Friday, March 29, 2013

לופ בארי ובשור

תאריך :  29-3-2013

בארי - סינגל בארי - נחל סחף - הלופ הצפוני של סינגל בארי - נחל סחף - נחביר - סינגל בארי - מכרות הגופרית - כביש הבטון - נחל שערתה - נחל הבשור - סכר המגלש - נחל גרר - סינגל הבשור - ליד תל גמה - חצייה מתחת כביש 232 - סינגל הבשור - סכר על נחל הבשור - נחל גמילה - חוות דקל - חציית כביש 241 - גשר הרכבת הבריטי בפרק אשכול - סינגל הבשור - למרגלות תל שרוחן - נחל הבשור - מאגרי נחל בשור - הגשר התלוי - מגדל צאלים - צומת צאלים - כביש 222 - קיבוץ צאלים - כביש 222 - מגדל צאלים - דרך נוף נחל הבשור - חציית כביש 241 - סכר על נחל הבשור - חציית כביש 234 - נחל בוהו - כביש 232 - בארי

נקודת יציאה : חנות "לה מדווש" בבארי

אורך : 87 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• הטיול שמחבר את סינגל בארי עם סינגל הבשור כבר תוכנן ממזמן והיה צריך לכלול את סינגל אופקים בדומה למסלול (טרם היה סינגל הבשור) שרכבנו ב 2010 :
    בגלל שהייתי חולה לפני שבועיים השתבשו לי הרכיבות וחששתי שאני לא בכושר מספיק ולכן דחיתי את הטיול ובסופו של דבר החלטתי על טיול מקוצר שיכלול רק את סינגל בארי כולל הלופ הצפוני ואת סינגל הבשור
    בסופו של דבר הרגשתי בסוף המסלול שהייתי עומד גם במסלול הארוך יותר של 105 ק"מ ולא רק 87 ק"מ
    סה"כ היה מסלול משובח ושופע טבע
    עדיין היה הרבה ירוק (ללא כלניות) והרבה ערבות עשב שהזכירו קצת נוף מערב פרוע (כך הגדיר זאת ניר)
    גם הדיות ועופות דורסים נוספים , חסידות ונחילי הארבה שפגשנו בעיקר בסינגל הבשור הוסיפו על האווירה המיוחדת
  • התחלנו בלה מדווש (1) ונכנסנו לסינגל בארי (2)
    ב"כיכר" בנקודה 3 פנינו צפונה ללופ הצפוני של סינגל בארי (כיוון הרכיבה מצויין במפה - נגד כיוון השעון) ועם סיום הלופ חזרנו לכיכר (3)  והמשכנו בסינגל בארי עד הכביש הפנימי (4)
    בנקודה 5 ממשיך הסינגל
    אחרי קטע הסינגל בחורשה
    בנקודה 9 מתחיל קטע נהדר בסינגל ששופץ לאחרונה והתווספו בו אלמנטים שונים בעיקר משטחי עץ ששומרים על השביל ומאפשרים ירידות תלולות או רכיבה על רכסים ומעברי קטעים חוליים
    הקטע הזה נמשך מנקודה 9 עד 10 בערך - יופי של עבודה
    המשכנו עם סינגל בארי עד סכר המגלש בנקודה 11
  • פה (11) מתחיל סינגל הבשור המסומן היטב בסימוני שביל אופניים של קק"ל בצבע אדום (בשונה מהצהוב בשבילים בצפון)
    יורדים מסינגל בארי ממזרח לסכר ומצידו השני של נחל גרר מתחיל סינגל הבשור שמטפס ימינה (מערבה)
    תחילה הוא סינגל ובהמשך למרגלות תל גמה יש דרך 4X4 ובסוף שוב סינגל עד החצייה של נחל הבשור מתחת לגשר כביש 232 (נקודה 12) ולהמשך סינגל הבשור .

