Friday, November 23, 2012

לאורך הירמוך

תאריך :  23-11-2012

גשר הישנה - כביש המערכת - נהר הירדן - חרבת אל כניה - אתר נהריים - הירמוך - מעבר טמיר - שמורת הירמוך - אבו כביר - תל דובר - כביש 98 ("צומת מעגן-חמת גדר") - צומת חמת גדר - צומת מעגן - שביל סובב כנרת -
צמח - צומת צמח - שביל אופניים "צמח-אשדות יעקב" - אפיקים - אשדות יעקב מאוחד - אשדות יעקב איחוד - נהריים - דרך המערכת בין מחניים לגשר הישנה - גשר הישנה

נקודת יציאה : חנייה של מוזיאון גשר הישנה

אורך : 44 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• התוכנית לטיול השבוע היתה מסלול שמתחיל במוזיאון גשר הישנה ומטפס לרמת סירין , ממשיך ליבנאל ונחל יבנאל , הלאה למחניים וחזרה לגשר הישנה
    כל השבוע עקבתי אחרי התחזית ואפילו ב 4:45 בבוקר הטיול עדיין לא ירד גשם באיזור והצפי היה לטפטוף
    כשהגענו בבוקר בשעה 6:30 לתחילת הרכיבה החל לרדת גשם שכמעט ולא פסק עד סוף הרכיבה
    החלטתי לכן לשנות למסלול אלטרנטיבי שכולו סלול אם אפשר ולכן רכיב לחלוטין בגשם ובוץ ולא מסכן מעבירים ושרשראות
    ואכן יצא מסלול ש 100% ממנו סלול אבל רובו פרט ל 6-7 ק"מ לא בכביש של ממש
    כל הקטע שלאורך גדר המערכת משופע בטבע ונופים של הירדן והירמוך
  • יצאנו מגשר הישנה (1) ועלינו על דרך המערכת עד הגשר בנהריים בנקודה 2
    פנינו ימינה (מזרחה) עד לקיוסק של אתר נהריים (3)
  • מכאן המשכנו לאורך דרך המערכת שמתפתלת ולפעמים עולה ויורדת במקביל לירמוך עד נקודה 6 ליד תל דבר
    פה פנינו עם המערכת עד כביש 98 (צומת מעגן-חמת גדר) בנקודה 7
  • מכאן רכבנו בכביש בגשם שהתגבר עד צומת חמת גדר בנקודה 8
    עצרנו במבנה שנמצא 50 מ' במעלה הכביש לגולן לארוחת בוקר
    מכאן דהרנו חזרה בכביש 98 עד צומת מעדן בנקודה 10
  • פה עלינו על שביל סובב כנרת שעובר על מדרכה בצד הצפוני של הכביש עד צומת צמח (11)
  • בצומת פנינו דרומה על המדרכה המערבית בדרך כלל ובנקודה 12 עלינו על שביל האופניים הסלול בטון דרומה עד נקודה 13 מול אשדות יעקב מאוחד
    חצינו את הכביש והמשכנו בשביל האופניים שעכשיו עובר בצד מזרח של הכביש עד נקודה 14 בכניסה לאשדות יעקב איחוד
    המשכנו בכביש פנימי המקביל לגדר של אשדות יעקב איחוד ממערב עד הקיוסק בנהריים בנקודה 3
  • מכאן רכיבה על כביש המערכת דרך נקודה 3 ו 2 עד גשר הישנה  (1)