Friday, April 05, 2013

דרך הסוכר - מעגלי - במסלול חדש

תאריך :  5-4-2013

צומת אלמוג - כביש "צומת אלמוג-יריחו" - שרידי כביש "ירושלים-יריחו" הישן - ליד רוג'ום אל קבליה - חציית כביש 1 - וואדי קטיף - מתחת מצפה יריחו - טיפוס לרכס שמצפון לדרך הסוכר - נאקב לנחל אוג - נחל אוג - ביר אל מלקי - דרך הסוכר - ראס אל משהד - נבי מוסא - וואדי קטיף - צומת אלמוג

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול בצומת אלמוג

אורך : 25 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

• מזג האוויר הסגרירי שלח אותנו אל המדבר , כנראה בפעם האחרונה בעונה זו
    החלטתי על דרך הסוכר , ובשביל לגוון עשינו מסלול מעגלי מאלמוג , שונה מהמעגלי שבוצע בעבר : https://razg.blogspot.com/2008/11/blog-post.html
    המסלול החדש שבניתי הוא המעגלי הטוב ביותר להגיע לסוכר כי הוא רכיב כולו ללא הקיר המאלץ טיפוס רגלי שנמצא בסוף העלייה במסלול המוזכר למעלה
    בנוסף רכבנו בנאקב מראש העלייה לנחל אלמוג שלא הכרנו ולא היו פרסומים שלו או סימון כלשהו במפה , הימור מוצלח שלי שיהיה שם נאקב מתוך ניתוח טופוגרפי וניסיון
    סה"כ טיול קצר , קל וכייפי
  • התחלנו מתחנת הדלק באלמוג (1) והמשכנו עד כביש 1 לצומת אלמוג
    חצינו את הכביש בנקודה 2 ורכבנו קצת בשולי הכביש ובנקודה 3 ירדנו לשטח כדי להמנע מהכביש
    בנקודה 4 חברנו לשרידי הכביש הישן "ירושלים-יריחו" והתחלנו בטיפוס הארוך לדרך הסוכר
    רכבנו על שרידי הכביש עד נקודה 5 בה הוא פונה לצד השני של כביש 1
    אנחנו המשכנו מכאן בדרך 4X4 טובה בטיפוס עד פגישה עם כביש 1 בנקודה 6
    פה חצינו את כביש 1 (בזהירות) ומצידו השני התחברנו לדרך 4X4 בערוץ שמדרום לכביש
    זוהי דרך שלפעמים עוברת ממש בערוץ (טיפה דשדש) אבל תמיד רכיב עד נקודה 7
  • בנקודה 7 התחלנו בטיפוס דרומה אל הרכס שמעל דרך הסוכר
    הטיפוס תלול לפעמים אבל הדרך סבירה
    הטיפוס העיקרי מסתיים בנקודה 9
    מכאן טיפוס מתון קצר לשיא הגובה ומיד אחריו בנקודה 10 עזבנו את הדרך המסומנת בסימון שבילים כחול
  • בנקודה 10 ירדנו ללא שביל ברור אבל מהר מאד מתחיל להתגלה שריד של נאקב כאשר על סכין השלוחה הנאקב ברור
    זוהי ירידה טכנית בינונית רכיבה (פרט לכ 5 מ')
    הנאקב המשובח מסתיים בערוץ נחל אוג בנקודה 11
  • מכאן רכיבה בערוץ נחל אוג המדשדש לפעמים אבל רכיב לחלוטין עד ביר מלקי בנקודה 12
  • פה עלינו על סינגל דרך הסוכר הקלסי
    תחילה עלייה מתונה עד התצפית המפורסמת בראס אל משהד (13) ממנה תמיד מצטלמות התמונות המפורסמות של דרך הסוכר
    מכאן מתחילה הירידה הכייפית שדהרנו בה עד נבי מוסא על כביש בקעת הורקניה בנקודה 14
  • מנבי מוסא פנינו שמאלה לוואדיון להמשך הסינגל בערוץ ולקראת סופו בגדה הימנית של הערוץ עד כביש הגישה לאלמוג (15) והלאה לתחנת הדלק (1)