Friday, July 20, 2012

ירושלים פלוס

תאריך :  17-7-2012

עין כרם -
נחל עין כרם - סינגל "על הפנים" - קרית משה - צומת אנג'ל - רח' הרצל - קרית הממשלה - בית המשפט העליון - נחלאות - מחנה יהודה - נחלת שבעה - רח' יפו - שער יפו - סמטת סנט ג'יימס - הרובע הארמיני - הרובע היהודי - שער ציון - בריכת הסולטן - תחנת הרכבת הישנה - טיילת תוואי הרכבת - השכונה הגרמנית - מקור חיים - גונן - בית ספפה - פת - אצטדיון טדי - גן החיות התנכי - עין לבן - מעל נחל וולג'ה - כביש "אורה-חרבת סעדים" - חרבת סעדים - סינגל המעיינות - עינות עוזי - כביש גישה לאבן ספיר - בי"ח הדסה - סינגל הדסה - עין כרם

נקודת יציאה : רחבת חנייה בכניסה הצפונית לעין כרם - בכניסה מכיוון מבשרת והסטף

אורך :  35 ק"מ

זמן :  5:13 שעות

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

המסלול במפת עמוד ענן
  • אם השיפור הקל במזג האוויר החלטתי לרכב בטיול בירושלים שמשלב כמיטב המסורת של Norhtern Riders סינגלים , דבלים ואורבן ... וכמובן הרבה עליות וירידות
    כבר רכבנו במסלולים מסוג זה מספר פעמים בעבר והפעם בניתי מסלול קצר יותר וגם שונה בהרבה מהקטעים שלו
    אחת הסיבות שדחפו אותי למסלול היתה להכיר את שביל האופניים החדש בתוואי המסילה הישנה בירושלים שאכן היה מצויין
  • התחלנו מעין כרם (1) כאשר פספסתי ולא טיפסתי ברח' שתכננתי (רחוב שביל הצוקים) ולכן החלטתי לרדת בכביש לכיוון צומת כרם ובנקודה 2 פנינו לדרך ימינה שמסתיימת במבנים בנקודה 3
    בכדי להמשיך פנינו לסינגל שממשיך בעלייה קלה עד מפגש עם דרך בנקודה 4
    המשכנו בדבל שמסתיים בנקודה 5
    פה מתחם סינגל דאונהיל עם מספר דרופים שרובנו ירדו ברגל
    ארי הנועז נפל בדרופ האחרון וחטף חבלות בפנים ולמרות חתך עמוק בסנתר ועיקום בגלגל הקדמי המשיך וכב איתנו את כל המסלול (אפשר לראות חלק מהנזקים בסרטון)
    הסינגל קיבל לכן את השם : סינגל "על הפנים"
    הסינגל מסתיים בנקודה 6
  • מכאן חברנו לדבל שהופך ללא רכיב בקטעים בגלל שקק"ל גררו בו עצים וכולו מלא דשדש וחתיכות עצים
    סופו ערוץ יבש
    בנקודה 7 עלינו על כביש "בית זית-ירושלים" עליו טיפסנו עד צומת "אנג'ל" בנקודה 9
  • מכאן רכיבה ברחובות ירושלים תוך מעבר דרך קרית הממשלה (11) ובית המשפט העליון והלאה לנחלאות (13) , מחנה יהודה ונחלת שבעה
    בנקודה 14 הגענו לכיכר שליד היריה בצומת רח' יפו וחיל ההנדסה
  • פה רכבנו בטיילת לרגלי החומה עד שער יפו (15) דרכו נכנסנו לעיר העתיקה
    המשכנו דרך הקישלה ובסימטת סנט ג'יימס ירדנו לרובע היהודי עד מרכזו בנקודה 16
    מכאן רכבנו לשער ציון (17) דרכו יצאנו מהעיר העתיקה וירדנו לצומת שליד בריכות הסולטן (18)
  • טיפסנו לתחנת הרכבת הישנה ובנקודה 19 פנינו בצומת לרחוב דרך בית לחם ומיד נכנסנו שמאלה לשביל האופניים החדש בתוואי המסילה הישנה
    זהו שביל נהדר בירידה שמגיע עד קרוב לאצטדיון טדי (החצי השני עד לא סלול אבל בבנייה ורכיב לחלוטין ללא מכשולים)
    השביל חולף בהרבה שכונות : השכונה הגרמנית , מקור חיים , גונן , בית ספפה ופת
    הוא מסתיים בנקודה 20 וממשיך בסינגל קצר עד לגן ציבורי והמשכנו הלאה ברחובות עד החנייה של גן החיות בנקודה 24
  • פה עלינו על שביל בסימון כחול עד לעין לבן (26)
    בעין לבן שעומקו כ 70 ס"מ התרחצנו
    המשכנו מפה בדבל בסימון כחול שהופך שחור בנקודה 27 בה הוא גם הופך כביש שמטפס מעל נחל וולג'ה עד כביש "אורה-חרבת סעדים" בנקודה 28
    למרות שיש אפשרויות של רכיבה בדבלים לחרבת עדים החלטנו בגלל החום להמשיך בכבישים עד נקודה 31
  • פה בחרבת סעדים פנינו לסינגל המעיינות (31) המסומן בסימון שבילים ירוק וסימון שביל ישראל
    כרגיל הסינגל היה נהדר וזרם בכיוון זה יותר טוב מאשר בכיוון ההפוך עד סופו בנקודה 32
    המעיין היחיד לאורך השביל שהיו בו מים סבירים לשחייה היה עין עוזי הצפוני
    בנקודה 32 ירדנו בדבל עד כביש "הדסה-אבן ספיר" בנקודה 33 ועליו ימינה לצומת ליד הדסה (34)
  • פה טיפסנו ימינה ומיד שמאלה לחנייה של בית חולים הדסה בנקודה 35
    בנקודה 36 ירדנו בשביל בטון למגורי הרופאים ומהם בפינה הצפון מזרחית של החנייה מתחיל סינגל "הדסה" שסופו בדבל שסופו סלול ומסתיים בעין מרים (37)