Saturday, February 09, 2013

חלחול אל כביר

תאריך :  9-2-2013

מצוקי דרגות - חציית נחל דרגה - וואדי חלחול - חלחול אל כביר - חציית נחל תקוע - חציית נחל דרגה - מצוקי דרגות

נקודת יציאה : כפר הנופש מצוקי דרגות

אורך : 23 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

• ביום השני של הטיול השנתי רכבנו במסלול קצר יחסית אבל עם עלייה קשה וירידות טכניות טובות
    הקטע המרגיז אבל הבלתי נמנע בטיולים באיזור הוא רכיבה בדרך הרחבה ממצוקי דרגות והלאה בדרך צפון דרום של מדבר יהודה
    זוהי דרך מג'עג'עת ומעצבנת אבל אין לה כנראה אלטרנטיבה של ממש
  • התחלנו ממצוקי דרגות מהאוהל בו ישנו (1) ויצאנו ממצוקי דרגות (2) לדרך הרחבה (סימון ירוק) עד החצייה של נחל דרגה (3)
    פה פנינו שמאלה לדרך
    דרומה עם הסימון הירוק עד נקודה 4
  • פה פנינו ימינה לדבל שמטפס לכיוון נקודה 5
    מכאן נאקב ארוך שרובו בעלייה אבל קטעים ניכרים בשיפועים סבירים ונוחים לרכיבה
    הוא עובר בקטע מוואדי חלחול
    בנקודות 5 יש עלייה קשה ולא רכיבה ברובה ושוב בהמשך הנאקב זורם בעלייה קלה עד נקודה 7
    פה שוב עולים בתלילות בקטע רכיב בחלקו עד האוכף למרגלות חלחול אל כביר (8)
  • באוכף נחנו וחלקנו טיפסנו רגלית לראש חלחול אל כביר
    אחרי שירדנו מהפסגה רכבנו בנאקב שהקיף את חלחול אל כביר ממזרח וירד בירידה טכנית ללא שביל ברור אבל רכיב ברובו (לפי רמת הרוכב) עד לערוץ בנקודה 10
    המשכנו ברכיבה כייפית בערוץ , מתמרנים בין הגדות עד מפגש עם הדרך בנקודה 11
    מכאן עם הדרך ימינה בעלייה קצרה והלאה בירידה טכנית קצרה ודרדרתית לתוך ערוץ נחל תקוע ולמפגש עם הדרך האדומה והמשובשת בקטע זה בנקודה 12
  • מכאן רכבנו בדרך ה 4X4 שבהמשכה אחרי היציאה מהקניון של נחל תקוע נהיית סבירה גם לרכב 4X4 פשוט
    נוסעים בדרך שמתפתלת ויורדת שוב לקניון נחל תקוע (14) ומטפסת במתינות ובסופו של דבר מגיעים לחציית נחל דרגה בנקודה 3 והלאה כמו שבאנו בבוקר עד כפר הנופש מצוקי דרגות (1)