Friday, September 21, 2012

עין אביאל ("החזירים")

תאריך :  21-9-2012

גבעת עדה - סינגל "השדרה" - סינגל "זיו" - תל ערן - סינגל "חוצה גבעה" - סינגל "לופ אין סופי" - סינגל "המזרחי" - ציר המוביל - כביש גישה לרגבים - רגבים - כביש לבא"ח גולני - חרבת סבכי - כביש פנימי של גבעת ניל"י - נחל ניל"י - עין ניל"י - חצייה מתחת כביש 6 לאורך נחל תנינים - ההר העגול - עמיקם - עלייה להר חורשן - סיגל "הפסגה" - סינגל "ג'ואל" - סינגל "החזירים" - סינגל "דבל אבוד" - סוף סינגל "עמק האיילות" - סינגל "גיא הקוצים" - סינגל "גן עדן" - סינגל "אהוד 1" - כביש לעמיקם - מי עדן - עין חדור - כביש לעמיקם - עין אביאל - כביש "עמיקם-בנימינה" - אביאל - גבעת עדה

נקודת יציאה : תחנת דלק ליד בתוך גבעת עדה

אורך :  44 ק"מ

זמן :  4:40 שעות

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• טיול סתווי המחבר 2 אתרי סינגלים (גבעת עדה והר חורשן) ומאפשר טבילה במספר מעיינות נחמדים
  • התחלנו מתחנת הדלק (1) ורכבנו לטעום מבחר קטן מהסינגלים של גבעת עדה לפני שנמשיך בטיול
    נכנסנו בנקודה 4 לסינגל "השדרה" שחוצה את הגבעה שליד כפר גליקסון
    בנקודה 5 עזבנו את "השדרה" ופנינו שמאלה לסינגל "זיו" עד סופו בנקודה 6
    משם לדבל בנקודה 7 והלאה בדבלים עד נקודה 8 בה טיפסנו לתל ערן בכדי להמשיך בסינגלים
    בנקודה 9 נכנסנו לסינגל "חוצה גבעה" והמשכנו בהמשכו לסינגל "לופ אין סופי" עד נקודה 10
    פה פנינו לסינגל "המזרחי" (סינגל "תל ערן" במפת שבילנט) הטכני שמסתיים בדרך הלבנה (ציר המוביל) בנקודה 11
  • מכאן רכיבה צפונה בציר המוביל עד הכביש לרגבים בנקודה 12
    פה המשכנו בדבל צפונה שעובר מתחת כביש 6 בנקודה 12A
    אחרי המעבר התחברנו לכביש לקיבוץ רגבים בנקודה 13 ואחרי ניסיונות למצוא דרך עוקפת רגבים חזרנו לשער של רגבים ועברנו דרך הקיבוץ
    השער האחורי היה פתוח (14) והמשכנו בדרך בין מטעי אבוקדו עם אוויר קריר ונעים עד הכביש לבא"ח גולני בנקודה 15
  • פה עלינו על דרך 4X4 עד נקודה 16 בה פנינו שמאלה לדרך עד חיבור לכביש פנימי בנקודה 17
    רכבנו על הכביש עד פנייה לדבל בנקודה 18
    הדבל הוא בגדה הדרומית של ערוץ נחל ניל"י
    דהרנו בדבל עד עין ניל"י בנקודה 19 בו חלקנו התרחץ
    יש שם בריכה בעומק כ 60 ס"מ וברוחב 4X2 מ'
  • מעין ניל"י טיפסנו בדבל לנקודה 20 וממנה ירידה לכיוון המעבר מתחת כביש 6 של נחל תנינים בנקודה 21
    המשכנו בדבל בין גפנים ומטעי רימונים לעלייה להר העגול בנקודה 23
    הטיפוס לראש ההר העגול בדבל שבפסגתו (24) יש אנדרטה לזכר ראובן גלקין שנפל במלחמת יום כיפור (ראה תמונות)
    ירדנו מההר חזרה לנקודה 23 בר בשטח בלי שביל של ממש
    המשכנו דרך עמיקם עד העלייה לחורשן בנקודה 25
  • טיפסנו בדבל לצומת הראשית בראש הר חורשן בנקודה 26
    מכאן בסינגל "הפסגה" עד נקודה 27
    פה חברנו לדבל ופנינו עליו שמאלה עד הכניסה לסינגל "ג'ואל" (28) וההמשך שלו סינגל "החזירים" שמסתיים בנקודה 29
    המשכנו בסינגל שמוביל עד הכניסה לסינגל "דבל אבוד" בנקודה 30
  • ירדנו בסינגל "דבל אבוד" וחברנו בקצה שלו (31) לסינגל "מוטוקרוס עליו פנינו שמאלה וחברנו לקצה סינגל "עמק האיילות" בנקודה 32
    רכבנו בסינגל "עמק האיילות" עד חיבור לדבל בנקודה 33
    ירדנו שמאלה בדבל וטיפסנו בנקודה 34 בדבל/סינגל "גיא הקוצים" ובראשו (34A) המשכנו לסינגל "גן עדן" שמסתיים בנקודה 35 והופך מכאן דבל שממשיך כסינגל "אהוד 1" עד סופו בנקודה 36
  • פה ירדנו בדבלים עד נקודה 37 בה רכבנו בדבל מקבל לאמת תנינים ובנקודה 38 חברנו לכביש המוביל לעמיקם
    אחרי קטע קצר על הכביש פנינו בנקודה 39 לדרך שדות שבנקודה 40 פוגשת דבל מקביל לערוץ נחל תנינים
    רכבנו לכיוון עין חדור (41) בכוונה להתרחץ .... אבל הוא התגלה כיבש
    עד לפני כשבועיים היו בו מים
  • מאוכזבים המשכנו ברכיבה חזרה בדבל המקביל לערוץ נחל תנינים עם תקווה שאולי יהיו מים כיפיים במעין שארי ציין והוביל אליו
    בנקודה 42 פנינו מהדבל לאורך כרם גפנים לכביש בנקודה 43
    בנקודה 38 המשכנו בדבל שלאורך האמה לסכר בנקודה 44
    מיד אחרי הסכר המשכנו מקביל לאמה מצידו הצפוני של הערוץ עד עין אביאל בנקודה 45
    עין אביאל היתה הפתעה נהדרת , מעיין עם מפל בתוך מערה בקנים
    עומק המים כ 60 ס"מ - זולה מדהימה עם מים צלולים
    איך זה שאף פעם לא היינו שם קודם - מעיין נהדר ומומלץ
  • מכאן רכבנו בדבל עד מפגש עם הדרך הלבנה לאיזור אורט זכרון בנקודה 46
    חברנו לכביש "עמיקם-בנימינה" בנקודה 47 והמשכנו בשולי הכביש עד הפנייה לאביאל בנקודה 48
    רכבנו דרך אביאל ואז עד גבעת עדה (49) ולאוטו בתחנת הדלק בגבעת עדה (1)