Friday, August 17, 2012

בין שתי בריכות קצינים

תאריך :  17-8-2012

צומת גדות -
כביש "צומת מחניים-צומת בית המכס העליון" - גדות - נחל מחניים - שייח אבו רישה - עין ירדה - חרבת ירדה - ליד משמר הירדן - חציית נחל ראש פינה - דרך מטובא זנגרייה לירדן ההררי - דרך נוף הירדן ההררי - מיצד עטרת - כביש "צומת מחניים-צומת בית המכס העליון" - גשר בנות יעקב - בריכת הקצינים של עין אל עלמיין - כביש "חד נס-צומת בית המכס העליון" - כביש "צומת מחניים-עין זיוון" - ג'לבינה - בריכת הקצינים של הגילבון - טחנת ג'לבינה - גשר ש"ן - חניון סירות ה rafting בירדן - חמאם בנות יעקב - כביש מע"ץ - צומת גדות

נקודת יציאה : רחבה מול צומת גדות (צומת כביש "צומת מחניים-צומת בית המכס העליון" וכביש מע"ץ)

משתתפים : 14 (איילת הגיע ברכיבה מאלמגור ועזבה חזרה אחרי בריכת הקצינים בעין אל עלמיין)

אורך :  37 ק"מ

זמן :  4:46 שעות

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• אחרי שבשבוע שעבר רכבנו במסלול ללא טבילה , חיפשתי נואשות רעיון למסלול עם רחצות שיתאים לקיץ ולא יחזור על מסלול שעשינו
    הצלחתי לבנות מסלול רב רחצות ושונה ממסלולים שעשינו באיזור בכיוונים ובמבנה המסלול ופה ושם גם עברנו במקומות/דרכים שלא רכבנו בעבר
    סה"כ יצא מסלול טוב , מגוון וכזה שלא סבלנו יתר על המידה מהטמפרטורות
  • יצאנו מצומת גדות (1) לקיבוץ גדות (2)
    חצינו את הקיבוץ ויצאנו מצידו השני (3) והתחברנו לדרך במסלול נחל מחניים (4)
    מכאן רכיבה פסטורלית במעלה נחל מחניים עד עין ירדה בו חצינו את המים בפעם השנייה במסלול
    בנקודה 6 טיפסנו שמאלה בדרך תלולה לחרבת ירדה
    העלייה מסתיימת בכביש משובש בנקודה 7
    פה פנינו שמאלה לחרבת ירדה (8)
  • מפה חזרנו על הכביש של חרבת ירדה עד חציית כביש "צומת מחניים-צומת בית המכס העליון" בנקודה 9
    מכאן המשכנו בדרך לכיוון הדרך שיורדת מטובא זנגרייה לירדן ההררי (11)
    הדרך טובה פרט לקטע קשה אחרי הירידה לנחל ראש פינה ואז טיפוס קיר דרדרתי שאילץ את כולנו ללכת חלקים ממנו (כ 100 מ')
  • מנקודה 9 דהרנו במורד הדרך הלבנה
    בגלל אימוני צה"ל הדרך נהיית משובשת יחסית לעבר מנקודה 10 ומטה
    לאופניים כמובן אין בעיה , אבל דרך שבעבר היתה טובה לכל רכב עכשיו לא מומלצת לרכב פרטי
    אחרי הירידה הנהדרת הגענו לדרך הירדן ההררי בנקודה 13
    המשכנו צפונה בירדן ההררי עד מפגש עם כביש
    "צומת מחניים-צומת בית המכס העליון" בנקודה 14 ומיד אחרי חציית גשר בנות יעקב (15) ירדנו לדרך בגדה המזרחית
  • רכבנו בדרך תחילה במקביל לירדן ואז היא מטפסת עד בריכת הקצינים בעין אל עלמיין (17)
    העלייה מתחילה בדבל נוח שהופך דרדרתי ומצריך קטע קצר של הולכת האופניים לחלקנו ואז שוב דבל נוח יחסית
    בריכת הקצינים של עין אל עלמיין היא הגדולה בגולן (ראה תמונות וצילומים מתחת למים בסרטון)
    מהבריכה המשכנו בטיפוס לכביש "חד נס-צומת בית המכס העליון" (18)
    מכאו בכביש עד צומת בית המכס העליון (19)
    המשכנו בכביש
    "צומת מחניים-צומת בית המכס העליון" ימינה עד נקודה 20
  • פה פנינו לדבל צפונה אל מעל ערוץ הגילבון
    בנקודה 21 מתחילה ירידה נהדרת וטכנית שמסתיימת בדרך ממצפה גדות לבריכת הקצינים בג'לבינה בנקודה 22
    פנינו ימינה עד בריכת הקצינים של הגילבון בנקודה 23
    הבריכה רדודה (כ 30 ס"מ) בגלל שהיא סדוקה וחבל
    בעבר היא היתה עמוקה ועכשיו לא כייפית
  • ירדנו רגלית בשביל הצר לאורך הצינור עד טחנת ג'לבינה בה התרחצנו במפלונים שיוצאים מאמת המים של הטחנה (24)
    המשכנו בשביל הצר עד הדרך בנקודה 25
    מכאן רכיבה מהירה עד גשר ש"ן (26) וחצייתו לגדה המערבית של הירדן
    המשכנו בדרך טובה שמובילה לגשר בנות יעקב
    בנקודה 27 הדרך חוברת לכביש מע"ץ ומיד אחרי זה נכנסנו לחניון סירות ה rafting על הירדן
    בחלקו הדרומי של החניון הגענו לחמאם בנות יעקב (29)
    זוהי בריכה קטנה ועמוקה (מעל מטר וחצי) עם מים קצת חמים מהסטנדרד וריח גופרית קל (ראה תמונות)
    מכאן בכביש מע"ץ עד צומת גדות (1)