בנקודות המסומנות ב 13 סטינו קצת מתוואי הסינגל הרשמי כי פספסנו סימון ורכבנו בקטע סינגל לא מסומן ואז על דבל עד חבירה לסינגל הבשור
    בנקודה 14 הגענו עם הסינגל לסכר שאגם קטן ויפה נקווה אחריו
    את הסכר חוצה דרך המסומנת סימון שבילים אדום עליה רכבנו בדרכנו חזרה לבארי
  • חצינו את הסכר והמשכנו בנקודה 15 בהמשך סינגל הבשור
    בדרך לכביש 241 הסינגל עובר בשטח של חוות דקל ונכנס אליה על מעבר מתכת מיוחד
    לקראת הכביש יוצאים משטח החווה והסינגל ממשיך עד המעבר של כביש 241 בנקודה 16
  • אחרי חציית הכביש נכנסנו לדרך הנוף נחל הבשור ועזבנו אותה עם הסינגל בנקודה 17
    בנקודה 18 חוצים את ערוץ הבשור הזורם (זרימה רדודה) ומטפסים לאנדרטה לרכבת הבריטית מסוף מלחמת העולם ה I בנקודה 19
    המשכנו מכאן בדרך 4X4 ובהמשך בסינגלים שהופכים מדי פעם לדבלים עד מרגלות תל שרוחן (20)
    פה ממשיכים עם סימון הסינגל הרשמי ולא מתפתים למספר סינגלים שחוצים את הסינגל לכיוון תל שרוחן)
    גם בהמשך הדרך פוגשים פה ושם סינגלים לא רשמיים
    לאט לאט הנוף נהה יותר ערבתי והתחלנו לפגוש להקות ארבה שהתעופף בכל הכיוונים
    היו גם הרבה דורסים
    בנקודה 21 ליד אחד המאגרים יש תצפית גבוהה (יחסית) על הסביבה
    המשכנו עם הסינגל שמתחלף בדבל לעתים קרובות עד הגשר התלוי על נחל הבשור (22)
  • מכאן יש קטע מנהלתי קצר למילוי מים
    כנהוג בשמורות טבע בארץ בדרך כלל אין ברזים למילוי מים ואיפה שיש אז מבטלים אותם (למשל ליד עין זיו) ולכן לצורך המשך הטיול רכבנו עד המגדל בכניסה לפרק נחל הבשור בנקודה 23 והלאה בכביש עד הפנייה לקיבוץ צאלים בנקודה 25
    מילינו מים בתחנת הדלק במוסך של הקיבוץ (26)

מכאן חזרה לצידו המערבי של הגשר התלוי (22)
  • מכאן הרכיבה היתה מנהלתית , אם כי בדרכים וכבישים פנימיים בין פרדסים כשריח פריחת הלימונים שולט באוויר
    רכבנו תחילה בדרך הנוף של נחל הבשור עד נקודה 27
    פה פנינו לדרך 4X4 שמאלה עד חיבור עם דרך שדות בנקודה 28
    הדרך לפעמים חולית אבל רכיבה ובנקודה 29 עלינו על הדרך המסומנת אדום שגם הפכה לסלולה
    קטעי הסלילה , הדרך המשובחת והחול מתחלפים , אבל סה"כ הכל רכיב
    בנקודה 30 הגענו לכביש 241
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך שבתחילתה סלולה והמשכה כמו קודם דרך עפר טובה מסומנת בסימון שבילים אדום עד הסכר בנקודה 14
    אחרי רחצה באגם הקטן שמצפון לסכר המשכנו עם הדרך האדומה הטובה כאן לכל רכב עד המפגש עם כביש 234 בנקודה 31
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך סלולה המתחלפת בדרך 4X4 טובה עד נקודה 32
    פה התעקלנו שמאלה עם הדרך העיקרית ובנקודה
    33 הדרך סלולה עד נקודה 34
    פה פנינו חצי ימינה לדרך בסימון שבילים ירוק איתה המשכנו עד המפגש עם כביש 232 ליד בארי בנקודה 35
    רכבנו קטע קצר על הכביש ובנקודה 3
    6 ירדנו שמאלה (צפונה) לדרך מקבילה לכביש עד חיבור עם כביש הגישה לבארי בנקודה 37 ומשם הלאה לחנות האופניים בה חנינו (1)