Thursday, February 14, 2013

סינגל "מצפה אילן"

תאריך :  14-2-2013

תחנת דלק אלון בכניסה למועצה איזורית מנשה - סינגל מיה - סינגל האמבטיות - כביש "ברקאי-חריש" - אום אל קוטוף - ליד ברטעה - נחל נרבתא - סינגל מצפה אילן - נחל נרבתא - כביש "חריש-קציר" - בסיס משמר הגבול ליד חריש - סינגל החדש - סינגל חריש - סינגל הלאה לחריש -
תחנת דלק אלון בכניסה למועצה איזורית מנשה

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון בכניסה למועצה האיזורית מנשה

אורך : 18 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• בסוף שבוע שעבר חיכה לי email ממשה שפירא עם מסלול חדש בסינגל מצפה אילן
    כבר כמה זמן ידעתי שהוא בונה שם סינגל והפעם בגלל שאני לא רוכב בסוף השבוע (מה לעשות סוף שבוע זוגי עם אשתי - ללא אופניים) החלטתי לבדוק את המסלול הנ"ל
    המסלול הזה יחד עם סינגל מהו :
    וסינגל מיה והסינגלים הצפוניים במענית מאפשרים רכיבה של כמה שעות במענית בלי להגיע לסינגלים הקלאסיים
  • התחלנו מהאללונית (1) ואחרי חציית כביש "צומת ברקאי-צומת כלניות" נכנסנו לדרך (2)
    בנקודה 3 פנינו לתחילת סינגל מיה איתןו המשכנו עד המעבר מתחת כביש 6 בנקודה 5
    פה פנינו לסינגל האמבטיות
    (בין נקודות 5 ל 6)
    נטעו עצים על תחילת סינגל האמבטיות (כ 50 מ') ורכבנו בר בשטח במטע עד לחיבור לדבל שהופך סינגל בהמשך סינגל האמבטיות
    בנקודה 6 עולים על שרידי כביש ישן עד התחברות לכביש "ברקאי-חריש" בנקודה 7
    המשכנו בשולי הכביש וטיפסנו לאום אל קוטוף עד הפנייה לדרך בנקודה
  • פה רכבנו בדרך ה 4X4 עד ליד הלולים ופנינו שם (10) לדרך 4X4 לכיוון ברטעה
    בנקודות 11 פספסנו פנייה לדרך והמשכנו בר בשטח במה שנראה כמו סינגל בגלל סרטים כתומים על העצים שהתבררו כסימוני יערנים
    חזרנו לדרך והמשכנו איתה עד צומת דרכי 4X4 ממערב לברטעה בנקודה 14
  • פה פנינו ימינה בדרך 4X4 עד הכניסה לסינגל "מצפה אילן" במקום חציית הערוץ בנקודה 15
    הסינגל תחילה בערוץ וקצת הרוס מהשיטפון שעבר בערוץ וממשיך בגדה הימנית (דרומית) ומטפס תוך פיתולים עד צומת הסינגל עם דבל בנקודה 16
    הטיפוס רכיב אבל קשה ואם אפשר לרדת אותו יהיה כמובן טוב יותר , אבל בשביל זה צריך למצוא דרך בכדי לעלות
    מהצומת בנקודה 16 המשכנו ישר בטיפוס לחרוב בשיא הגובה של הסינגל ונקודת תצפית יפה על איזור ברטעה
    (17)
    פה מתחיל הקטע המתוק של הסינגל ירידה מנקודה 17 עד 16 והמשך בדבל עד נקודה 18
    פה ממשיך הסינגל מימין ויורד תוך פיתולים ברמה טכנית בינונית עד הדרך בנקודה 19
    פה ממשיכים בדהירה בדרך ה 4X4 המקבילה לערוץ עד כביש "חריש-קציר" בנקודה 20
  • מכאן בגלל קוצר זמן לא המשכנו לסינגל מהו :
    אלא המשכנו בשולי הכביש עד הדרך ליד בסיס משמר הגבול בנקודה 21
    הקפנו את הבסיס ובצומת הדרכים 22 ירדנו שמאלה ונכנסנו לסינגל "ה
    חדש" בנקודה 22 עד הדבל בנקודה 24
    המשכנו עם הדבל ועזבנו אותו לטובת סינגל קצר בירידה בין נקודה 25 ל 26 והלאה בדרך 4X4 עד הכניסה לסינגל חריש בנקודה 27
  • סינגל "חריש" , אחד המשובחים במענית נרכב בדרך כלל בירידה , אבל הפעם עלינו אותו עד סופו בנקודה 28
    המשכנו מתחת כביש 6 במעבר בנקודה 29 והמשכנו מכאן בסינגל "הלאה לחריש" עד סופו בנקודה 30 והלאה בדרך ה 4X4 לתחנת הדלק (1)