Friday, June 15, 2012

שתי טבילות ביום חם

תאריך :  15-6-2012

יסוד המעלה - כביש גישה לשמורת החולה - חציית כביש "ראש פינה-קרית שמונה" - ליד מאגר עינן - כביש צומת כ"ח-נבי יושע" - מצפה רן - דרך נוף לקרן נפתלי - קרן נפתלי - כביש "רמות נפתלי-כרם בן זמרה" - דישון - עין דישון - נחל דישון - חציית כביש "רמות נפתלי-כרם בן זמרה" - נחל דישון - ליד שדה אליעזר - חצייה מתחת כביש "ראש פינה-קרית שמונה"- ליד מאגר קולחין חולתא - הירדן - גשר החמישה - גשר יסוד המעלה - יסוד המעלה

נקודת יציאה : חנייה ליד הבריכה של יסוד המעלה

קובץ KMZ ל GPS

הערות :
  • תחזית מזג האוויר ליום ששי היתה שיהיה מאד חם
    זה גרם לי לשנות את המסלול שתכננתי באיזור דרום הגולן ולעבור לאיזור "קר" יותר ומבנה מסלול נוח יותר לחום
    הרעיון היה לעשות מסלול שלמרות שהוא עם טיפוס מכובד וקילומטרג' מכובד ימנע מסבל מיותר מרכיבה בחום (ככל האפשר)
    בחרתי במסלול שבוצע כי הוא כלל עלייה שתוכננה להסתיים תוך שעתיים ומכאן והלאה ירידות ורחצות
    רחצה אחת בעין דישון בתחילת הירידות ושנייה בירדן לקראת סוף הטיול
    אכן יצא טיול משובח ומתאים לרכיבה בימים לוהטים במיוחד
    המסלול דומה למסלול שרכבנו בשנה שעברה רק שהעלייה קשה וארוכה יותר והגענו לקרן נפתלי עליה דילגנו בשנה שעברה
  • 1-5 יציאה מהבריכה של יסוד המעלה (1) ורכיבה בכבישי ורחובות המושבה עד היציאה למטעים בנקודה 5
  • 5-8 נסיעה בדרכי 4X4 בין המטעים עד כביש הגישה לשמורת החולה בנקודה 6
    רכיבה קצרה בכביש עד ליד הצומת עם כביש "ראש פינה-קרית שמונה" (7)
    פה פנינו לדרך מקבילה לכביש ממזרח עד נקודה 8
  • 8-15 פה חצינו את כביש "ראש פינה-קרית שמונה" - זהירות , אין מעבר נוח
    בצידו השני פנינו לדרך בסימון שבילים אדום
    קצת לפני נקודה 9 יש פנייה לדרך שעולה צפונה לבריכת מים , ממשיכים עוד כ 20 מ' מערבה (נקודה 9) עם הדרך המסומנת ואז הדרך מתחילה לטפס
    המשכנו עם הדרך שבהמשך מתמתנת ובסוף יורדת עד חיבור עם כביש העלייה לנבי יושע בנקודה 10
    מכאן טיפסנו בכביש עד נקודה 11 בה פנינו לדרך בסימון שחור שמובילה בסופו של דבר לקרן נפתלי
    בין נקודה 12 ל 13 הדרך הופכת ל"קיר" קשה לרכיבה כי הוא תלול ודרדרתי ומנקודה 13 שו נוח לרכב עד עד צומת הדרכים בנקודה 14
    מכאן טיפוס בדרך לבנה לתצפית שליד ראש קרן נפתלי (15)
  • 15-19 מכאן דהרנו במורד הדרך הלבנה עד מפגש עם כביש "רמות נפתלי-כרם בן זמרה" (16) והלאה בכביש דרומה עד הפנייה למושב דישון (17)
    פה פנינו ימינה ורכבנו בכביש למושב אליו נכנסנו בנקודה 18
    רכבנו בכביש שמקיף את המושב ממערב לאורך הגדר עד הפשפש בנקודה 19
    מכאן יוצאים לכיוון נחל דישון
  • 19-27 פה מתחיל הכיף
    יצאנו מהפשפש בגדר (19) ורכבנו קצת יותר מ 200 מ' עד שרואים שרידי מבנים ושטח שהקוצים דרוכים
    כאן במרחק כ 10 מ' מהדרך יש בטודה שעליה מונחת רשת שחורה שמכסה פתח ירידה למעיין הנהדר עין דישון (20)
    אחררי טבילה במעיין הנהדר המשכנו בירידה מהירה בדבל הקצת טכני עד נחל דישון (21)
    דהרנו במורד ערוץ נחל דישון היבש בעונה זו עד נקודה 22 בה הוא חוצה את כביש "רמות נפתלי-כרם בן זמרה" והלאה עד נקודה 23
    פה מטפסים טיפוס קצר בדרך סלולה ששוב ממשיכה כדרך עד נקודה 24
    פנינו כאן שמאלה לדבל שמוביל ביער אקליפטוס עד ליד גשרון (25) שחוצה את נחל דישון וממשיך למושב שדה אליעזר
    אנחנו פנינו ימינה לפני הגשרון (מדרום לערוץ) לדבל ליד המטעים שמוביל עד ליד כביש "ראש פינה-קרית שמונה" (26)
    בנקודה 26 התחברנו לדבל מקביל לכביש לכ 50 מ' ואז חצינו במעבר לא נוח במיוחד מתחת לכביש (27)
  • 27-1 מצידו המזרחי של הכביש טיפסנו החוצה מערוץ הדישון בעלייה נוחה לגשר על דרך שדות מספר מטרים ממזרח לכביש
    חצינו את גשר השדות דרומה והמשכנו בדרך מדרום לערוץ הדישון
    דהרנו , מעלים אבק עד הירדן בנקודה 29
    פה שחינו שוב
    אחרי הרחצה המשכנו בדרך מקבילה לירדן צפונה ובנקודה 30 פנינו לדרך לכיוון יסוד המעלה
    בנקודה 31 פנינו ימינה לכביש שנכנס לאיזור בתי אריזה ובהמשך בכביש עד הפנייה לרחוב של הבריכה בנקודה 32