Wednesday, December 12, 2012

סיבוב חורפי קצר בחוף השרון

תאריך :  12-12-2012

תחנת דלק בכניסה ליקום - חציית כביש 2 - שמורת חוף השרון - שולי געש - סינגל "וינגייט" - מכון וינגייט - חציית כביש החוף - שמורת יקום - אגם יקום - תחנת דלק בכניסה ליקום

נקודת יציאה : חנייה בתחנת דלק דור אלון בכניסה ליקום

משתתפים : לבד

אורך : 12 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

• יצאתי לרכיבת בוקר אחרי הגשמים בחוף השרון
    המסלול כולל סינגלים קלים רבים שרובם על בסיס חול ולכן מתאימים רק לעונת הגשמים כשהחול מהודק
  • התחלתי מתחנת הדלק (1) וחציתי את כביש החוף על גשר הולכי הרגל (2)
    אחרי חציית התעלה (אין בה מים בד"כ - גם אחרי גשם) פניתי על הדרך המקבילה לכביש ימינה ובנקודה 3
    בחרתי את הדרך שמדרום לשדרת העצים מזרח-מערב כי היא פחות בוצית בחלקה הראשון
    בנקודה 4 חוצים את השדרה לדרך שמצפון כי הקטע הזה פחות בוצי (זה בוץ חולי -לא קריטי)
    בנקודה 5 לפני הגדר של השמורה פונים ימינה ובנקודה
    6 נכנסים לשמורה דרך הפשפש הצר
  • בשמורה מטפסים בדבל החולי (רכיב אחרי גשם) עד לפנייה לסינגל בנקודה 7
    מכאן רכיבה בסינגל או בש
    טח פתוח חולי מהודק על מצוק הכורכר עד סוף הסינגל ביציאה מהשמורה לקיבוץ געש בנקודה 8
  • פה פניתי לדבל וחזרתי לסינגל ללא גדר הפעם בנקודה 9
    מכאן סינגל חולי העובר ב 2 זולות עד נקודה 10 ליד אגם בשרידי מחצבה
    פניתי שם עם הסינגל שמאלה והמשכתי לזרום איתו
    בנקודה 11 הוא עובר ליד בית הקברות של געש ויש פה פשפש כניסה לשטח
    בנקודה 12
    עוד פשפש
    לידו (מהצד הפנימי -מערב) פנינו שמאלה בדבל קצר ובנקודה 13 נכנסנו לסינגל "וינגייט"
  • סינגל "וינגייט" זורם בד"כ בסימון שבילים כחול (לפעמים עוזב את הסימון לטובת תוואי נוח יותר) עד הגדר של מכון וינגייט בנקודה 15
    פה יש פרצה בגדר של וינגייט וניתן להכנס או לפנות שמאלה (מערבה) בדרך חולית קצרה (לא רכיבה גם בגשם) ואחרי כ 30 מ' (נקודה 16) פונים לדרך טובה לאורך הגדר צפונה עד פשפש הכניסה האחורי למכון וינגייט (17)
  • אחרי הכניסה חוצים את מכון וינגייט ויוצאים מהשער הראשי לפני נקודה 18
    חוצים את גשר הולכי הרגל (18) ופונים לסינגל בשמורת יקום עד איזור שולחנות הפיקניק בשמורה בנקודה 19
    מכאן דבל שמגיע לגדה המערבית של אגם יקום וכשמגיעים לקצה הדבל ופוגשים גדר (20) מטפסים רגלית ימינה בכמה מדרגות לחנייה של הפרק (21)
  • מכאן רכיבה בכביש היציאה ובנקודה 22 פניתי לסינגל קל שחוזר לכביש בנקודה 23
    מכאן ממשיכים בכביש הנכנס לשמורה עד תחנת הדלק (1)