Friday, August 03, 2012

נחל שלושת המעיינות

תאריך :  3-8-2012

קניון קסטרא - כביש בתי הקברות של חיפה - נחל שיח - מחנה דוד - חוף הכרמל - טיילת הכט - תל שקמונה - המרכז לחקר הימים והאגמים - טיילת בת גלים - בת גלים - קרית אליעזר - המושבה הגרמנית - רח' הגפן - רח' הרצליה - עמק הזיתים - הטכניון הישן (הטכנודע) - רח' בלפור - רח' פבזנר - רח' ארלוזורוב - בית חולים רוטשילד - רמת הדר - שדרות קיש - רח' יפה נוף - מרכז הכרמל - גן האם - רח' קלר - כרמליה - רח' הירקון - רח' ד'יזראלי - מרכז חורב - רח' חורב - רח' אבא חושי - בית בירם - דניה - חרבת מכלול - סינגל נחל נדר - נחל גלים - עין קדם - טירת הכרמל - קניון קסטרא

נקודת יציאה : חניון של קניון קסטרא בחיפה ליד חנות רוזן מינץ (מומלץ לחנות מתחת לגג כך שיהיה צל בסיום)

אורך :  37 ק"מ

זמן :  4:59 שעות

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• שוב חזרנו לסיבוב חיפאי בסגנון דומה למסלולים שעשינו בעבר :
    קראתי למסלול נחל שלושת המעיינות כי כך נקרא מסלול נחל נדר נחל קדם בעבר
    זה היה מסלול שהלכנו הרבה בצופים וכחיפאי בילדותי
    המסלול כרגיל כלל שילוב של רכיבת אורבן משולבת בסינגלים ודבלים טכניים וגם רחיצה במעיין

יתרון גדול במסלול היה הרכיבה ברחובות המוצלים לחלוטין בקטעים גדולים של המסלול
  • יצאנו מקניון קסטרא (1) ופנינו לכיוון הכביש של בתי הקברות של חיפה (3)
    מול שער ברוש של בית הקברות בפתח נחל שיח (4) פנינו ימינה בדבל שעובר מתחת למספר מבנים והלאה לבוסתן מוזנח של קבוצת מבנים ובריכות (5) שהיו בעבר שייכים למשפחת כיאט שהיתה מהמשפחות הערביות העשירות בחיפה והיום שייך לעירייה
    חבל שהמקום והבריכה המלאה מים מוזנחת (ניתן לראות בתמונות)
  • חזרנו לכביש בתי הקברות (4) והמשכנו דרך שכונת מחנה דוד לגשר הולכי הרגל מעל כביש החוף (7)
    מכאן ל הכביש הפנימי שמקביל לכביש החוף ממערב עד ליג מסעדת מקסם (8)
    פה נכנסנו לטיילת הכט למסלול האופניים שנמשך עד ליד שקמונה 9 בה ניתן לראות עתיקות מתקופות שונות של ההיסטוריה ולהגיע בעיקר לשרידי וילות ביזנטיות למרגלותיו הדרום מזרחיות
    הטיילת מסתיימת ליד המכון לחקר הימים והאגמים בנקודה 10
    מכאן רכיבה לאורך הכביש הפנימי עד לרכבל וטיילת בת גלים בנקודה 11
  • פה רכבנו על טיילת בת גלים שמסתיימת ליד מבנה הקזינו מימי המנדט בנקודה 12
    המשכנו ברחובות בת גלים והלאה לצומת ליד מה שהיה תחנת אגד חיפה בנקודה 16
    מפה המשך ברחובות קרית אליעזר וכניסה לרחובות המוצלים עד המושבה הגרמנית (שדרות בן גוריון) בנקודה 17
  • טיפסנו במעלה המושבה הגרמנית לרח' הגפן והלאה עד רחוב הרצליה (19)
    מכאן רכיבה מוצלת דרך הדר : רח' הרצליה , עמק הזיתים , הטכניון הישן (20) , רחוב בלפור , רח' פבזנר , התאטרון העירוני (21) והלאה טיפוס ברח' ארלוזורוב ליד המרכז הבאהי ובית חולים רוטשילד עד רמת הדר (23)
  • מכאן המשכנו בשדרות קיש לרח' יפה נוף ולמרכז הכרמל (24)
    בגן האם (25) נחנו והמשכנו ברחובות הכרמל , משתדלים לרכב ברחובות המוצלים עד מרכז חורב (28)
    מכאן המשך טיפוס ברח' חורב ואבא חושי עד החניון ליד האוניברסיטה בנקודה 31
    בנקודה 29 בצומת דניה בגן המשחקים והאנדרטה ל"מצדה בכרמל" מילינו מים
  • בנקודה 31 התמגנו ושחררנו נעילות בולמים לקראת הירידה הטכנית הצפוייה
    תחילה דהרנו בדרך 4X4 עד נקודה 32
    פה פנינו ימינה לסינגל שמתחבר לסינגל נדר המסומן בסימון שבילים שחור ויורד לאורך נחל נדר
    הסינגל בחציו הראשון רכיב בד"כ והמשכו שבו לא רכבנו לא רכיב ומסתבך בקוצים ומצוקים ולכן עזבנו אותו לדבל בנקודה 35
    התחלנו בסינגל "נדר" בנקודה 33
    הסינגל טכני ויש בו דרדרות , אבל הבעייה העיקרית היא שהוא לא מתוחזק ולכן השיחים והקוצים מקשים על הרכיבה ולא נותנים לפתח מהירות ולרכב ברצף
    בנקודה 34 עוזבים את הסימון השחור שמאלה לסינגל שאת רובו הלכנו (כמה עשרות מטר) עד הדבל בנקודה 35
    הדבל כמו בעבר היה טכני עם הרבה דרדרת אבל רכיב כולו
    הירידה מסתיימת בערוץ נחל גלים בנקודה 36
  • המשכנו בערוץ עד נקודה 37 בה פנינו לדבל שמטפס ימינה ובהמשך עזבנו את הדבל לטובת סינגל שמוביל לעין קדם (38)
    המעיין בנוי מ 2 נקבות
    הימנית קצרה באורך כ 10 מ' ובריכה קטנה בסופה
    הפעם נכנסנו לשמאלית אליה נכנסים דרך פתח בקיר בטון (ראה תמונות) ומיד עם הכניסה מגיעים לבריכה בעומק כ 70 ס"מ עם מים קרים ונעימים