Friday, October 12, 2012

גבעה 400

תאריך :  12-10-2012

כניסה לכביש הגישה להיוגב - ליד מערת ירוקת - סינגל "השקדים" - סינגל "עיט עליון" - סינגל "עיט תחתון" - גבעת אשמר - סינגל "כלניות" - הגלעד בתל אבו קוטה - סינגל "עיט צפון" - סינגל "איילות" - אנדרטת הקיבוצים בגבעת קאת - סינגל "חרובים" - סינגל "ג'ימבורי" - הבקתה - בית קברות משמר העמק - "צומת הסינגלים" - סינגל "מזרון" - נחל משמר - חרבת כופריין - עין כפר - שרידי מחנה "ליל הקלשונים" - גבעה 400 (נ.ג 400) - עין קיני - נחל קיני - ליד קיבוץ מגידו -
כניסה לכביש הגישה להיוגב

נקודת יציאה : תחנת דלק פז בכניסה למושב היוגב

אורך :  37 ק"מ

זמן :  5:06 שעות

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• היום יצאנו לרכיבה באיזור רמות מנשה/משמר העמק
    זה הטיול ה 400 שאני מוביל בקבוצה שלי : Northern Riders
    הכוונה טיולים אמיתיים של 3 שעות ומעלה בימי ששי וחגים (לא סופרים רכיבות בוקר קצרות של יום שלישי באתרי סינגלים שונים)
    בגלל הצפי לגשם בלילה בחרתי איזור שאפ
    שר לרכב בו גם בגשם או אחריו
    בדרך ראינו את הרצים של התחרות שהיתה באיזור היום - אנשים שרצים 160 ק"מ ומטה .... - אלה ספורטאים אמיתיים , לא פדלאות כמונו שרוכבים 40 ק"מ על אופניים
    חלק מהמסלול היה טיפוס לגבעה 400 (לא תכננתי את הסמליות מראש) ושמנו לב שזה סימלי שבטיול ה 400 שאני מוביל הגענו לגבעה 400
  • יצאנו מתחנת הדלק בצומת הכניסה להיוגב (1) וחצינו את כביש "צומת מגידו-יקנעם" וטיפסנו בדבל אל הרכסים
    בנקודה 2 נכנסנו מהדבל לסינגל עד נקודה 3 והלאה בדבלים שמטפסים וקצת לפני נקודה 4 מתמתנים עד נקודה 5
  • בצומת הדרכים פנינו חדות ימינה לדרך ושוב בנקודה 6 עד נקודה 7
    פה נכנסנו לדבל הולך וצר שזורם בכיף עד תחילת סינגל "השקדים" בנקודה 8
    בנקודה 9
    נגמר סינגל "השקדים ופנינו לדבל אותו עזבנו ימינה ומיד לסינגל עיט עליון בנקודה 10
    סינגל עיט זורם עם אלמטים טכניים בינוניים עד קלים פה ושם ובנקודה 11 משנה את שמו לעיט תחתון שיורד עד הדבל בנקודה 12
  • מכאן המשכנו בדבלים למרגלות גבעת אשמר הגעשית
    בנקודה 13 פנינו בדבל שמטפס עד נקודה 14
    פה פנינו לסינגל "כלניות" שמצויין במפת שבילנט ובשטח הוא לא יותר מסינגל פרות ברור חלקית
    רכבנו בסינגל "כלניות" עד סופו ליד שער בנקודה 15
  • מכאן רצף דבלים שמטפסים עד הגלעד בתל אבו קוטה בנקודה 18
    המשכנו לטפס כאשר בנקודה 19 נכנסנו לסינגל "עיט תחתון" עד נקודה 20
    אחרי כמה מ' בדבל המשכנו בסינגל ששמו סינגל "האיילות" שמוביל עד אנדרטת הקיבוצים בחרבת קאת בנקודה 21
  • מכאן טיפסנו מנקודה 22 בסינגל "חרובים" עד סופו בנקודה 23
    חצינו את הדרך שממערב לסינגל וחזרנו בסינגל/דבל ממערב לדרך ומתחבר לסינגל "ג'ימבורי" ועוד קטעים ללא שם עד "הביקתה" והלאה עד בית הקברות של משמר העמק בנקודה 27 בו מילינו מים
    מכאן טיפוס בדבלים וסינגלים קצרים עד "צומת הסינגלים" בנקודה 28
    עוד סינגל קצר בין נקודה 28 ל 29 וכניסה לסינגל "המזרון" הטכני שיורד לנחל משמר בנקודה 30
    פה מסתיים קטע הסינגלים
  • התחלנו לטפס במעלה נחל משמר שהוא עוד אחד מהוואדיות ברמות מנשה (כמו נחל גחר) עם צל תמידי בכל עונה , תמיד קריר
    בנקודה 31 עזבנו את נחל משמר המסומן סימון שבילים אדום ונכנסנו לקטע חמוד של דבל יפה בין צמחייה וצל עד נקודה 32
    מכאן טיפוס בגבעות חשופות
    בין נקודה 33 ל 34 רכבנו בסינגל זורם שמתחבר לדרך טובה בנקודה 34
    פה פגשנו הרבה מהרצים בתחרות "סובב עמק"
    המשכנו בדרכים
    עד עין כפר בנקודה 36
    בעין כפר היו בתוך המבנה מים צלולים בעומק של כ 15 ס"מ
  • מכאן רכיבה בדרכים לנקודה 38 בה פנינו למה שהיה הבסיס של "ליל הקלשונים"
    בנקודות 39 פנינו ליד שרידי המטווח צפונה ומהצד הצפוני של הוואדי טיפסנו בדבל שמתחיל להיות תלול מאד עד לראש גבעה 400 בנקודה 41
    הטיפוס מכאן לראש גבעה 400 הוא הארוך והתלול ביותר , יש אפשרויות של טיפוס קצר יותר אם באים מצפון כמו בטיולים אחרים שעשינו בעבר
    מראש גבעה 400 יש תצפית של 360 מעלות על הר אמיר/אום אל פחם , רמות מנשה , מישור החוף , הכרמל , הגלבוע , התבור ועמק יזרעאל , הרי נצרת ....
  • מכאן מתחיל הקטע הכייפי של הטיול דהירה מנ.ג 400 אל העמק , כ 400 מ' של ירידה חלקה בדבלים תלולים ודרדרתיים , אבל הרוב בדרך 4X4 מהירה - אחת הירידות הטובות בארץ
    החלק של הדבלים התלולים והדרדרתיים הוא בין נקודות 42 ו 43
    בנקודות 44 יש סינגל שמקצר את הסיבוב
    בנקודה 46 מיד אחרי שרידי בית הקברות המוסלמי ליד קיבוץ מגידו פנינו שמאלה בדרך לאורך הגדר של הקיבוץ ודהרנו עליה עד לדרך שליד כביש"צומת מגידו-יקנעם" בנקודה 47 ומשם עם הדרך עד תחנת הדלק בכניסה להיוגב