Monday, March 25, 2013

בין בת שלמה לרמות מנשה

תאריך :  25-3-2013

צומת אליקים - מטווחי אליקים - סינגל חגית - עין תות - סינגל "בת שלמה-חגית" - עין אלקנה - בת שלמה - המושבה בת שלמה - נחל דליה - עין משרה - חצייה מתחת כביש 6 - ציר המוביל - עין מחוללים - נחל שלף - חציית כביש "רמות מנשה-דליה" - שביל אופנים "רמות מנשה-עין השופט" - עין השופט - בית קברות עין השופט - נחל זהורה - גבעת דיצה - סינגל "סינגל'ה" - נחל שופט - עין רייחנייה - כביש "צומת אליקים-רמות מנשה" - עין העמק - אליקים - צומת אליקים

נקודת יציאה : חנייה בתחנת הדלק בצומת אליקים

אורך : 43 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

• טיול ערב פסח משובח , כ 43 ק"מ באיזור שבין אליקים , בת שלמה , הר חורשן ורמות מנשה
    טעמנו מהרבה סינגלים , חלקם חדשים שלא הכרנו
  • התחלנו מתחנת הדלק (1) וחצינו את כביש "צומת אליקים-דלית אל כרמל" ונכנסנו בנקודה 2 לדרך שעוברת לאורך מטווחי אליקים
    בנקודה 3 אחרי המטווחים פנינו שמאלה בדרך 4X4 שמטפסת במקביל לחורשה עד צומת הדרכים בנקודה 4
    המשכנו עם דרך עד הכניסה לסינגל חגית בנקודה 5
  • סינגל חגית זורם בד"כ , היה טוב אם היו מוציאים ממנו קצת אבנים כי מצד אחד הוא קל וזורם ומצד שני האבנים מפריעות לזרימה הנוחה
    אם הוא היה סינגל יותר טכני האבנים היו מתאימות
    סה"כ בנוי טוב ובכיוון שרכבנו נגד כיוון השעון הירידות נוחות והעלייה בסוף נוחה וקלה
    בעונה זו הכל פורח כולל תורמוס ההרים והסינגל מאד מתאים
    בקיץ האיזור הופך צהוב , קוצני , וחשוף ולכן לא ממליץ בקיץ
    סוף העלייה בסינגל בנקודה 10 ואז חוברים לדרך לבנה על הרכס עד פנייה לסינגל קצת לפני נקודה 5 בה עזבנו את הסינגל
  • פנינו לדרך עד נקודה 4 ופה פנינו שמאלה לדרך 4X4 מערבה לבת שלמה
    חיפשנו את הסינגל ששמענו על קיומו ופגשנו אותו בנקודה 11
    זהו סינגל קק"לי שעדיין בבנייה אבל רובו כבר בנוי
    הוא מעגלי כנראה ומגיע מסינגל חגית לבת שלמה ומבת שלמה לחגית בתואאי אחר
    אנחנו עלינו על הסינגל בנקודה 11 אבל הוא כנראה מתחיל באיזור נקודה 6
    הסינגל זורם לחלוטין ובנוי היטב הכיוון בו רכבנו (מחגית מערבה) מצויין
    בנקודה 12
    הסינגל מגיע לחורשת אורנים ומסתיים לקטע קצר
    ממשיכים ברכיבה בלי שביל מוגדר בשוליים המזרחיים שלהחורשה עד נקודה 13 (כמה עשרות מ') ואז ממשיך הסינגל בזרימתו
    בנקודה 14 ציפינו שהסינגל יסתיים ונרד לבת שלמה אבל הסינגל התעקל והחל בזרימה בערך על קו גובה חזרה לחגית בתוואי דרומי יותר על הרכס
    בגלל שלא רצינו לחזור לחגית עזבנו את הסינגל בנקודה 15
    הסינגל כנראה ממשיך תוך שמירת גובה עד נקודה 6
  • בנקודה 15 עזבנו את הסינגל וירדנו בדבל/סינגל לערוץ של עיו אלקנה
    בנקודה 16 עברנו שער בקר נעול וחברנו לדבל שהתחבר לדרך סלולה בנקודה 17
    הדרך מטפסת לבת שלמה ומסתיימת בכיכר ובמכולת במושב בנקודה 18
  • אחרי הפסקה עם קפה במכולת חצינו בגשר של בת שלמה וירדנו בדרך ה 4X4 הדרדרתית (19) עד צומת הדרכים בנקודה 20
  • מכאן רכיבה בדרכי 4X4 טובות לאורך נחל דליה עד צומת הדרכים בנקודה 21
    פה פנינו שמאלה וטיפסנו עם הדרך עד המעבר מתחת כביש 6 בנקודה 22
  • אחרי המעבר המשכנו בדרך "המוביל" לעין מחוללים (33) והלאה בדרכי 4X4 במעלה נחל שלף עד נקודה 24
    פה המשיכו החברה בדרך המסומנת כחול עד כביש "רמות מנשה-דליה" בנקודה 26 ואז על הכביש עד נקודה 27
    אני רכבתי לפי התכנון וטיפסתי את הקיר בנקודה 24 עד נקודה 25
    מכאן רכיבה מתונה בדרכי שדות עד נקודה 27
  • חצינו את כביש "רמות מנשה-דליה" ונכנסנו לשביל אופניים סלול חדש שמגיע מכיוון רמות מנשה
    רכבנו עליו לכיוון עין השופט (משמאל - מערב לכביש הגישה לעין השופט)
    בנקודה 29 עזבנו את שביל האופניים שיש לו גם פיצול לכיוון רמת השופט
    המשכנו בשולי הכביש לעין השופט ובנקודה 30 מיד אחרי
    הפנייה לקיבוץ פנינו לדרך 4X4 לכיוון בית הקברות בנקודה 31
    המשכנו בדרכי 4X4 עד נקודה 32 בה פנינו ימינה
  • בנקודה 33 מתחיל סינגל זורם עד נקודות 34 בהן ירדנו ירידה תלולה (רכיבה) לדרך שמתחת
    המשכנו עם הדרך ובנקודה 36 פנינו במעלה דרך סלולה ד נקודה 37
  • בנקודה 37 נכנסנו לסינגל "סינגל'ה" המשובח שיורד עד נקודה 39
  • פה רכבנו בדרך 4X4 וחצינו בנקודה 39 לצד השני של נחל שופט
    המשכנו בעלה נחל שופט ובנקודה 40 הגענו לשרידי הטחנה בנחל ולבריכה
    טיפסנו את הקיר הקצר והמשכנו בדרך 4X4 עד עין ריחנייה (בו אנחנו שוחים בקיץ) בנקודה 41
    מכאן המשך טיפוס מתון עד כביש "צומת אליקים-רמות מנשה"
    המשכנו בשולי הכביש עד תחנת הדלק (1)