סינגל קטלב
בר בהר - סינגל נחל קטלב - נחל קטלב - תחנת רכבת בר גיורא - גשר רפאים - נחל רפאים - עין יואל - צומת צור הדסה - כביש "צור הדסה-צומת האלה" - מטע - חרבת חנות - מדרגות הקיסר - כביש "צומת עציונה-זנוח" - זנוח
נקודתהתחלה : בר בהר (ליד בר גיורא)
נקודת סיום : זנוח (ליד הפנייה מהכביש מבית שמש)
מוביל : מני
משתתפים : 10
אורך : 35 ק"מ (לאלה שרכבו את המסלול בלי להתברבר בסיום)
גובה מצטבר : 613 מ'
זמן
: 5:15-6:15 שעות (הזמן גמיש בגלל הנתק שהיה בין הראשונים לאחרונים)
גם השבוע אני הייתי בחו"ל ולכן מני לקח את ההובלה
הוא בנה מסלול מעניין ומאתגר שכלל את סינגל "קטלב" שהינו סינגל דאונהיל אתגרי ואת מדרגות הקיסר
התאור והנתונים הוכנו ותוארו ע"י מני
1-5 – סינגל קטלב עליון. סינגל נהדר של כ- 5 קילומטרים. כולל המון מדרגות סלע, דרך על פי תהום וסלעים גבוהים.טכני מאוד. מתאים לרוכבים בעלי טכניקה גבוהה. מהנה ביותר. לי לפחות היה חשק לרדת אותו שוב.
· 1-2 דרך סביב מסעדת ברבהר לכניסה למסלול הקטלב.
· 2-3 סינגל בסמ"ש אדום. קטע קצר עד הכניסה לסמ"ש שחור היורד לקטלב. פה ושם היינו צריכים לרדת מהאופניים בגלל קטעים לא רכיבים. אפשר לוותר על הקטע הזה ולהתחבר לשחור מהחניה של האוטובוסים ליד ברבהר.
· 3-4 – פה מתחיל הכיף האמיתי. ירידה של מדרגות סלע עד עין גיורא היבש בעונה זו. משם הסינגל ממשיך על פי תהום בירידה מתונה מאוד, בנוף מהמם של העמק המכוסה בעננים ועצים. באמצע ישנו פיצול וממשיכים בסימון כחול לקטלב עליון (השחור יורד לנחל – לא רכיב). בהמשך מסיימים את הקטע שצמוד לתהום ומגיעים לירידה טכנית הכוללת משטחי סלע גבוהים מאוד. בנקודה 4 ממשיכים צפונה בסימון ירוק ומגיעים לאחר כמה מאות מטרים לדיר א-שיך.
· 4-5 – המשך הסינגל בירידה ואותו הריטואל – משטחי סלע, מדרגות, דרך צמודה לתהום. לבסוף חצינו במנהרה ליד תחנת בר גיורא את מסילת הרכבת וחצינו את נחל שורק בגשר ברזל צר.
5-6 – רכיבה בדרך לבנה בצמוד לנחל שורק עד לכביש 386.
6-7 – רכיבה בדרך לבנה לאורך נחל רפאים עד לגשר רפאים.
7-8 – מתחילים לטפס בהר רפאים.
8-9 – ממשיכים בפיצול בנקודה 8 לסינגל בסימון כחול ומגיעים לעין יואל. מבנה בטון מעגלי עם פתח עליון צר וסולם היורד למאגר מים. הפעם לא ניסינו להיכנס למים, גם בגלל שהקבוצה התפצלה וגם היה קשה לטפס לגג המבנה. בנקודה 9 חלקנו נחנו מתחת לעץ תאנה קרוב לשעה וחיכינו לשאר חברי הקבוצה שהחליטו להתעלם מהמסלול ב- GPS והמשיכו לכיוון עין קובי. בינתיים העלנו את רמת הסוכר עם ענבים ותאנים.
9-10 – רכיבה בדרכי עפר עד לכביש. שם אספנו את כל חברי הקבוצה.
10-11- כיוון שהיה מאוחר, החלטנו לוותר על הירידה בשביל ישראל לכיוון מטע והטיפוס לחירבת חנות. במקום זו רכבנו בירידה על הכביש.
11-12 – סינגל הקיסר. אין מה להוסיף. נהדר כרגיל. מנקודה 12 בכביש עד זנוח. אני ורועי התעכבנו מעט ולא הבנו מדוע אנו לא רואים את שאר חברי הקבוצה,שהמשיכו משום מה בכביש 375 ישר במקום ימינה והגיעו עד לצומת האלה! משם המשיכו חזרה לכיוון בית שמש וחיכו לחילוץ, חלק בזכריה, חלק בבית שמש ונתי אף הגדיל ראש והמשיך לדווש עד לאשתאול.
חייב לשתף אתכם בשכנועים שלי לתומר שהח'ברה התפצלו וצריך חילוץ. אני ורועי הגענו לזנוח וצלצלתי אליו והא ניתק וחשב שצוחקים עליו. רכבנו עד למחסיה, שם פגשתי אותו רק כדי להוכיח לו שאני רציני. אח"כ רכבתי חזרה לזנוח וחיכיתי לנהגים. תודה על שעמד במשימת החילוץ שהוטלה עליו.
No comments:
Post a Comment