Friday, May 31, 2013

דובדבנים 2013

תאריך : 31-5-2013

שמיר - ואדי מע'רה - ואדי אבו ג'יל - סירת א דיב - ציר הנפט - אנדרטת חטיבה 8 - יער מסעדה - כביש "מסעדה-צומת סכייך" - עלייה למושב אודם - עלייה  להר אודם - הר אודם - יער מסעדה - מסעדה - כביש "מסעדה-אלרום" - ליד ברכת רם - מסעדה - יער מסעדה - ליד חרבת רעבנה - זעורה - ציר הנפט - ואדי נעמוש - נחל שונית - ואדי מע'רה - ואדי אבו ג'יל - חרבת אל פריש - עין א דופילה - סכר ירדינון - שמיר

נקודת יציאה : חנייה של מפעל האופטיקה בקיבוץ שמיר (נכנסים בשער הקיבוץ ואחרי כ 100 מ' יש חנייה מימין)

אורך : 44 ק"מ

גובה מצטבר : 1137 מ'

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

הערות :
  • מזג האוויר הסביר איפשר לנו לרכב בטיול עם הרבה טיפוס וקילומטרג' ולכן הלכתי על טיול הדובדבנים המסורתי שאנחנו רוכבים כל שנה בתחילת יוני או בימים האחרונים של מאי
    כל פעם המסלול קצת שונה אבל תמיד מגיע לאיזור מסעדה וברכת רם
    השנה יבול הדובדבנים נראה מאכזב
    באיזור ברכת רם במקום שבשנה שעברה היו מלא דובדבנים , השנה היה מעט מאד וחלק מהעצים ללא פרי וגם ללא פרי לא בשל
    באיזור שממסעדה לזעורה היודובדבנים יפים אבל גם לא בכמויות של שנה שעברה
    העלייה משמיר עד הר אודם היתה בשיפועים סבירים המאפשרים רכיבה כל הזמן לרוב הרוכבים
    הירידה ממסעדה דרך זעורה היתה מהירה וכייפית , אחת הטובות
  • התחלנו בשמיר (1) ויצאנו מהשער הצפון מזרחי של הקיבוץ שהיה פתוח בנקודה 2
    מכאן מתחיל הטיפוס הרצוף כמעט עד פסגת הר אודם
    בין נקודה 2 ל 6 דרך 4X4 טובה ונוחה
    בין נקודה 6 ל 7 דבל זרוע אבנים וקוצים אבל רכיב במלואו
    בנקודה 7 הגענו לציר הנפט
  • פנינו ימינה על ציר הנפט ומיד שמאלה בנקודה 8 להמשך טיפוס דרך שרידי הכפר "סירת א דיב" במסלול בו עברה חטיבה 8 בדרכה לקלע במלחמת ששת הימים
    מנקודה 8 עד 11 דרך 4X4 סבירה כאשר בנקודה 9 יש אנדרטה של חטיבה 8 ליד שיני דרקון נגד טנקים במעבר הכרחי שהיה כאן
    בנקודה 11 פונים ימינה לדבל ואיתו מטפסים עד כביש "מסעדה-צומת סכיך" בנקודה 12 כשהתכסית משתנה משטח עשבוני ליער אלונים
  • פה פנינו שמאלה בכביש עד הפניה למושב אודם בנקודה 13
    טיפסנו בכביש הגישה לאודם ובנקודה 14 פנינו לדרך 4X4 שמובילה לפסגת הר אודם בנקודה 15
  • מכאן מתחיל ה"דובדבן" של הטיול (תרתי משמע)
    ירדנו מהפסגה בדרך 4X4 מהירה ובחלקה תלולה ודרדרתית עד נקודה 16 כשבצד לפעמים מטעי דובדבנים שהיו לאכזבתנו ללא פרי כמעט
    בנקודה 16 פנינו לדבל (הכניסה אליו לא ברורה אבל אחרי כמה מ' היא ברורה ) שלוצה את יער מסעדה (לפעמים קצת סלעים טכניים קלים) עד מגרש הכדורגל של מסעדה בנקודה 17 ואז בדרך והלאה ברחובות עד כביש "מסעדה-אלרום" בנקודה 18
  • אחרי כמה מ' על הכביש ימינה המשכנו ב 18 בדרך לבנה שהופכת כביש עד המפגש עם כביש מטעים המסומן בסימון שביל הגולן בנקודה 19
    סביב יש מטעי דובדבנם ותפוחים שגם כאן יבול הדובדבנים השנה קטן במיוחד
    הכביש הפנימי עליו רכבנו בטפס בתלילות עלייה קצרה ומנקודה 20 זורם בין המטעים כשמימין נופי ברכת רם וסביבתה
    בנקודה 21 פנינו מזרחה בכביש שהופך לרח' במסעדה עד הכביש הראשי בתוך מסעדדה בנקודה 22
    רכבנו בכביש הראשי דרומה ובנקודה 23 פנינו לרחובות מסעדה עד סוף השטח הבנוי בנקודה 24
  • מכאן רכיבה בדרך 4X4 כמימין חורשה ומשמאל מטעי דובדבנים שהיו עם הרבה דובדבנים
    בהמשך הירידה מתחילה להיות תלולה ומהירה וטסנו בה עד זעורה (26) והלאה עד ציר הנפט בנקודה 27
    פנינו על ציר הנפט שמאלה ובנקודה 28 המשך ירידה בדרך 4X4 דרדרתית עד נקודה 29
  • פה מסתיימת הירידה המהירה והכייפית וממשיכים שמאלה בדרך 4X4 עד מכלאת בקר בנקודות 30
    מהצד השני ממשיכים בדרך שמג'עג'עת עד נקודה 5 בה פוגשים את הדרך בה טיפסנו בבוקר
  • פנינו ימינה וירדנו במהירות עד צומת הדרכים בנקודה 32
    פה פנינו שמאלה בדבל עם הרבה אבנים וקוצים שהוביל אותנו לנחל ירדינון בנקודה 33
    פה פנינו ימינה לדבל דרדרתי מאד בגדה הצפונית של נחל ירדינון שהוביל אותנו עד סכר ירדינון (דופיילה) בנקודה 34
    נכנסנו דרך מעבר צר בשער הנעול והמעצבןוירדנו לבריכה הנהדרת בסכר הירדינון
  • אחרי הטבילה יצאנו שוב מהשער הצר (34) והמשכנו בדהרה בדרך ה 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 4 ואז ירידה מהירה לשמיר ולאוטו