Friday, September 28, 2012

סינגל שמאי

תאריך :  28-9-2012

גוש חלב - כביש "מירון-סאסא" - ליד חוות נמורה - דבל למרגלות הר מירון בין מירון לבית ספר שדה - כביש העלייה להר מירון - חניון הפסגה בהר מירון - סינגל שביל ישראל ליד חניון הפסגה - חרבת בק - בריכת זבד - סינגל שמאי - כסא אליהו - חרבת שמע - קבר שמאי - נחל מירון - עין מירון - מאחורי קבר רבי שמעון בר יוחאי - כביש "מירון-סאסא" -ספסופה - גוש חלב

נקודת יציאה : תחנת דלק פז 200 מ' מדרום לגוש חלב

אורך :  25 ק"מ

זמן :  4:05 שעות

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• חשבתי שנפתרנו מהחום המבשל ומהלחות הקטלנית השנה , אבל הם חזרו
    לכן בחרתי איזור "קריר" יותר ויבש יותר לרכיבה , איזור הר מירון
    בגלל שאת סינגל "המירוניות החסודות" אנחנו רוכבים כל שנה ובסינגל "נריה" כבר היינו לאחרונה החלטתי לרכב בסינגל שטרם רכבנו , סינגל "שמאי" שיורד מהר מירון לאורך שביל ישראל לנחל מירון
  • התחלנו מתחנת הדלק שדרומית לגוש חלב (1) בכביש "מירון-סאסא" ובנקודה 3 פנינו לכביש בין מטעים שמטפס לחוות נמורה
    בנקודה 5 התפתינו ופנינו לדרך ימינה שמגיעה עד כ 50 מ' מהדבל שהולך ממירון לאיזור בי"ס שדה הר מירון
    את 50 המטרים האלה נאלצנו ללכת בקוצים ללא שביל מסודר
    כנראה שהדרך הנוחה להתחבר לדבל היא לפנות שמאלה בנקודה 5 ולהתחבר עם הדרך לנקודה 6 ומשם בדבל
    המשכנו עם הדבל שמקביל להר מירון עד הכביש העולה להר מירון בנקודה 9
  • טיפסנו בכביש העולה להר מירון בעלייה מתונה יחסית ובנקודה 10 הגענו לחניון הפסגה
  • מכאן מתחיל הקטע הכייפי של הטיול
    פנינו לסינגל בסימון שביל ישראל וגם סימון שבילים כחול
    זהו סינגל נחמד רכיב וזורם פרט לקטע קצר של כמה עשרות מ' קרוב לחניון
    הסינגל מסתיים ליד חרבת בק בנקודה 11
    המשכנו עם שביל ישראל שגם מסומן מכאן בסימון שבילים ירוק בדבל מהיר , משופע בתחילה ודרדרתי
    דהרנו בו עד ליד בריכת זבד ואנדרטה לחייל הדרוזי סלאח טאפש שנפל בלבנון (13)
  • פה מתחיל סינגל "שמאי"
    הסינגל מסומן בסימון שביל ישראל וסימון שבילים שחור לכל אורכו
    הסינגל טכני ורכיב ב 95%
    יש בו הרבה קטעים זורמים עם נופים נהדרים של הגליל העליון , מירון ועוד
    בנקודה 18 עוברים ליד פתח של הוטה (הפתח מגודר)
    בנקודה 19 עוברים ליד סלע יפה ומרשים שנקרא "כסא אליהו"
    ממשיכים בסינגל עד חרבת שמע שבא נמצא מוזוליאום מרשים שנקרא על פי המסורת קבר שמאי (20)
    מכאן קטע דבל תלול עד ערוץ נחל מירון בנקודה 21
    פה מסתיים סינגל "שמאי" הנהדר
  • מכאן טיפוס בכביש פנימי שמטפס אל מעל קבר רבי שמעון בר יוחאי עד נקודה 22
    פה ניתן לפנות ימינה בכביש שיורד לקבר או כמונו לפנות שמאלה לדבל שמתחיל לטפס עד נקודה 23
    מכאן ירידה דרדרתית תוך חציית סינגל ה"מירוניות החסודות" עד נקודה 24
    פה פנינו לדבל שיורד בתלילות עד נקודה 25 ואז שמאלה בדבל בקו גובה שחלקו בשולי יער אורנים עד נקודה 26