Friday, March 15, 2013

בין יגור לנשר

תאריך :  15-3-2013

יגור - מרכז ספורט נשר - כביש גישה לנשר - עלייה לרמת יצחק - רחוב קרן היסוד בנשר - רחוב החרוב בנשר - פרק נחל קטיע - סינגל נחל קטיע - הגשרים התלויים - כביש "נשר אוניברסיטה" - סינגל הביובים - אוניברסיטת חיפה - סינגל המחצבה - כניסה לחורשת ה 40 - חציית כביש "עוספייה-אוניברסיטה" - שוויצריה הקטנה - סינגל נוף אורנים - חניון עליון של מצפור הצוק - ליד בוסתן הכרמל - צומת דמון - סינגל נשר עילי - סינגל היתדות - סינגל היערנים - חניון יער היערנים - דרך נוף הכרמל - סינגל היורד ליגור - יגור

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד פינת החי ובית הקפה ביגור , מיד אחרי השער הצהוב פונים ימינה

אורך : 26 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• לכבוד החום הצפוי חיפשתי מסלול קצר ומהיר ומוצל
    החלטתי על הטיול שרכבנו הרבה פעמים מיגור דרך נשר ורמת יצחק והלאה לדניה , שוויצריה הקטנה וירידה ליגור
    המסלול דומה למסלולים שעשינו בעבר פרט לזה שטיפסנו דרך השכונות של נשר והגענו לנחל קטיע מכיוון אחר
    בהמשך רכבנו בעוד קטע סינגל חדש לי ליד בוסתן הכרמל
    סה"כ סיבוב משובח ואכן מזג האוויר לא הספיק להציק לנו
  • התחלנו מיגור (1) ורכבנו בדרך שעוברת בצמוד לכרמל עד ליד מועדון הספורט בנקודה 3
    פה פנינו שמאלה לכיוון כביש הגישה לנשר ורכבנו תחילה מעבר למעקה הבטיחות ואחר כך על המדרכה מנקודה 4 עד הפנייה לכביש שמטפס לרמת יצחק (5)
    המשכנו בטיפוס על המדרכה ובנקודה 6 פנינו לרחוב קרן היסוד וטיפסנו איתו והלאה ברחובות נשר השקטים עד נקודה 9 בה פנינו לרחוב החרוב
    המשכנו עד הכניסה לפרק נחל קטיע בנקודה 10
  • פה פנינו לדרך גישה לפרק ובנקודה 11 המשכנו בסינגל המסומן ירוק שיורד לנחל קטיע
    הסינגל עליו כדאי לרכב כל הזמן הוא הסינגל הירוק (ולא הכחול שמתפצל ממנו) כי הוא רכיב יותר
    בנקודה 12 הגענו לגשר התלוי המזרחי וחצינו אותו צפונה ואז המשכנו לגשר התלוי המערבי (13) וחצינו עליו דרומה
    המשכנו עד כביש העלייה לאוניברסיטה (14)
  • המשכנו בטיפוס על המדרכה עד הכניסה לסינגל הביובים (15)
  • סינגל הביובים כרגיל כייפי בין נקודות 15 ו 16 והוא גם נוקא מקותים וסבך
    בנקודה 16 פנינו בדרך ימינה ובנקודה 17 נכנסנו לסינגל המחצבה (הכניסה כאן השתנתה קצת) וזרמנו איתו עד החניון בכניסה לחורשת ה 40 בנקודה 18
  • אחרי מילוי מים בשירותים בחניון המשכנו בסינגל עד כביש "עוספייה-אוניברסיטה" בנקודה 19
    חצינו את הכביש והמשכנו בכביש פנימי בשווייצריה הקטנה ופנינו לכביש שמטפס בנקודה 20
    בנקודה 21 נכנסנו לסינגל נוף אורנים שהביא אותנו חזרה לכביש לחניון מצפור הצוק בנקודה 22
  • פה רכבנו על הכביש לחניון מצפור הצוק
    בנקודה 23 בקצה החנייה עלינו על דבל שמטפס עד נקודה 24
    פה פנינו ימינה לסינגל על קו גובה (מסומן בין שני החיצים של 24)
    בהמשך רכבנו על דבל וסופו סינגל עד נקודה 25 בה פונים שמאלה וימינה להמשך הסינגל המקביל לכביש "עוספיה-אוניברסיטה"
    הסינגל מסתיים ליד צומת דמון בנקודה 26
    חצינו את הכביש עד החניון בצומת דמון ליד תחילת מסלול נחל אלון (27)
  • חצינו את הכביש בנקודה 27 ונכנסנו לסינגל נחל נשר הטכני ברמה בינונית וירדנואיתו עד הדרך בנקודה 28
    מכאן ימינה על דרך 4X4 אותה ע
    זבנו שמאלה לטובת סינגל היתדות בנקודה 29
    הסינגל פונה לאחרונה מגזעי העצים שחסמו אותו בחורף ועכשיו הוא רכי לכל אורכו
    בנקודה
    30 בטרסה הסינגל מחליף את שמו לסינגל היערנים ונמשך עד חניון יער היערנים בנקודה 31
    מכאן רכיבה בכביש ששבחניון עד דרך נוף הכרמל (32)
  • רכבנו מכאן על דרך נוף הכרמל עד הכניסה לסינגל היורד ליגור בנקודה 33
  • סינגל היורד ליגור הוא כרגיל חווייתי
    נראה שהסינגל שופץ ונוקה
    הרבה קטעים סלעיים סודרו ולכן הוא רכיב יותר
    זה לא אומר שהוא סינגל קל , זהו סינגל טכני מאד ורובנו יצטרכו להוריד רגל בהרבה מקומות , אבל ה
    ניקוי והסידור עשו אותו נוח יותר
    הסינגל מתחיל בסימון כחול וסימון שביל ישרל בנקודה 33
    בנקודה 34 עוזבים את הכחול ושביל ישראל וממשיכים שמאלה בסימון שחור עד העיקול בנקודה 35
    מכאן ממשיכים בסינגל המסומן ירוק עד ליד בריכת השחייה של יגור בנקודה 2 והלאה לאוטו (1)