Friday, November 02, 2012

ממטולה לגינוסר בסגנון Northern Riders

תאריך :  2-11-2012

מטולה - בדרך להר צפייה -
מצפה דדו - עין משגב נחל השומר - כביש "משגב עם-תל חי" - ליד מרגליות - חצייה מתחת לרכבל של מנרה - עין ברזילי - נחל פז - נחל כורים - עין כורים - דרך נוף מצוק רמים - חרבת נזר - כביש "צומת ישע-מנרה" - ליד יפתח - צומת ישע - כביש "צומת ישע-מלכיה" - חניון האלה - בקעת קדש - דישון - עין דישון - נחל דישון - חציית כביש "רמות נפתלי-כרם בן זימרה" - כביש 90 - איילת השחר - נחל חצור תל אל צפא - נחל מחניים - גדות - צומת גדות - שביל החצבים - מצד עטרת - הירדן ליד מצד עטרת - דרך נוף הירדן ההררי - נחל טובים - נחל אבו לוזה - ליד כרכום - כביש "כרכום-כורזים" - עתיקות כורזים - סינגל כורזים - שביל צופה כנרת - כנסיית הר האושר - כרי דשא - כביש סובב כנרת - כניסה לגינוסר

נקודת יציאה : מרכז קנדה במטולה

נקודת סיום : חנייה של המסעדה "ליד הנחל" שבתחנת הדלק של גינוסר

אורך : 84 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• כל 100 טיולים שאני מוביל אנחנו חוגגים בטיול מיוחד
    הפעם לכבוד 400 טיולים שהובלתי בחרתי במסלול ממטולה לכנרת שכמובן עבור Northern Riders חייב להיות מסלול לא בנאלי ומישורי אלא עם טיפוסים ומגוון סוגי שטח
    אכן היה טיול מאד מוצלח בדיוק לפי המסלול שתכננתי עם מעט תקלות שלא גזלו זמן
  • יצאנו ממרכז קנדה (1) ברחובות מטולה עד הפנייה לכיוון הר צפייה (2)
    פה התחיל רצף של טיפוסים תלולים רובם בדרכים סלולות ומיעוטן בדכים לבנות
    בנקודה 3 עברנו במצפה דדו והמשכנו עם הדרך עד ליד בסיס בנקודה 4 ומכאן למפגש הדרך עם כביש "תל חי-משגב עם" (5)
  • פנינו על הכביש שמאלה לכיוון תל חי ואחרי רכיבה קצרה פנינו בנקודה 6 לדרך 4X4 שמתילה על קו גובה ואז יורדת וחוצה מתחת לרכבל מנרה ואת סינגל מנרה ובסוף מתחברת לדרך הנוף מת חי ליפתח בנקודה 9
    פה טיפסנו עם הדרך הלבנה עד המפגש עם כביש "מנרה-צומת כ"ח" בנקודה 10
  • מנקודה 10 רכבנו בכביש עד צומת ישע (11)
    פה פנינו ימינה לכיוון מלכייה ואחרי מרחק קצר פנינו שמאלה לחניון האלה (12)
    בחניון יש ברז מים שבניתי עליו למילוי מים אבל כמו הרבה ברזים בחניונים לאחרונה אין בהם מים
    מסתבר שהמקום החיד שאפשר להסתמך עליו למילוי מים הוא בתי קברות
    מהחניון המשכנו ברכיבה בדרך טובה עד נקודה
    13 בה חברנו לכביש פנימי עליו רכבנו עד נקודה 14 בה פנינו לכביש פנימי למושב דישון
    בנקודה 15 עצרנו בבית הקברות של מושב דישון למילוי מים
    מכאן הלאה בכביש הביטחון שסביב המושב בתוך הגדר עד הפשפש בנקודה 16
  • פה מתחילה הירידה המהירה והכייפית לדישון
    חלפנו על פני עין דישון (17) בלי להכנס אליו לשחייה (נחזור אליו בקיץ הבא)

מנקודה 18 דהירה בדישון עד נקודה 20
    מכאן עלייה בדרך לבנה והמשך ירידה איתה ומעבר מתחת כביש "ראש פינה-קרית שמונה" בנקודה 21
    בצומת בנקודה 22 פנינו על כביש הגישה לאיילת השחר עד הדשא בכניסה לאיילת השחר (23) לפריסה שהכינו לנו מאור ודני
  • חזרנו על כביש הגישה לאיילת השחר ובנקודה 22 רכבנו בדרכי 4X4 בין המטעים והשדות עד מפגש עם הדרך בנחל מחניים בנקודה 27
    המשכנו במורד נחל מחניים ובנקודה 28 פנינו לכיוון קיבוץ גדות אליו נכנסנו בנקודה 29 ויצאנו ממנו לכביש "צומת מחניים-גשר בנות יעקב" בנקודה 30
    רכבנו על הכביש לכיוון גשר בנות יעקב ובנקודה 31 פנינו לדבל שיורד לאנדרטה ומשם סינגל עד דרך הנוף של הירדן ההררי ליד מצד עטרת 32
    פה ירדנו לרחצה בירדן למרגלות מצד עטרת (33)
  • המשכנו מכאן בדהירה לאורך דרך נוף הירדן ההררי עד ליד כרכום בנקודה 35 (פה גם הברז היה ללא מים)
    מכאן רכיבה בכביש עד אתר העתיקות בכורזין בנקודה 37

מילינו מים באתר וחזרנו אחורה כ 50 מ' אל הדבל בנקודה 38
  • פנינו לדבל ובנקודה 39 התחברנו לסינגל כורזים
    יש פה ירידה נהדרת בסינגל לנחל כורזים
    המשך הסינגל בערוץ רכיב כולו אבל לא כייפי כי הוא זרוע אבנים
    הסינגל מסתיים בנקודה 40 בשביל "צופה כנרת"
  • השביל למרות ההשקעה בסימונו נראה בנוי עם תכנון לקוי
    הרבה קטעים תחוחים ועליות וירידות לא מתאימות לאופניים , דרדרות ושטחים זרועי אבנים (בוודאי לא לרוכבים לא מנוסים)
    רכבנו בשביל עד נקודה 41 בה הוא פוגש את כביש הגישה לכנסיית הר האושר
    פנינו שמאלה עד השער לכנסייה ולפני השער (42) פנינו בכביש פנימי עד ליד הכנסייה בנקודה 43
  • מכאן ירידה בדבל עד כרם הזיתים בנקודה 44 ואז בכרם עד מפגש עם כביש "צומת כרי דשא-צומת יהודייה"
    בכביש פנינו ימינה עד צומת כרי דשא (46) ומכאן על כביש סובב כנרת עד גינוסר בנקודה 47