Friday, December 28, 2012

מטפסים לסרטבה בטיול משותף ל Northern Riders ו Geri Riders

תאריך :  28-12-2012

משואה - ליד שרידי מחנה גדי - אום חלל - רס אל חפירה - רס קוניטרה - סיפון אמת המים של הסרטבה - קרן הסרטבה -
סיפון אמת המים של הסרטבה - "נאקב המדרגות" לרגלי אנדרטת הבקעה - כביש 90 (כביש הבקעה) - מפגש הבקעה - צומת משואה - משואה

נקודת יציאה : חנייה בכניסה למשואה (מיד אחרי המעבר בש"ג פונים ימינה וחונים בחנייה המסומנת בשלט P

מוביל : דב רובין מקבוצת Geri Riders

משתתפים : 36 (21 מ Northern Riders ו 15 מ Geri Riders )

אורך : 32 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ  למסלול חלופי לסיום הירידה בנאקב לבקעה TRK

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

• קיבלתי בסוף השבוע שעבר מייל מדב רובין שכמחווה לכל הטיולים שפרסמתי וקבוצתו רוכבת בהם , הוא מזמין אותי וקבוצתי לטיול משותף בסרטבה
    מאחר ואף פעם לא רכבתי בסרטבה והפעם האחרונה שטיילתי ברגל שם היה בתחילת שנות ה 90 החלטתי שזה יכול להיות מעניין
    בנוסף היה לו תיאום עם הצבא כך שגם היינו מכוסים מבחינה זו
    כצפוי המסלול כלל עליות מטורפות שחלקן בשיפועים לא הגיוניים
    מצד שני הירידה היתה נהדרת
    בחרנו "בנאקב המדרגות" שיורד מהסיפון של אמת המים למצודה עד הבקעה - ירידה טכנית משובחת
    גם השיתוף עם קבוצת Geri Riders היה מעניין ולמרות גודל קבוצת הרוכבים , כמות התקלות היתה שולית ולא עיכבה אותנו כמעט
  • התחלנו ממשואה (1) ורכבנו בכביש שממשיך לכיוון מחנה אריה עד נקודה 2
    פה פנינו
    בדבל שלעתים הופך לרכיבה בר בשטח עד שדרך 4X4 מלאת דרדרת מטפסת בנקודה 3 (סימון שבילים שחור)
    הדרך בנוייה קטעים תלולים במידה מטורפת ולעתים קטעים מישוריים או בעלי עלייה בשיפוע סביר
    רוכבים חזקים יוכלו לטפס את הכל פרט לחלק מהקירות , אחרים יאלצו להוליך את האופניים בקטעים רבים
  • בנקודה 4 מגיעים לצומת דרכים בין הסימון השחור לירוק
    פונים שמאלה ומטפסים בדרך ה 4X4 הירוקה בשיפוע סביר פרט לקטע האחרון בו הוא מטפס לפסגת אום חלל (5) ששיאו בגובה 408 מ'
  • מכאן מתחילה רכיבה יפה על הרכסים כשעולים ויורדים עם הדרך בסימון ירוק
    באוכף שאחרי רס אל חפירה פוגשים שרידי דרך רומית וסימון שבילים אדום ועליה רוכבים עד רס קוניטרה (6) בה יש צומת דרכים שחור ואדום
    אנחנו המשכנו בדרך האדומה לכיוון קרן סרטבה
    מגיעם למרגלות החרוט של הסרטבה בנקודה 8 ומטפסים בעיקר רגלית בתלילות אל הפסגה (9)
    ניתן
    להשאיר את האופניים בדרך כי העלייה תלולה מאד
  • אחרי תצפית מפסגת קרן סרטבה ירדנו , מי ברגל , מי ברכיבה בסינגלים התלולים חזרה לאוכף בנקודה 8
    והמשכנו עד שרידי הסיפון של אמת המים בנקודה 7
    פה פונים לנאקב שיוביל אותנו למטה
  • חוצים את גל האבנים שהם שרידי סיפון האמה והולכים כ 100 מ' עד מפגש עם שביל ברור ב 2/3 הגובה בנקודה 10
    מכאן נאקב (שייקרא "נאקב  המדרגות") לעתים ברור ולעתים בר בשטח שמנקודה 11 עובר מצד השלוחה לגב השלוחה
    בין נקודות 11 ו 12 השביל עובר על שרידי מדרגות (ראה תמונות) ובנקודה 12 פנינו בנאקב טכני שיורד
    עד סוף השלוחה בנקודה 14
    הרכיבה היא טכנית בין אבנים כשלפעמים יש קטעים שהאקב ברור , ולעתים בר בשטח
    רוכבים טכניים טובים ירכבו את הכל , טכניים בינוניים או קצת פחות כמוני ירכבו את הרוב
    סה"כ חווייה של ירידה
    בנקודה 14 שרידי מוצב שמשמש לאימון
    מכאן המשכנו בר בשטח במישור עד חיבור לכביש פנימי בנקודה 15
  • אפשרות אחרת שראינו וגם תועדה ע"י רוכבים בעבר היא להמשיך בנאקב מנקודה 12 עד 16 ומשם לרדת בדרך 4X4 עד הכביש הפנימי בנקודה 17
    יש הקלטה של הקטע 12-16-17 בין קבצי ה GPS
  • המשכנו בכביש הפנימי עד ליד אנדרטת הבקעה שפונים אליה בנקודה 18 וחברנו לכביש 90 בנקודה 19
    מכאן רכיבה בשולי הכביש עד צומת משואה בנקודה 20 ופנייה לכיוון משואה ולאוטו (1)