Friday, August 24, 2012

מהר מירון לים (בין הר מירון לגשר הזיו)

תאריך :  24-8-2012

הר מירון - שביל הפסגה - סינגל נריה - הר נריה - חרבת חממה - נחל נריה - חציית כביש "חורפייש-בית ג'אן" -
וואדי חביז - עין חותם - עין זבול - עין טבעת - עין רטט - גשר אלקוש - צומת אלקוש - נחל כזיב תיכון - עין ברזית - צוריאל - כביש "מעלות-חורפייש" - צומת חוסן - אגם המונפורט - מעלות - עין זיו - נחל כזיב - עין טמיר - עין ברתות - עין חרדלית - כביש אחורי לעבדון - חציית כביש "כברי-שלומי" - כביש פנימי לאורך נחל כזיב לגשר הזיו - גשר הזיו

נקודת יציאה : חניון שביל הפסגה בהר מירון

נקודת סיום : תחנת דלק אלון בכניסה לקיבוץ גשר הזיו

אורך :  46 ק"מ

גובה מצטבר : 670 מ' (יש כנראה טעות במדידה של ה GPS)
                    הגובה המצטבר הנכון הוא כנראה בסביבות 570 מ' ראה הערות בתאור ובגרף גבהים לגבי השגיאה

זמן :  6:34 שעות

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• גם השבוע חיפשתי רעיון לטיול שיתאים לקיץ ולחום ולא יהיה קשה מדי
    אכן הטיול הוכיח את עצמו , למרות שהיה ארוך היה קל יחסית וסיפק מגוון נופים ומגוון קטעי רכיבה מכל הסוגים
    בהתחלה סינגל טכני ברמה המתאימה גם לדאונהיל
  • 1-2 שביל הפסגה
    התחלנו ברכיבה בשביל הפסגה של הר מירון המסומן סימון שבילים אדום
    השביל רכיב ברובו אבל יש קטעי מדרגות קצרים בעלייה בהם צריך להוליך את האופניים
    צריך לקחת בחשבון שבשעות מאוחרות יותר (אנחנו רכבנו בו ב 6:30 כך שלא היתה בעייה) יכולים להיות שם הולכי רגל רבים שלא יאפשרו רכיבה של ממש וגם צריך לזכור שרשמית (עפ"י רשות שמורות הטבע) אסור לרכב שם
    הקטע של שביל הפסגה וסינגל נריה מתועדים בצילום ומפה דינמיים ב : http://bicycler.me/?mainRegion=north&subRegion=Meiron

• 2-6 סינגל נריה
    מסומן סימון שבילים שחור עד מפגשו עם הכביש העולה להר מירון בנקודה 4
    הסינגל מתחיל בקטע רכיב בחלקו בגלל אבנים , מדרגות ושיחים בנקודה 2
    בנקודה 3 הופך הסינגל לזורם (הקטע היפה בסינגל) כשבהתחלה יער ארזים
    הסינגל מתפתל ויורד
    החלק האחרון לקראת נקודה 4 מצריך הולכת האופניים פה ושם
    אחרי חציית הכביש ליד הבסיס וביה"ס שדה "הר מירון" ממשיכים בסינגל נריה העובר כאן בנחל נריה ובעל סימון שבילים אדום
    הסינגל מוצל ב 80% ממנו וזורם ומתפתל
    בנקודה 5 הסימון פונה שמאלה אבל הוא לא רכיב ולכן ממשיכים עם הדבל שיש כאן עד כביש "חורפייש-בית ג'אן" בנקודה 6
  • 6-9 וואדי חביז (נחל כזיב עליון)
    מנקודה 6 רוכבים על הכביש דרומה לכיוון בית ג'אן כמה עשרות מ' ואז פונים לשביל המסומן ירוק בנקודה 7
    כמה מאות המטרים הראשונים של המסלול מצריכים הובלת האופניים בד"כ כשפה ושם רוכבים
    בהמשך הופך המסלול לסינגל רכיב ברובו עם כמה קטעי רכיבה טכניים שהזכירו לי רכיבת מדבר כמו רכיבה על מדפי סלע מעל הערוץ או רכיבה על סינגל צר מעל תהום
    בנקודה 8 עצרנו בעין חותם שם יש בריכה קטנה בגודל 2X2 ועומק כ 60 ס"מ לרחצה אישית (אחד אחד לפי התור)
    בנקודה 9 מגיעים לגשר אלקוש על הכביש הישן
  • 9-17 כזיב תיכון
    פה פנינו ימינה בכביש הישן עד חיבורו לכביש "מעלות-חורפייש" (10)
    פנינו שמאלה לצומת אלקוש ובה פנינו ימינה ומיד נכנסנו לדרך שנכנסת לנחל כזיב (11)
    רכבנו בדרך 4X4 שבהתחלה שומרת על גובה ואז מטפסת קצת ושוב יורדת עד נקודה 13
    פה היא מטפסת בתלילות בדרך סלולה עד ליד צוריאל על כביש "מעלות-חורפייש" (14)
    הערה : הקטע 12-14 לא הוקלט טוב ב GPS ולכן הכנסתי תיקון בקובץ ה TRK אבל לא במפה
    מדידת הגובה שם שגוייה ולכן כנראה הגובה המצטבר בטיול הוא כ 570 מ' ולא 670 כמו שמציגות התוכנות

מנקודה 14 ירדנו בכביש עד העיקול בנקודה 15 בו פנינולדבל שיורד עד קרוב לצומת חוסן בנקודה 16
    המשכנו בכביש לצומת חוסן ופנינו שמאלה עד הפנייה לאגם המונפורט בנקודה 17
  • 17-21 מעלות
    פה רכבנו ליד האגם ואז בנקודה 18 פנינו לדרך המטפסת ממנו למעלות
    חצינו את מעלות ובכיכר בנקודה 20 פנינו שמאלה עד הפנייה לירידה לנחל כזיב בנקודה 21
  • 21-29 נחל כזיב
    טיפסנו בכביש לנחל כזיב וקצת לפני המחסום בנקודה 22 עצרנו בצל לפריסה שהכין לנו משה פאר שהיה חולה ולכן לא רכב איתנו
    תודה משה
    מכאן דהרנו במורד נחל כזיב
    בנקודה 23 ליד עין זיו בתחילת קטע הנחל היתה ברזייה שנסגרה ואין בה מים (מה לעשות - רשות שמורות הטבע ידידת הרוכבים והמטיילים)
    חבל , תכננתי עליה למילוי מים (למזלנו בגלל הפריסה שתינו ולכן המים שהיו לנו בתיקים הספיקו לסיום)
    ההמשך בנחל כרגיל כייפי - רכיבה מהירה תוך השפרצת מים בחציות הרבות
    רחצה באחת הבריכות ליד עין טמיר (24)
    בנקודה 25 ליד עין חרדלית פונים לדרך השמאלית (למרות שגם הימנית בסדר והם מתחברות בהמשך) ומכאן דהירה בדרך לבנה שהופכת כביש עד כביש "כברי שלומי" בנקודה 27
    פנינו בכביש שמאלה ומיד ימינה לדרך סלולה החסומה בשער צהוב
    הדרך שהיא בעצם כביש הובילה אותנו עד השער של קיבוץ גשר הזיו ומיד לתחנת הדלק שליד בנקודה 29