Sunday, September 16, 2012

סיבוב קצר בין הזורע לעין העמק

תאריך :  16-9-2012

הזורע - סינגל "האירוסים
סינגל "גחר" - נחל גחר - עין גחר - נחל זהורה - עין דיצה - סינגל "סינגל'ה" - נחל שופט - עין ריחנייה - עין העמק - נחל השניים - סינגל "השניים" - עמק השלום - סינגל "יואש ויצחק" - נחל שופט - הזורע

נקודת יציאה : תחנת דלק ליד "שלוש המשאלות" בכניסה לקיבוץ הזורע

אורך :  24 ק"מ

זמן :  2:40 שעות

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• חיפשתי רעיון למסלול קצר לערב ראש השנה , מה לעשות צריך להספיק סידורים וכדו' אחרי הרכיבה
    בניתי מסלול קצר שמבוסס על מסלולים קודמים שביצענו באיזור הזורע ובשביל שלא נרגיש שאנחנו חוזרים על עצמינו לגמרי החלטתי לחקור את נחל השניים ואכן ירדנו אלי בירידה תלולה מעין העמק ומצאנו בו את סינגל "השניים" , קצר , זורם ונחמד כמו רוב הסינגלים באיזור
    גם הספקנו להתרחץ בעין ריחנייה
    יופי של טיולון
  • יצאנו מתחנת הדלק (1) בכניסה להזורע
    עברנו דרך הזורע ויצאנו לכביש הישן המשובש בנקודה 3
    בנקודה 4 פנינו לדבל ימינה ובנקודה 5 נכנסנו לסינגל "האירוסים"
    סינגל "האירוסים" זורם ומטפס קצת לקראת נקודה 6
    מכאן המשכנו בסינגל בקטע חדש לנו שיורד ומתחבר לסינגל "גחר" בנקודה 6
  • המשכנו בסינגל "גחר" שמטפס בקלילות בחורש מוצל עד נקודה 8
    מכאן המשכנו בדרך טובה שעולה לחניון הנופש הפעיל של הר גחר
    בנקודה 9 פנינו בדרך על הגדה הדרומית של נחל גחר והמשכנו לטפס בצל עד נקודה 10
  • פה פנינו לדבל ימינה שמגיע לקיר בנקודה 11
    אחרי טיפוס הקיר מגיעים לסינגל קצר בעלייה בין נקודות 12 ו 13
    המשכנו בדבלים עד נקודה 14
    פה מתחיל סינגל זורם בירידה שאני קורא לו "דרך הסוכר של רמות מנשה" (מזכיר קצת את התמונה הקלסית של דרך הסוכר - כמובן קצר יותר ולא טכני)
    הסינגל מסתיים בנקודה 15
    מכאן בדבלים עד תחילת סינגל "סינגל'ה" בנקודה 16
  • סינגל "סינגל'ה" הוא המשובח ביותר באיזור וזורם בירידה ובפיתולים מנקודה 16 עד נחל השופט בנקודה 17
  • המשכנו ברכיבה בדבל במעלה נחל שופט כאשר בנקודה 18 עוברים את הערוץ מערבה וממשיכים במעלה נחל שופט
    בנקודה 19 ליד הטחנה מטפסים בקיר בדבל וממשיכים עד עין ריחנייה בנקודה 20
    בעין ריחנייה שחינו (ראה תמונות)
  • מכאן טיפסנו בדבל למושב בית העמק ובנקודה 23 ירדנו בדבל שהופך לשיפועי מאד אבל רכיב עד הדבל בנחל השניים (24)
    בנקודה 26 נכנסנו לסינגל "השניים" עד נקודה 27 והלאה בדבל לעמק השלום וטיפוס בדרך לבנה עד תחילת סינגל יואש ויצחק בנקודה 30 ליד עמדת השמירה משנות ה 30
  • סינגל "יואש ויצחק" שמתחיל בנקודה 30 זורם בירידה עד מפגש עם הדרך בנחל השופט בנקודה 31
    מכאן דהירה בדרך במורד נחל שופט
    בנקודה 32 הגענו לשביל הבנוי עץ בנחל שופט
    בשעות מאוחרות יש בשביל משפחות ומטיילים ואי אפשר לרכב שם בגלל הצפיפות וגם איסור
    מוקדם מאד כמובן שהמקום ריק וכיף לזרום במורד השביל עד המערה בנקודה 33 והלאה בסינגל שעובר בין שיחים ומתפתל עד לתוך קיבוץ הזורע