Friday, December 07, 2012

שביל החרוב

תאריך :  7-12-2012

כניסה לביה"ס לנ"מ - חציית כביש "צומת טללים-שדה בוקר" - חציית כביש כניסה לטללים - סביב חוות מתנת מדבר - נחל היימן - ציר הנפט - שביל החרוב - נחל באר חייל - נחל בוקר - חציית כביש
"צומת טללים-שדה בוקר" - רכס בוקר - יובל של נחל זלזל - נחל זלזל - ביה"ס לנ"מ

נקודת יציאה : חנייה בכניסה לבסיס ביה"ס לנ"מ כ 300 מ' מזרחית לצומת טללים

אורך : 38 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• עקב הגשמים שירדו השבוע והגשם הצפוי בצפון ירדנו דרומה לנגב
    חזרנו לאיזור "טללים/משאבי שדה" בו רכבנו מספר פעמים כבר אבל במסלול שונה ברובו מהעבר ולדעתי המשובח ביניהם (למרות שגם הקןדמים היו טובים)
    המסלול מספק הרבה מדבר , רכיבה בנאקבים , סינגלים והרבה בר בשטח וגם דרכי 4X4
  • התחלנו מביה"ס לנ"מ (1) וחצינו את כביש "צומת טללים-שדה בוקר" והלאה לכביש הגישה לטללים (2) והמשכנו בדבל שעוקף את חוות "מתנת מדבר"
    בנקודה 3 חתכנו לנחל היימן כאשר מנקודה 4 אחרי חציית דרך רוכבים בערוץ נחל היימן או על גדותיו (לפעמים על דרך 4X4 ולפעמים בשבילי עזים - לפי בחירה)
  • בנקודה 5 פנינו לדבל שמאלה וגם מתחיל "שביל החרוב" המסומן בסימוני הגמל של "גיאופן"
    השביל הוא בחלקו דבל וחלקו סינגל
    בנקודה
    6 מטפס השביל בסינגל עד הרמה השטוחה ויורד בנקודה 7 בירידה כייפית לערוץ של נחל באר חייל
    דוהרים בדבל ובר בשטח עד הדרך בנקודה 8
    פה רוכבים עם הדרך דרומה עד עץ החרוב וסיום שביל החרוב בנקודה 9
  • מכאן רכבנו בדרך דרומה ובנקודה 10 פנינו מהדרך שמאלה ללא שביל מוגדר ובהמשך על שרידי נאקב ולפעמים דבל בעלייה קלה לנקודה 11
    מכאן ירידה קצרה ורכיבה בר בשטח לערוץ עד ערוץ נחל בוקר בנקודה 13
    חצינו את נחל בוקר וטיפסנו בנאקב או בר בטח בערוץ שלקראת נקודה 14 הופך לבלתי רכיב לרוב
    לכן טיפסנו בנקודות 14 עם האופניים על הכתף לשלוחה
    על השלוחה עלינו על דבל עד ליד נקודה 15
  • מנקודה 15 ירידה רכיבה בר בשטח לערוץ והלאה בערוץ בשרידי נאקב ודבל זורמים עד החצייה מתחת לכביש "צומת טללים-שדה בוקר" בנקודה 16
  • חצינו ברכיבה מתחת לגשרון בנקודה 16 ועלינו בדרך 4X4 שהופכת קיר בנקודה 17 עד 18 (בקטעים נאלצים להוליך את האופניים בגלל השיפוע והדרדרת)
    מצומת הדרכים בנקודה 18 על רכס בוקר פנינו שמאלה עם דרך ה 4X4 אותה עזבנו לסינגל בנקודה 19 (הסינגל מסומן בסימון הגמל של גיאופן)
    בנקודה
    21 הגענו לדרך וירדנו ימינה לערוץ שבנקודה 21
  • מכאן מתחיל קטע משובח של רכיבה בערוץ ביובל של נחל זלזל
    הרכיבה היא בערוץ ולפעמים בצדדיו
    אין שביל מוגדר , לפעמים שרידי שביל עזים/גמלים , לפעמים ללא שביל ולקראת נקודה 22 יש דבל - הכל רכיב ובד"כ זורם
    בנקודה 22 הגענו לערוץ נחל זלזל
    פנינו בדבל ימינה במעלה נחל זלזל שהופך קניוני
    כשמתקרבים לנקודה 23 יש שרידי מבנים וסכרים
  • בנקודה 23 מתחילים לטפס בדבל או משמאלו (כמו שאני עליתי) בנאקב ובהמשך בדבל עד הרמה בנקודה 24
    פה ירדנו לערוץ שבנקודה 25 וירדנו עם דרך ה 4X4 שבו בדהירה מהירה עד לדרך בנקודה 26
    המשכנו עם הדרך או לצידיה - לפעמים היא חתוכה עד נקודה 27 ומכאן סביב גדרות הבסיס במרחק של כמה עשרות מ' מהן עד החנייה (1)