Friday, March 01, 2013

בין אלון הגליל לתל חנתון

תאריך :  1-3-2013

אלון הגליל - סינגל אלון הגליל - הר יפתחאל - מעל נחל ציפורי - סינגל הרדוף - וואדי רימונים - סינגל אחון הגליל - עין אום חמיד - סינגל הרדוף - חצייה מתחת כביש 79 - חוג'ייראת - כביש חוג'ווראת-שפרעם" - נחל אבליים - סינגל אבליים - כביש "כפר מנדא-צומת המוביל" - תל חנתון - עין חנתון - אגם אשכול - במקביל לכביש 784 - צומת המוביל - עלייה לאלון הגליל - אלון הגליל

נקודת יציאה : בחנייה של מרכז שטח אלון הגליל

אורך : 32 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• לפני מספר שבועות קיבלתי מאילן באר email ובו הקלטה של סינגל שהוא גילה במקרה בשולי נחל אבליים
    השבוע החלטתי לרכב על מסלול בצד המערבי של הגליל אחרי מספר רכיבות באיזור המזרחי של הגליל , ולכן הסינגל החדש התאים למחקר ולכן צירפתי לו עוד כמה עשרות ק"מ של מסלול
  • חנינו ליד מרכז השטח שבאלון הגליל (1) ובנקודה 2 מיד אחרי הצומת נכנסנו לסינגל אלון הגליל
    הקטע הראשון היה נהדר עם פריחה מדהימה של כלניות ורקפות ועוד הרבה פרחים נוספים
    אחרי חיתוך דרך ה 4X4 בנקודה 3 ממשיכים לזרום בסינגל
    בקטע 4 יש בנייה חדשה שמשבשת את סימוני הסינגל אבל בסופו של דבר חוברים חזרה לסינגל
    בנקודה 5 המשכנו לסינגל "הרדוף" שהוא התוספת של סינגל אלון הגליל
  • בנקודה 6 עזבנו לזמן קצר את סינגל אלון הגליל וירדנו לוואדי הרימונים
    המשכנו בדרכי 4X4 וחצינו את המים ובנקודה 7 המשכנו בסינגל אלון הגליל שמטפס עד נקודה 8
  • פה פנינו שמאלה בסינגל המסומן בסימוני שביל ישראל
    הסינגל יורד חזרה לוואדי רימונים בנקודה 9 וחוצים את הנחל
    ומגיעים לדרך
    המשכנו עם דרך ה 4X4 עד שבנקודה 10 היא מטפסת בסינגל אלון הגליל (בכיוון הפוך לרשמי)
    בנקודה 11 עזבנו את הסינגל וחברנו בדרך 4X4 לנקודה 12
  • מכאן רכיבה בדרך טובה עד המעבר מתחת לכביש "צומת שפרעם-צומת המוביל" בנקודה 13
    פה רכבנו בדרכים טובות
    עד נקודה 14
    מכאן טיפוס שמאלה בדרך 4X4 וירידה כייפית לצומת הדרכים בנקודה 15 ואז ימינה לשולי הכפר חוג'ייראת
    והתחברות לכביש בתוכו בנקודה 16
  • רכבנו בשולי הכביש ומהר מאד על מדרכה בצידו הדרומי (שמאלי) ובהמשך בסוף העלייה שוב בשולי הכביש עד הצומת בנקודה 17
    המשכנו בדרך טובה עם  נוף נהדר של חיפה , הכרמל והקריות וכמובן הים
    המשכנו בדרכים שבנקודה 19 ירדנו בדבל דרדרתי עד הוואדי בנקודה 20
    בגדה השמאלית יש דרך 4X4 שיורדת עד נקודה 1 בנוחות
    אני ורוב הקבוצה בדקנו סינגל (לפחות נראה כך) בגדה הימנית אבל מהר מאד הוא התפוגג והמשכנו בשבילי עזים לא ברורים ואחר כך בשטח בהכשרת טרקטורים (רכיב) עד נקודה 21
  • פה עלינו על הדרך המסומנת אדום שבנחל אבליים
    בנקודה 22 הדרך מתעקלת סביב שדה ואז נכנסנו לסינגל שתחילתו (50 מ') לא ברורה לפעמים אבל בהמשך הופך לסינגל מסודר שהוכשרו בו בהמשכו ברמים עד נקודה 23
    אנחנו עזבנו את הסינגל כאן - הכיוון המומלץ (ירידה) הוא ממזרח למערב ולא הכיוון שאנחנו רכבנו
    ירדנו חזרה לדרך האדומה בנקודה 24
  • המשכנו עם הדרך האדומה ובנקודה 25 פנינו לדרך 4X4 ובנקודה 26 הגענו לכביש "צומת המוביל-כפר מנדא"
  • מכאן רכבנו על שולי כביש שנמצאים מעבר למעקה (שזה מצויין) עד נקודה 27
    פה חצינו את הכביש ורכבנו על דרך 4X4 לתל חנתון וטיפסנו לראשו (30)
    בראש התל ביקרנו במבצר הצלבני המכוסה - מרשים , ראה תמונות
  • מהתל ירדנו בדרך 4X4 בכוונה לעקוף את אגם אשכול ממזרח לכיוון הושעיה וציפורי
    בנקודה 32 נתקלנו בחציית מים עמוקים (ראה תמונות) והחלטנו לא לחצות אותם ולנסות לאגף את האגם ממערב
    חזרנו לנקודה 31 והמשכנו בדרך 4X4 שחוצה מטע ומגיעה לגדר שסביב אגם אשכול בנקודה 33
    מכאן מערבה לאורך הגדר עד אחד מכבישי הכניסה למתקני האגם בנקודה 34
  • מכאן המשכנו בנקודה 35 בדבלים בשולי שדות עד נקודה 36 בה בונים גדר חדשה סביב האגם
    רכבנו ללא שביל מוגדר אבל הרוב רכיב ברכיבה בר בשטח עד מפגש עם דרך בנקודה 37
    פה פנינו אל הכביש (38) וירדנו לדרך מצידו הצפוני בנקודה 39 ודהרנו עליה עד שהיא מסתיימת בכביש "צומת המוביל-כפר מנדא" בנקודה 40
    מכאן רכיבה קצרה בשולי הכביש עד צומת העליה לאלון הגליל (41) וטיפוס בכביש הגישה לאלון הגליל אל האוטו (1)