה פנינו לדרך צפון מערבה והמשכנו עד חיבור לכביש 65 ליד צומת קדרים בנקודה 5
    חצינו פה את הכביש וירדנו לערוץ נחל לבנים בנקודה 6
    ניתן להמשיך מנקודה 4 ולרדת למעבר מתחת לכביש בנקודה 6 ולחסוך חצייה של הכביש
  • פה מתחיל קטע רכיבה קשה יחסית וטכני במעלה נחל לבנים
    זוהי דרך חתחתים אבל רכיבה , חלקה בסינגל שמידי פעם הופך דבל עד נקודה 7
    מכאן מטפסים בדבל עד המטווח בנקודה 8
    והסככות של המטווח במקודה 9
  • מפה המשכנו בדרך כורכר טובה ובנקודה 10 עזבנו אותה לדבל שחוצה את השדה עד כביש משובש לכפר חנניה בנקודה 11
    המשכתי עם הכביש המשובש עד הכביש למע'ר בנקודה 12
    חצינו את הכביש והתחלנו בטיפוס בדרך טובה להר חזון עד הכניסה האחורית למושב חזון בנקודה 14
  • מכאן מתחילה ירידה נהדרת עד נחל צלמון
    סיימנו את הירידה מהר חזון בנקודה 16
    פה פנינו לדבל עד נקודה 17 בה עלינו על כביש משובש עד הכפר סלמה (18)
  • מכאן רכבנו דרך סלמה והלאה לתל צלמון ואז בדרכים בין כרמי זיתים בנחל צלמון עד כביש "מע'ר-עילבון" בנקודה 21
    רכבנו בשולי הכביש דרומה לכיוון עילבון
    בנקודה 22 פנינו לכביש משובש שיורד לחלקו הדרומי של המאגר ובנקודה 23 פנינו לדרך המסומנת בסימון שבילים שחור לאורך נחל צלמון
    בנקודה 24 הדרך פונה שמאלה ומטפסת קלות ואז יורדת בכביש שמתחבר לכביש "צומת צלמון צפון-מע'ר" בנקודה 26
    המשכנו בכביש עד הפנייה לכלנית בנקודה 27
  • פה טיפסנו לכלנית ובנקודה 28 פנינו לכיוון הטרקטורטנים שבנקודה 29
    מכאן דרך שיורדת לנחל חוקוק וממשיכה עד חיבור עם כביש 65 בנקודה 30
    רכבנו בשולי הכביש עד למקום בו הוא חוצה את תעלת המוביל הארצי (31)
  • בדיוק לפני התעלה (מדרום לה) פנינו מהכביש
    חצינו מעבר סלעים ותיל וירדנו לדרך שמובילה לעין חוקוק בנקודה 32
    פה התרחצנו במעיין שעומק המים בו היה מעל 1 מ'
    מכאן המשכנו בדרך שיורדת ואז מטפסת בשרידי כביש בנקודה 33 והלאה בשולי שדה עד לחוקוק (34) ולאוטו