Friday, July 13, 2012

ניצחנו את החום

תאריך :  13-7-2012

כפר בלום - גשרון הולכי הרגל על הירדן של כפר בלום - טיילת הירדן - שדה נחמיה (חוליות) - שביל לאורך הבנייס -גשר שאר יישוב - סינגל הבנייס - קיבוץ שניר - כניסה דרום מערבית לשמורת הבנייס - כביש "קרית שמונה-מסעדה" - ציר הנפט - תל עזזיית - דרך הפטרולים הסורית - ואדי אל חצין - בחריאת - תוואי ההטייה הסורי - עין ירדינון (דופיילה) - עינות דקך - חציית נחל עורבים - להבות הבשן - חציית כביש "צומת גומא-גונן" - תעלת הירדן המזרחית - עמיר - כפר בלום

נקודת יציאה : חנייה של "קייקי כפר בלום"

אורך :  42 ק"מ

זמן :  4:48 שעות

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• שוב , עוד סוף שבוע עם חום קטלני צפוי
    החלטתי לנסות שוב לנצח את החום במסלול מתאים שבו נוכל להרגיש את החום פחות ככל האפשר
    ואכן ... ניתן לומר שההרגשה היתה כיום חם רגיל ולא היום החם ביותר שהיה השנה
    זאת בזכות האיזור היבש יחסית והטבילות שהורידו את הטמפרטורה שלנו מ 40 לפחות מ 10 ואפשרו לנו להתחיל כל פעם מחדש
    המסלול דומה למסלול שעשינו בשנה שעברה עם שיפורים קלים :
  • יצאנו מהחנייה (1) והשער לכפר בלום היה נעול וחשבתי שהדרך היחידה להגיע לגשר הולכי הרגל שמעל הירדן ביציאה לטיילת (4) היא דרך קיבוץ כפר בלום ןלכן רכבנו אליו (3)
    אחר כך התברר שפשוט פונים מהחנייה צפון מזרחה ומגיעים לגשר
    אחרי חציית הגשר (4) רכבנו בטיילת האופניים על הגדה המזרחית של הירדן עד נקודה 5 ליד גשר יוסף בה עוברים במנהרה מתחת הכביש ונכנסים לקיבוץ שדה נחמיה (חוליות)
    מיד אחרי השער פונים שמאלה (6) למעבר בגדר וממשיכים בשביל הנהדר לאורך הירדן שממשיך לאורך הבנייס
    השביל מוצל וזורם עם פיתולים פה ושם עד חציית כביש "חורשת טל-גונן" (7)
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך טובה עד הגשר האחורי של של שאר יישוב (8)
    פה עלינו על השביל בסימון שחור על הגדה המזרחית של הבנייס
    בנקודה 9 נגמרת הדרך ואז פונים עם הסימון לסינגל שחוצה על גשרון את הבנייס וממשיך כסינגל מוצל רכיב ברובו
    יש פה ושם קטעים לא רכיבים או שהסינגל צר והשיפוע מפחיד ואז רובנו לא רוכבים
    לפני נקודה 10 מטפסים עם הסינגל שמאלה רגלית כי אי אפשר להמשיך צפונה לשמורה הסגורה
    בנקודה 10 מתחברים לדבל ליד בית הקברות של שניר
    בנקודה 11 נכנסים לקיבוץ שניר
  • אחרי רכיבה בכביש הפנימי בקיבוץ מגיעים לשער צהוב סגור (12)
    אפשר לבקש מחברי הקיבוץ העוברים לפתוח את השער (הם פשוט מתקשרים)
    יצאנו מהשער ורכבנו לכניסה לשמורת הבנייס (13) שם מילינו מים
    משם יצאנו בכביש הגישה לשמורה עד כביש "קרית שמונה-מסעדה" בנקודה 14 והלאה בכביש עד הפנייה לציר הנפט (15) מיד אחרי חציית הגשר על נחל סער
  • רכבנו על ציר הנפט ובנקודה 16 פנינו לדרך שמובילה לתל עזזיית
    בנקודה 17 פנייה לכיוון תל עזזיית אליו טיפסנו בדבל נוי אך קופצני (18)
    ירדנו מהתל באותו דבל והמשכנו עם הדרך מנקודה 17 בערך על קו גובה (יש עליות וירידות)
    הדרך היא דרך סורית כך שהרבה פעמים היא קופצנית
    בנקודה 19 הדרך הופכת לפחות טובה אבל אין בעייה לרכב
    בנקודה 20 מתחברים לדרך לבנה על תוואי דרך הפטרולים הסורית לשעבר
    המשכנו עם הדרך הלבנה עד עין ירדינון (דופיילה) בנקודה 21
    ניתן לזהות את איזור המעיין מרחוק לפי שיחי הבוגנביליה האדומים שלידו
    הכניסה למעיין בפרצה בגדר ליד השער הנעול
    למעיין יש בריכה גדולה ועמוקה (2 מ' עומק)
  • אחרי הטבילה במעיין המשכנו בדרך הפטרולים דרומה עד ליד קצה חורשת אקליפטוסים (22)
    מכאן ירידה כייפית בדבל טכני עד ליד להבות הבשן
    בנקודה 23 מסתיימת הירידה במכלאת בקר ואחרי חציית הערוץ עם הדבל וחציית המכלאה נכנסים דרך שער (24) לקיבוץ להבות הבשן
    ממשיכים בכביש המקביל לגדר עד שער הקיבוץ על כביש "צומת גומא-גונן" (25)
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרכי שדות עד תעלת הירדן המזרחית בנקודה 26
    אחרי שחייה בירדן המשכנו עד כביש
    "צומת גומא-גונן" (27)
    חצינו את הכביש והמשכנו בדבל לאורך תעלת הירדן המזרחית מצידה המזרחי
    בנקודה 4 הגענו לגשר הולכי הרגל שעל הירדן ומכאן אחרי חצייתו רכיבה בכביש ימינה ולחנייה של קייקי כפר בלום (1)