Friday, April 26, 2013

דרך נחל צלמון תחתון לנחל ארבל

תאריך :  26-4-2013

עין נון - טחנת אל קבו - נחל צלמון - עין דשנה - סינגל נחל צלמון תחתון - מאגר לבנים - חציית כביש 65 - כלנית - כביש "מע'ר-צומת נחל צלמון" - נחל צלמון - חרבת ממלח - מאגר צלמון - כביש 806 - עילבון - צומת עילבון - חציית כביש 65 - נחל ארבל - עין אסעד - באר מזגה - עין ניתאי - עין ארבל - וואדי חמאם - כביש גישה לוואדי חמאם - מגדל - עין נון

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד עין נון (יש גם רחבה חדשה שנבנתה מצפון מזרח למעיין) (בכניסה הראשית למגדל נכנסים לדרך עפר מקבילה לכביש בכיוון צפון כ 300 מ')

אורך : 35 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

• כמו בכל שנה חזרנו לנחל ארבל שאת הירידה בו אני מאד אוהב
    הפעם בחרתי לעלות דרך נחל צלמון תחתון שבו רכבנו בפעם האחרונה באוקטובר 2004
    הפתיע לטובה סינגל נחל צלמון תחתון שהינו סינגל ארוך בן מספר ק"מ רק חבל שיש בו כמה קטעים שמצריכים הליכה , אבל מצד שני יש בו גם הרבה קטעים זורמים
    הירידה בנחל ארבל כרגיל היתה כייפית והדבר היחיד שמפריע זה הקטע לקראת הסוף בו לא ניתן לרכב ממש בגלל האבנים ומעבר המים
    יופי של מסלול המתאים במיוחד לסוף האביב
  • חנינו בעין נון (1) והתחלנו לרכב בדרך ה 4X4 צפונה עד צומת הדרכים בערוץ נחל צלמון (3)
    פנינו בדרך סלולה שמטפסת עד נקודה 4
  • פה מתחיל הקטע היפה של רכיבה בנחל צלמון התחתון שרובו סינגל
    ירדנו בדרך ה 4X4 עד נקודה 5 בה פוגשים את תחילת הסינגל המסומן בסימון שבילים כחול
    הסינגל זורם בד"כ לאורך כק"מ וחצי עד נקודה 6 בה הוא יורד לערוץ ומטפס לגדה הדרומית
    עד הערוץ הסינגל רכיב ב 99% ממנו
    בצד השני של הערוץ צריך להוליך את האופניים בד"כ ואז עוברים לצד השני והסינגל רכיב בחלקו
    בקטע 6-7 הסינגל רכיב ב 50%
    מנקודה 7 שוב רוכבים עד הירידה לשרידי הטחנות בנקודה 8
    ממשיכים ברכיבה (95% רכיב) במעלה הנחל עד המפגש של הסינגל עם הדרך בנקודה 9
    כאן גם עוזבים את סימון השבילים הכחול
  • מטפסים קיר בדרך 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 10
    פונים עם הדרך שמאלה ומממשיכים עד מעל כביש 65 בנקודה 11

יורדים על המצוק שמעל הכביש עד הכביש בנקודה 12 וחוצים בזהירות
  • המשכנו בדרך 4X4 תוך עקיפת היישוב כלנית ובנקודה 13 פנינו שמאלה לדרך 4X4 שעוברת במזבלה מאולתרת של הכפר מע'ר והתחברנו לכביש "מע'ר-צומת נחל צלמון בנקודה 14
    מכאן ירידה בצד הכביש לכיוון צומת נחל צלמון
    בנקודה
    15 ירדנו לדרך שהופכת סלולה ואחרי העיקול בו חוצים את ערוץ נחל צלמון הדרך מתחילה לטפס עד צומת הדרכים בנקודה 16
  • מכאן עוד טיפוס קל בדרך 4X4 לאיזור חרבת ממלח ומשם ירידה בין כרמי זיתים לכיוון אגם צלמון
    אחרי הקפת מאגר צלמון מגיעים לכביש תלול שמוביל לשער המאגר (17)
    עולים עד כביש "מע'ר-עילבון"
  • מכאן רכיבה בשולי כביש "מע'ר-עילבון" עד צומת עילבון ואז חציית כביש 65 וכמה עשרות מ' מימין נצאת הכניסה לדרך שיורדת לנחל ארבל (19)
  • פה מתחילה הירידה המשובחת בנחל ארבל
    תוך כדי הדהירה חוצים כמה שלוליות בוציות ואת הערוץ של הנחל
    רוכבים על דרך 4X4 טכנית קלה
    בנקודות
    20 מגיעים לדרך טובה ופונים שמאלה ואז ימינה להמשך הדרך בערוץ
    בנקודה 21 לא כל כך ברור ההמשך ולכן צריך להמשיך בדרך השמאלית שממשיכה ביריה לאורך ערוץ נחל ארבל
    בנקודה 22 מסתיימת דרך ה 4X4 וממשיכים בדבל ההופך סינגל פה ושם
    בקטע 23 יד הרבה חלקים לא רכיבים לרובנו וצריך ללכת בזרימה הרדודה ועל אבני הערוץ
    בהמשך שוב ניתן לרכב ולסיום מחכה לנו עין ארבל (22) הקטן בו ניתן לשטוף את האופניים מהבוץ
  • מכאן רכיבה בדרך 4X4 עד החנייה על כביש הגישה לוואדי חמאם בנקודה 25
    מכאן רכיבה בצד כביש הגישה עד צומת הכבישיפ בנקודה 26
    אחרי חציית הכביש המשכנו בסימון שביל ישראל עד הכניסה למגדל בנקודה 30 ובהמשך פנייה לדרך העפר לעין נון וישר למעיין עין נון (31) הכייפי ולאוטו (1)