Friday, November 30, 2012

רמת סירין ונחל יבנאל

תאריך :  30-11-2012

גשר הישנה - ליד גשר - כביש
"בית שאן-צומת צמח" - עלייה לרמת סירין - חציית נחל חגל - כביש "מנחמיה-רמת סירין" - רמת סירין - חרבת חגל - "החללית" - מצפה אלות - נחל חרצית - יבנאל - נחל ימה - נחל יבנאל - שביל "צופה כנרת" - קבר שמעון הצדיק ליד אום ג'וני - הירדן - תל עובדיה - חרבת דלהמיה - מעבר מתחת כביש  "בית שאן-צומת צמח" - נהריים -חצייה מעל תעלת האפס - דרך המערכת  - גשר הישנה

נקודת יציאה : חנייה של מוזיאון גשר הישנה

אורך : 43 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• אחרי שבשבוע שעבר בגלל הגשם שינינו את המסלול שתכננו ל מסלול "לאורך הירמוך"
    היום חזרנו למסלול המתוכנן במזג אוויר נהדר
    רמת סירין ויבנאל היו ירוקות , הנופים של הגליל , הגולן , הגלעד ועמק יזרעאל היו מדהימים
    כל פעם שאני חוזר לאיזור של הגליל התחתון המזרחי אני נזכר בתחילת דרכי באופני הרים ואיך אז (בארה"ב בשנת 2000) פינטזתי על רכיבה באופני הרים בארץ והאיזור שראיתי זה האיזור הזה
  • התחלנו מגשר הישנה (1) בכביש לכיוון גשר
    בנקודה 2 פנינו ימינה לכביש משובש שמטפס לנקודה 3 ואז פנינו ימינה לדרך שעזבנו לדבל שמאלה ובנקודה 4 הגענו לגדר של פרדס וטיפסנו שמאלה כ 3 מ' אל כביש "בית שאן-צומת צמח"
    רכבנו בשולי הכביש עד הכניסה לשביל המסומן ירוק בנקודה 5
  • פה פנינו שמאלה והתחלנו בטיפוס חד בדרך 4X4 על שלוחה (ראה תמונות) ואחר כך ירידה עם הדרך עד מפגש עם הכביש המשובש שעולה מגשר לרמת סירין בנקודה 7
    מכאן המשך טיפוס עם הכביש המשובש עד מפגש עם הכביש העולה ממנחמיה בנקודה 8
    מכאן טיפוס בכביש עד ליד מאגרי המים וסוף הכביש בנקודה 9
  • ניסינו את הדרך צפונה אבל היא מסתיימת בגדר בכניסה למאגר בנקודה 10 ולכן חזרנו לנקודה 9 ורכבנו צפון מערבה עד ה"חללית" בנקודה 14
    ה"חללית" היא מגדל תצפית ממתכת והנקודה בה הוא נמצא מאפשרת תצפית נהדרת על הכנרת וכל הסביבה בכמעט 360 מעלות
    מכאן המשכנו בטיפוס קל בדבל דרך מצפה אלות עד תחילת הירידה לבקעת יבנאל בנקודה 15
    מכאן פנינו לירידה הנהדרת בדבל הטכני עם קיצורים קצרים בסינגלים בין הסיבובים של הדרך
    הירידה מסתיימת בדרך האדומה בנקודה 16
  • פה המשכנו ברכיבה בדרך הטובה עד פרברי יבנאל בנקודה 17
    פנינו לרחוב הראשון ימינה וירדנו בו עד שהרחוב הופך דרך בנקודה 18
    המשכנו עם הדרך ובנקודה 19 פנינו לנחל יבנאל
  • הירידה בנחל יבנאל היא בדרך 4X4
    פה ושם יש חציית שלוליות או מים אבל הבוץ לאחר 4 ימים ללא גשם היה יבש וכמעט לא הפריע
    בנקודה 20 פנינו לדרך שמאלה לערוץ נחל יבנאל
    בנקודה 21
    רכבנו בסינגל קל המסומן שחור אבל בגלל שהוא חצה מרבצי בקר בוציים חתכנו בנקודה 22 לדרך שבנקודה 23
    רכבנו עם הדרך עד ליד בריכה בנחל ופינת חמד עם שולחנות פיקניק וצל בנקודה 24
  • חצינו שם את הנחל על גשרון עץ ועלינו על דרך בסימון שביל ישראל עד נקודה 25
    פה המשכנו מזרחה בשביל המסומן בסימון שביל "צופה כנרת" שהביא אותנו אל הירדן ליד אום ג'וני
    המשכנו לאורך הירדן שהופך בהמשך רחב עם עופות מים פה ושם עד המעבר מתחת לכביש "בית שאן-צומת צמח" בנקודה 26
  • אחרי חציית הגשר רכבנו בכביש פנימי ובנקודה 27 חצינו על גשרון את "תעלת האפס" של נהריים
    המשכנו בכביש שנכנס לנהריים ובנקודה 28 פנינו ימינה על גשר והמשכנו ברכיבה לאורך דרך המערכת עד גשר הישנה (1)