Friday, April 19, 2013

בחרבת בית עיטאב ודרך הקיסר

תאריך :  19-4-2013

נתיב הל"ה - עמק האלה - יד רזי - כביש "צומת האלה-צור הדסה" - כביש "עמק האלה-בית שמש" - נחל זנוח - עין תנור - חרבת תנור - עין מטע - מטע - כביש "צומת צור הדסה-צומת נס הרים" - כביש "צומת נס הרים-צומת מחסייה" - בר בהר - נחל דולב - עין חוד - חרבת בית עיטאב - נחל המערה - נחל אוזן - סינגל "אוזן בתנור" - עין מטע - נחל זנוח - חרבת חנות - סינגל "מדרגות הקיסר" - כביש "צור הדסה-צומת עציונה" - כביש "צומת עציונה-צומת האלה" - נתיב הל"ה

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד אנדרטת הל"ה לפני השער של קיבוץ נתיב הל"ה

אורך : 32 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

• הגשמים בצפון ובחוף אילצו אותי לחפש מסלול יבש באיזור בית שמש ואכן כך היה
    החלטתי לקחת את המסלול https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/mata2 שעשינו לפני כחצי שנה ולהוסיף לו כמה תוספות קטנות אבל מעניינות כמו חרבת בית עיטאב וסינגל אוזן בתנור ובכך שיבחנו את המסלול המשובח גם ככה
  • יצאנו מאנדרטת הל"ה (1) ובחרנו בדרך השמאלית בנקודה 2 בטיפוס שמתמתן בהמשך עד רחבת תצפית לא מסודרת במקום שלפי מפת סימון שבילים נקרא "יד רזי" (3)
    מכאן ירדנו בר בשטח ברכיבה עד מפגש עם דרך בנקודה 4
    המשכנו עם הדרך עד נקודה 5

פה רובנו ירדנו כמתוכנן ורכבנו בסינגל בשדה עד הכביש בנקודה 6
    חלק המשיכו בדרך 4X4 (מסומנת בחיצים במפה) עד  נקודה 7 בכביש העולה לרמת בית שמש ומכאן ירדו עד הכביש בנקודה 9
    אנחנו רכבנו בשולי הכביש לבר גיורא ואז פנינו בצומת בנקודה 8 לכיוון בית שמש
    בנקודה 9 המשכנו כולנו בשולי הכביש עד הפנייה לדרך של נחל זנוח בנקודה 10
  • מכאן מתחילה עלייה בדרך 4X4 מתונה בד"כ במעלה נחל זנוח
    בנקודה 12 לקחנו את הדרך שבגדה הצפונית של הנחל אבל יש דרך מקבילה וטובה גם בגדה הדרומית
    חלפנו על פני חרבת תנור ועין תנור והגענו לעין מטע בנקודה 13
    המשכנו בדרך אל מושב מטע ונכנסנו אליו דרך הפשפש בגדר בנקודה 14
    מכאן ברחובות המושב עד היציאה בפשפש בגדר בנקודה 15
    המשכנו בדרך שמתחילה כדרך סלולה אבל במהרה הופכת דרך 4X4 זרועת אבנים שמטפסים בה עד כביש "צור הדסה-בר גיורא" בנקודה 16
  • מכאן רכיבה בשוליים הצרים של הכביש עד צומת נס הרים (17) והלאה בכביש "צומת נס הרים-מחסייה" עד בר בהר בנקודה 18
    בבר בהר אפשר למלא מים
  • פה מתחילה הירידה (עם 2 עליות באמצע)
    יצאנו מבר בהר
    בכביש מערבה כמה עשרות מ' ופנינו לדרך עפר בנקודה 19
    משם ירידה מהירה בדבל דרדרתי עד נקודה 21
    רובנו המשיכו בדרך ה 4X4 עד עין חוד בנקודה 22 ומשם טיפסנו רגלית בסימון האדום עד חרבת בית עיטאב בנקודה 24
    חלקנו עלו כ 20 מ' בסינגל המסומן שחור עד מערות כוכים ומשם עם הסינגל הרכיב ברובו עד מפגש האדום והשחור בנקודה 23 ואז טיפוס רגלי קצר לחרבת בית עיטאב (24)
  • מהחרבה ירדנו בדרך 4X4 לערוץ נחל המערה (25)
    המשכנו בירידה בדרך ה 4X4 מערבה בערוץ ואז שמאלה עם הדרך לחציית האוכף וירידה לערוץ נחל אוזן בנקודה 26
    המשכנו בדרך במורד נחל אוזן עד צומת הדרכים בנקודה 27 ליד עין אוזן
    פנינו לדרך שמאלה בסימון שבילים שחור ואחרי כמה מטרים בצד ימין נכנסים לסינגל "אוזן בתנור"
    הסינגל מתרחב לכ 100 מ' לדבל עד עמודי החשמל וממשיך שוב כסינגל שהופך טכני
    יש בו מדרגות סלע יפות לטיפוס ואחרי זה לירידה
    סוף הסינגל בנחל זנוח ליד עין מטע בנקודה 30
  • פה פנינו ימינה לעין מטע (13) והלאה בצומת הדרכים בנקודה 31 פנינו שמאלה והתחלנו לטפס לכיוון חרבת חנות (32)
  • פה מתחיל הדובדבן של הטיול , סינגל מדרגות הקיסר
    זהו סינגל טכני בינוני רכיב ב 99% עם הרבה מדרגות סלע שחלקן שרידים של המדרגות הרומיות שנבנו כנראה לכבוד ביקור הקיסר אדריאנוס בסביבות שנת 130 לספירה