Friday, July 27, 2012

1500 מ' של ירידה

תאריך :  27-7-2012

עין זיוון - אנדרטת גדוד סיור 194 - ליד צומת אביטל
- הר שיפון - חרבת סינדיאנה - בריכת סינדיאנה - תל אל עבס - נחל קצרין - חציית נחל זוויתן - בריכת האירוסים - צומת המפלים - כביש "צומת המפלים-צומת יהודיה" - נחל זוויתן - קצרין - ליד בית ספר שדה גולן - המזבלה של קצרין - סויהיה - נחל משושים - עין אמפי - דרך מעל נחל משושים - כביש סובב כנרת - צומת יהודיה

נקודת יציאה : חנייה של קיבוץ עין זיוון

קובץ GPX ל GPS

• זהו עוד טיול שבו ניסיתי להעביר את הקיץ בצורה כמה שיותר קלה
    החלטתי על מסלול עם מעט עליות והרבה ירידות ושחלקו באיזור עם מזג אוויר נעים יותר
    ואכן מזג האוויר הפתיע לטובה והירידות , איזה כיף , כמעט 1500 מ' של ירידות על כמעט כלום עליות
  • יצאנו מעין זיוון (1) ומיד ביציאה מהקיבוץ (2) חצינו את הכביש דרומה ופנינו ימינה לשביל הגולן
    בהמשך עוזבים את שביל הגולן וממשיכים בדרך 4X4 מקבילה לכביש מדרום
    בנקודה 3 פנינו לדרך לבנה וטובה שמטפסת לראש הר שיפון (4)
    למעלה היה ערפל שהפריע לתצפית
  • מהר שיפון ירדנו באותה דרך עד נקודה 3 והמשכנו בכביש "צומת בית המכס-עין זיוון" עד נקודה 5
    פה פנינו לדרך דרומה
    בהמשך המשכנו ברכיבה בדרכי טנקים בהן דהרנו והעלינו אבק
    חלקן עם אופי לונה פרק , כייף אמיתי
    בקטעים מסויימים דהרנו בר בשטח שהיה פתוח ונוח לרכיבה
    בעונה זו בהרבה מהשטח שמשמש לאימונים אין כמעט עשב או שהוא שרוף ולכן כיף ונוח לרכיבה מהירה
    אפשר לראות קטעים כאלה כאלה ב 6 , 8 , 10 ,11
    בנקודה 9 עברנו ליד בריכת סינדיאנה שנראית פינת חמד עם אגם קטן באמצע שטחי האש
    בנקודה 12 פנינו עם דרכי הטנקים דרום מזרחה , חצינו את הזוויתן (היבש כמובן בעונה זו) בנקודה 13 ובנקודה 14 נכנסנו לסינגל שמוביל אל מעל בריכת האירוסים
    זוהי בריכה גדולה (לדעתי הגדולה בבריכות שבקניוני הגולן) וכייפית (15)
    עצרנו במצוק שמשדרום לה
    יורדים למים בשביל רגלי שמקיף אותה ממזרח ויורד אליה מצפון
  • מכאן המשכנו בדרכי טנקים עד צומת המפלים (16)
    המשכנו לאורך כביש "צומת המפלים-צומת יהודיה" עד הפנייה לעינות סלוקיה (17) שהיא מקום מטופח עם דשא , תאנים ועוד ויש שם בריכות לא עמוקות מלאכותיות שטופחו ע"י מי עדן (18)
    אחרי התרעננות קצרה ואכילת תאנים המשכנו בכביש לכיוון קצרין עד נקודה 20
  • בנקודה 20 פנינו לדבל שהוביל אותנו עד מאחורי בית ספר שדה קצרין (21)
    אחרי מעבר גדר בקר פנינו אחרי התלבטות ימינה ובנקודה 22 התחברנו לשביל בסגנון טיילת שרובו סלול עד נקודה 23
    מכאן רכיבה בדבלים טכניים לפעמים עד ערוץ נחל משושים בנקודה 24
    פה רכיבה בדבל בערוץ המשושים וטיפוס עד לכביש משובש בנקודה 25
    בכביש המשובש פנינו שמאלה ובנקודה 26 נכנסנו לשביל רכיב למחצה באורך כ 200 מ' עד לעין אמפי הנהדר (27)
  • אחרי הרחצה בעין אמפי יצאנו באותה דרך (מסביב למעיין פרט לשביל יש שדות מוקשים) והמשכנו בכביש המשובש והתחברנו לדרך המסומנת בסימון שבילים אדום שיורדת לאורך נחל משושים בנקודה 28