Friday, February 01, 2013

הקולורדו בנגב

תאריך :  1-2-2013

דימונה - מנחת דימונה - חציית כביש "דימונה-ירוחם" - נחל עצם - הר עצם - נחל מנגר - רכס ירוחם - נחל ערוער - כביש "דימונה-ירוחם" - איזור תעשייה דימונה - דימונה

נקודת יציאה : תחנת דלק ליד הקניון של דימונה (לבאים מכיוון באר שבע , פונים לפני הרמזור לתחנת הדלק שבצד ימין וחונים)

אורך : 28 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• איפה לרכב , זאת היתה השאלה הקשה בימים האחרונים
    החלטתי על הנגב כאיזור היחיד בו נוכל לרכב בלי להרטב
    אתמול אחה"צ התחזית לנגב הוחמרה והיה נראה שגם בששי בבוקר ירד שם גשם חזק
    גם מכ"מ הגשם והגשם שירד בערב ובלילה בנגב היה מרתיע אבל החלטתי לא לבטל וללכת לאופציה
    של רכיבה בחוף השרון הגשום אבל הרכיב
    הגענו בבוקר לדימונה והשמים היו בהירים לגמרי
    בחצי השני היה מעונן מאד והרוח היתה קרה אבל לא ירד גשם כל הטיול - המשימה בוצעה בצורה מושלמת
    רכבנו מדימונה להר עצם ולנחל מנגר שהגבים המלאים בו והזרימה הקלה שמרחוק הזכיר לי את הקולורדו (ראו תמונות)
    איזה יופי של רכיבה שכרגיל תמיד שווה לצאת אליה כי אם לא אז אחר כך מצטערים
  • יצאנו מאיזור הקניון בכביש לאיזור התעשייה
    בנקודה 2 פנינו לדבל מקביל למנחת וכשראינו שהשטח בוצי במקצת עברנו בפרצה בגדר (רוב הגדר של המנחת פרוצה) ורכבנו על מסלול הנחיתה עד קצהו המערבי (3)
    פה פנינו ימינה וירדנו לדרך שמתחברת לכביש בנקודה 4
    חצינו את הכביש ועלינו על דרך מקבילה לכביש ממערב שבנקודה 5 מטפסת בתלילות הרכיבה לרובנו לכיוון בריכת המים שעל הגבעה
    (6)
  • פה פנינו לדרך לבנה טובה עד נקודה 7 ופה ירדנו ימינה רגלית כ 10 מ' לדרך 4X4 מקבילה למתקן אגירת המים שבראש הגבעה
    רכבנו בדרך ה 4X4 עד נקודה 8 בה ירדנו ימינה בדבל שנגמר והמשכנו על משטח סלע נהדר לרכיבה ובסופו בר בשטח ברכיבה עד לערוץ בנקודה 9
  • מכאן רכיבה בדבלים שלפעמים הופכים סינגל עד נקודה 15
    פה פנינו שמאלה וטיפסנו בעיקר רגלית כ 50 מ' לפסגה המזרחית של הר עצם
    מכאן רכבנו על הרכס של הר עצם לפעמים בדבל ולפעמים בר בשטח
    מיד אחרי איזור הפסגה של הר עצם (16) חלקנו ירד במסלול המתוכנן בנקודה 17 (ראה בהגדלה במפה בצד שמאל למעלה) וירידה בסינגל/דבל לנקודה 19 (מסומן בכחול במפה המוגדלת)
    אני המשכתי וירדתי לוואדי בירידה טכנית עד נקודה 18
    בהמשך רכבתי בערוץ על משטחי סלע והקטע האחרון של כ 100 מ' רגלי לנקודה 19
    ממליץ לעשות את מה שמסומן בכחול במפה ולא הקטע שאני רכבתי שנמצא בהקלטה
    רכבנו על הרכס עד נקודה 20 וכאן ירדנו ירידה טכנית חמודה עד נקודה 21 והמשך על הרכס עד מפגש עם צומת דרכים בנקודה 22
  • פה ירדנו על דרך 4X4 עד ערוץ נחל מנגר בנקודה 23
    מכאן רכיבה כייפית בערוץ נחל מנגר שתחילה הוא שטוח וקצת גלי
    לאט לאט הוא נהיה קניוני יותר ומנקודה 24 מתחילה רכיבה חווייתית על הגדות ועל מדפי סלע כשבהמשך הצטרפו גבים מלאים שעקפנו (הכל רכיב)
    בנקודה 25 החלטתי לא להמשיך בנחל מנגר כי הערוץ הקניוני שבדרך כלל רכיב  על מדפי הסלע , היה הפעם מלא מים וקצת זורם ולכן טיפסנו לרכס בנקודה 26 וחברנו לדרך 4X4
  • עם דרך ה 4X4 טיפסנו בד"כ לאורך הרכס עד צומת הדרכים בנקודה 27
    מכאן רכיבה על הרכס
    בגובה אחיד ובנקודה 28 ירידה עם הדרך עד נקודה 29
    מכאן רכיבה במישור ללא שביל מסודר
    כשהתקרבנו לכביש האיזור היה בוצי בגלל הגשמים האחרונים ולכן כדי להמנע מתקלות בוץ רכבנו והלכנו לחילופין עד כביש "דימונה-ירוחם" בנקודה 30
  • מכאן רכבנו בשולי הכביש כדי לא להכנס לשטחי המטעים הבוציים מימין ובנקודה 31 פנינו לכביש הפנימי לכיוון איזור התעשייה של דימונה והלאה עד האוטו
  • כאמור בעיות הבוץ היחידות היו באיזור המישורי שבשולי כביש "דימונה-ירוחם" ואיזור המטעים ששם