Friday, March 22, 2013

נחל געתון וכזיב דרך הר בטח

תאריך :  22-3-2013

כברי - כביש "נהריה-מעלות" - חניון כברי - מעל נחל געתון - כביש "צומת געתון-יחיעם" - מעל המחצבה - נחל געתון - חרבת געתון - שביל הקטלבים - ליד עין יעקב - נחל מרווה - הר בטח - תרשיחא - מעונה - כביש "נהריה-מעלות" - איזור תעשייה מעלות - כביש ירידה לעין זיו -  עין זיו - נחל כזיב - עין טמיר - עין בריתות - עין מצוד - עין חרדלית - כביש "שלומי-צומת כברי" - כברי

נקודת יציאה : רחבת חנייה בתחילת כביש הגישה לכברי משמאל (צפון) לכביש הגישה

אורך : 38 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• בגלל התחזית השרבית הצפוייה החלטתי על מסלול געתון כזיב שבו הרבה מטיפוס מוצל והירידה בכזיב רטובה כמובן
    בעלייה גיוונתי בעלייה לא רק בדרךהדרדרתית בתוך הגעתון אלה בשביל הקטלבים והלאה בדרך ה 4X4 מדרום לו
    בהמשך טיפסנו להר בטח
    הרכיבה בכזיב היא כרגיל דהירה נהדרת תוך חציית מקורות מים
    גם פתחנו את עונת הרחצה בטבילה בבריכה אחרי עין טמיר
    איזה יופי של  מסלול
  • התחלנו מכביש הגישה לכברי (1) ורכבנו בשולי כביש "נהריה-מעלות" עד הפנייה לבי"ס האיזורי בנקודה 3
    בנקודה 4 פנינו לדרך שהובילה עד ליד תחנת דלק והלאה עד צומת דרכי ה 4X4 בנקודה 5
    פנינו ימינה לדרך
    ובהמשך שמאלהבנקודה 6
    אם היינו ממשיכים בדרך דרומה ולא פונים בנקודה 6 היינו מתחברים לדרל שיותר קרובה לערוץ
    בנקודות 7 פנינו מהדרך בר בשטח לדרך שמתחת
    מכאן הלאה מעל ערוץ הגעתון עד כביש "צומת געתון-יחיעם" בנקודה 8
  • חצינו את הכביש ונכנסנו לדרך 4X4 בנקודה 9 לאורך הגעתון
    בנקודה 10 רכבנו שמאלה וטיפסנו לתצפית על האגם שבמחצבה מהמצוק בנקודה 11
    חזרנו לנקודה 10 והמשכנו בדרך במעלה הגעתון עד ליד חרבת געתון בנקודה 13
    הזרימה בנחל הגעתון חזקה ויפה
    המשכנו לצומת הדרכים בנקודה 14
    והמשכנו בדרך עד צומת הדרכים בנקודה 15
  • מכאן טיפוס ימינה לדרך הקטלבים והמשכה בדרכי 4X4 שלעתים הופכות לדרך טובה וכמה קטעי כביש עד נקודה 19 ליד מקום גידול פטריות
    פה תמיד טיפסנו שמאלה למעונה
    הפעם המשכנו להר בטח ולכן המשכנו עם הדרך עד צומת הדרכים בנקודה 20
    מכאן שמאלה בדרך שהופכת תלולה ודרדרתית עד נקודה 21
    מכאן דרך תלולה אבל נוחה עד התצפית על הר בטח בנקודה 22
  • אחרי קפה ותה בהר בטח עם תצפית נהדרת ירדנו לכביש "יחיעם-מעלות" בנקודה 24
    המשכנו בכביש למעונה והלאה עד צומת הכניסה למעונה מכביש "נהריה-מעלות" בנקודה 26
  • מכאן רכיבה בשולי הכביש הרשי ופנייה לכיוון איזור התעשייה של מעלות בנקודה 27
    רכיבה צפונה עד נקודה 28 בה טיפסנו בכביש הצדדי לכיוון עין זיו עד שיא הגובה בנקודה 29
  • מכאן מתחילה ירידה רצופה כמעט לאורך נחל כזיב
    תחילה דוהרים בכביש המשובש שהוא חסום לרכב מכ 200 מ' אחרי נקודה 29
    הכביש מסתיים לפני משאבות של עין זיו
    בנקודה 30
    אחרי שעוקפים רגלית את המשאבות מימין (לא רכיב ברובו) מתחילים דהרה בדרך 4X4 לאורך נחל כזיב תוך חציית הנחל הזורם במספר רב של מעברים שרובם ככולם רכיבים וכייפיים תוך השפרצת מים לצדדים
    בנקודה 31 בצומת הדרכים לוקחים שמאלה לדרך שעוברת מעל עין טמיר ובנקודה 32 עצרנו לשחייה בבריכה (שחייה ראשונה השנה)
    מכאן טיפוס קצר עד נקודה 33
    מכאן המשך דהירה בדרך ה 4X4 עד סופה במחסום בנקודה 34
  • מכאן רוכבים תחילה בדרך לבנה שבהמשך הופכת כביש שמתחבר לכבים ראשיים יותר
    מנקודה 37 עולים על כביש "שלומי-כברי" ורוכבים בשוליו עד החנייה בפנייה לכברי (1)