Friday, October 05, 2012

סינגלים בין גניגר לכפר החורש

תאריך :  5-10-2012

גניגר - דרכי שדות בעמק יזרעאל - נחל מזרע - מאגר ברוך - תוואי רכבת העמק - חציית כביש "כפר ברוך-צומת ברוך" - חניון הבונקרים - גבת - כביש "נהלל-עפולה" - נחל צבי - כביש "מגדל העמק-צומת נהלל" - תל שימרון - סינגלים באיזור תל שמרון - עמק החצבים - סינגלים באיזור תמרת - מחנה תנועות הנוער ליד כפר החורש - סינגלים ביער כפר החורש - חרבת מהלול - כביש "מגדל העמק-צומת נהלל" - צומת נהלל - יפעת - דרכי שדות בעמק יזרעאל - גניגר

נקודת יציאה : חנייה מרכזית בקיבוץ גניגר

אורך :  44 ק"מ

זמן :  4:53 שעות

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• זהו מסלול סתווי חמוד
    הכותנה בשיאה בשדות העמק , הדרכים עדיין יבשות , החצבים פורחים ובעמק החצבים ליד תמרת הם מדהימים
    באיזור שבין תל שימרון לתמרת יש מספר סינגלים שחלקם מוצלים
    ניתן להמשיך מהם לסינגל גבעת אלה וקומפלקס סינגלי שימשית ואלון הגליל אם רוצים
    באיזור שבין תמרת לכפר החורש יש מספר רב של סינגלים שרובם לא מסומנים וגם לא מתועדים בצורה טובה (גם במפת שבילנט בהם מסומנים חלק מהסינגלים , חלקם לא קיים בשטח ואחרים לא מסומנים נכון ואחרים לא מופיעים במפה)
  • התחלנו בגניגר (1) ורכבנו בדרכים בשדות עמק יזרעאל
    בנקודה 3 חצינו כביש פנימי שמוביל לאיזור התעשייה בצומת ברוך
    בנקודה 4 ליד מאגר ברוך חצינו את התוואי של רכבת העמק שהוא בבנייה מחודשת עכשיו
    בנקודה 6 חצינו את כביש "כפר ברוך-צומת ברוך" והמשכנו בדרכים עד היציאה מגבת בנקודה 9
    הקטע שבין נקודה 7 ל 8 הוא עלייה
  • רכבנו מגבת (9) כ 100 מ' על כביש "נהלל-עפולה" ופנינו בנקודה 10 לדרך
    בנקודה 11 רכבנו בדרך הימנית ואז חצינו 2 תעלות בשביל להמשך לנקודה 12
    מומלץ בנקודה 11 לפנות לכיוון הלולים שמאלה ואז אין צורך לחצות תעלות
    המשכנו בדרכי מטעים כאשר בנקודה 13 נאלצנו לחצות גדר בין מטעים בכדי להמשיך
    בנקודה 14 עלינו על כביש "מגדל העמק-צומת נהלל" ואחרי קטע כביש קצר פנינו לדבל בצד הצפוני של הכביש שמוביל בסופו של דבר לתל שמרון בנקודה 17
  • מכאן טיפסנו אחורה בדרך ובנקודה 18 פנינו לסינגל (יש בו קטעי דבל) שיורד ואז עולה ומסתיים בנקודה 19
    ההמשך מכאן הוא דבל שיורד לעמק החצבים בנקודה 20
    פה טיפסנו בדבל בוואדי ובנקודה 21 הוא הופך סינגל בעלייה מתונה כאשר חלקו מוצל עד נקודה 22
    הקטע האחרון לפני נקודה 22 (כ 100 מ') הוא קיר אכזרי
    מנקודה 22 יש סינגל עד נקודה 23 בה פונים לתוך יער אקליפטוסים לדבל שמטפס לכיוון כפר החורש
  • המשכנו מנקודה 23 בדבל כאשר בנקודה 24 נכנסים לאיזור של מחנות תנועות הנוער שרוב השנה הוא עזוב
    הירידה ממנו לכיוון הוואדי סלולה
    בוואדי מנקודה 25 המשכנו בטיפוס קל בדבל עד נקודה 26
  • פה טיפסנו ימינה בסינגל שתחילתו תלולה והמשכו זורם עד נקודה 27
    פה עלינו על דבל שהוריד אותנו בעיקר ביער עד נקודה 28
    פה רוכבי על דבל לאורך גדר של בסיס עד נקודה 29
    מכאן סינגל רכי בחלקו בגלל אבים שמפריעות לרכיבה עד הכנסיות של מהלול (כפר ערבי שניטש במלחמת השחרור) בנקודה 30
  • בגלל שהיה חם מהצפוי העדפתי לא לטפס למגדל העמק ולרדת דרך יער בלפור אלא לחזור דרך העמק
    דהרנו במהירות בדבל עד כביש הגישה לבסיס בנקודה 31 והלאה למפגש עם כביש "מגדל העמק-צומת נהלל" (32)
    המשכנו בכביש לצומת נהלל (33) ופנינו לכיוון עפולה
  • בנקודה 34 ניתן לרדת מעבר למעקה ולמשוכות הבוגנוויליה ולרכב בדרכי המטעים עד הכביש הפנימי של יפעת בנקודה 35
    יצאנו מהכביש הפנימי לכביש "נהלל-עפולה" בנקודה 36 ורכבנו על שרידי הכביש הישן ואחר כך בשולי הכביש עד נקודה 37 בה פנינו ימינה לכיוון בית הקברות
    בנקודה 38 ירדנו לדרכי שדות שהובילו אותנו עד נקודה 39 בה עלינו על כביש "כפר ברוך-צומת ברוך"
    עזבנו את הכביש בנקודה 40 ורכבנו בדרכי שדות עד הכביש הפנימי בנקודה 41
    מכאן על הכביש הפנימי עד נקודה 42 בה פנינו ימינה , תחילה בדרך סלולה והלאה בדרכי שדות עד הכניסה לגניגר (2) ולאוטו (1)