Friday, February 22, 2013

בנחלים יששכר ותבור

תאריך :  22-2-2013

נווה אור - דרך המערכת - ירדנה - בית יוסף - חציית כביש 90 - נחל יששכר - גשר רכבת העמק על נחל יששכר - חרבת סהרה - עין יובלה - ליד מולדת - ליד טייבה - גזית - סינגל גזית - נחל תבור - עין זאב - עין שחל - חציית כביש 90 - גשר הרכבת הטורקי על נחל תבור - תוואי רכבת העמק - נווה אור

נקודת יציאה : בכניסה לנווה אור (לפני השער פונים ימינה כ 100 מ' וחונים)

אורך : 42 ק"מ

הערות :
  • השבוע הגיע הזמן לחזור למסלול הנהדר הכולל את נחל תבור
    כרגיל האיזור הזה בעונה הזאת הוא מדהים , ירוק , פורח , מים זורמים .... כיף
  • נכנסנו לקיבוץ נווה אור מהשער (2) וחצינו את הקיבוץ עד השער האחורי הפתוח בנקודה 3
    מכאן דרך סלולה שיורדת למערכת בנקודה 4
    הדרך בין 4 ל 5 רובה לא סלולה והיה בה בוץ שדרש מעקף קצר כמטר שניים מימין לדרך
    בנקודה 5 רכבנו לאורך גדר המערכת וטיפסה איתנו במעלה הדרך לתוך מושב ירדנה מנקודה 7
    המשכנו בדרך הסלולה בשולי המושבים ירדנה ובית יוסף עד חציית כביש 90 בכניסה לנחל יששכר בנקודה 10
  • מכאן רכיבה בדרך שבנחל יששכר
    בנקודה 11 עצרנו ליד הגשר הטורקי של רכבת העמק
    המשכנו בדרך ה 4X4 במעלה הנחל
    בנקודה 13 תמיד יש התלבטות כי חייבים לטפס
    יש טיפוס אפשרי שמאלה (דרומה) שהוא תלול וקשה ובוצע בעבר
    האפשרות הנוחה יותר שהיא טיפוס קצר יותר היא ימינה (צפונה) ואז המשך עם הדרך
    בנקודה 14 אני ועוד 3 טיפסנו שמאלה עם הדרך המסומנת כחול , אבל האחרים עם נתי שהיו לפנינו רכבו בנתיב המסומן במפה שלי בכחול בדרך 4X4 בערוץ
    עד נקודה 16
    המשכנו כולנו מנקודה 16 הלאה בדרך ה 4X4 לכיוון מולדת ובנקודה 17 חברנו לדרך צפונה
  • מכאן רכיבה בדרך 4X4 ישרה עד ליד גזית בנקודה 19
    בנקודה 18 עצרנו בחורשה בנקודה 18 לארוחת בוקר
    בנקודה 19 פנינו ימינה בסימון שבילים כחול לכיוון גזית
    בנקודה 20 פונים עם הדרך שמאלה לערוץ ולשער האחורי של גזית ואז ימינה בדבל מקביל לערוץ מדרום ומסומן כחול עד תחילת סינגל גזית (המסומן כחול) בנקודה 22
  • סינגל גזית המשובח באורך כ 2 ק"מ יורד עד ערוץ נחל תבור בפתח קניון הבזלת בנקודה 23
    הסינגל ברובו זורם וכייפי , ירוק ופורח (ראה תמונות)
  • מהערוץ של נחל תבור רכבנו בדרך 4X4 לאורכו שמאפשר בדרך דהירה מהירה תוך חציית הערוץ עם מים פה ושם
    הצמחייה רבה וגבוהה ובנקודה 24 בגדה הצפונית יש ריכוז יפה של פריחת תורמוס ההרים
    הדהירה מסתיימת בצומת הדרכים בנקודה 25
    מכאן פונים ימינה עד חציית כביש 90 בנקודה 26
    ממשיכים בדרך 4X4 בצידו השני של הכביש במקביל מצפון לנחל תבור עד שמגיעים לגשר הרכבת הטורקי מעל נחל תבור בנקודה 28
    פה מטפסים על שרידי סוללת המסילה שהיתה ורוכבים על הגשר מעל ערוץ נחל תבור והלאה בדרכי 4X4 ולפעמים על תוואי המסילה ודרכי שדות עד נווה אור (2) ולאוטו