Friday, May 03, 2013

בין הטללים

תאריך :  3-5-2013

צומת וואסט - חרבת האמיר - חרבת מוייסה - כביש "צומת פורן-צומת אביטל" - כביש "צומת בנטל-הר אביטל" - מרום גולן - הר בנטל - "קופי ענן" - סינגל "בנטל" - סינגל "סובב בנטל" - סינגל "הר אביטל-עין זיוון" - שביל הגולן - עין זיוון - אנדרטת גדוד סיור 134 - שביל הגולן - כביש "עין זיוון-רמת מגשימים" - הר בני רסן - בריכת הצ'רקסים -  כביש "עין זיוון-רמת מגשימים" - כביש/דרך לתל יוסיפון - קלע אל טוויל - ליד תל יוסיפון - חציית כביש "נפח-עין זיוון" - דלווה - מאגר אורטל - ג'וויזה - צומת וואסט

נקודת יציאה : חנייה של המרכז המסחרי בצומת וואסט (כ 200 מ' דרומית לצומת וואסט)

אורך : 40 ק"מ

גובה מצטבר : 636 מ'

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • מזג האוויר השרבי בכל הארץ דחף אותי לחפש מסלול שיהיה נעים ואולי קריר
    הבחירה נפלה על צפון הגולן שאכן היה קריר בבוקר , פורח וירוק עדיין וגם נסבל לקראת הצהריים
    בחרתי במסלול שעשינו בשנה שעברה https://razg.blogspot.com/2012/05/blog-post.html
    והורדתי ממנו 2 קטעים קצרים שזרמו פחות ולכן המסלול הנוכחי הפך לכמעט מושלם
    גם סינגל "אביטל - עין זיוון" השתפר והיו בו פחות אבנים והיה זורם ברובו
    סה"כ זהו המסלול עם הכי הרבה סינגלים בגולן שרכבתי
    (כ 7 ק"מ סינגלים במסלול)
  • יצאנו ממרכז הקניות (1) צפונה בשולי הכביש עד הכיכר בצומת וואסט (2)
    פנינו בכביש מזרחה ומיד בנקודה 3 אחרי שחולפים משמאלנו על פני חרבת האמיר פנינו לדרך 4X4 ימינה
    מכאן טיפוס מתון בד"כ בנו
    ף של מרעה פרות כשחסידות מעופפות (ראה תמונות)
    בנקודה 6 הדרך פוגשת בכביש "צומת פורן-צומת אביטל" ורוכבים בכביש עד נקודה 7
    פה עולים שמאלה בדרך 4X4 שמצדדיה יער אופייני עד שער של איזור לולים בנקודות 8
    בשנה שעברה שערי הלולים היו פתוחים ורכבנו דרכם
    הפעם הלכנו/רכבנו מחוץ לגדר ללא שביל מוגדר בקטע 8 הקצר עד אחרי השער ואז בדרך עד המפגש עם כביש "צומת בנטל-הר אביטל" (9)
  • מכאן רכבנו קטע קצר בכביש עד הפנייה לכביש המטפס להר בנטל בנקודה 10
    טיפסנו טיפוס קשה עד ראש הר בנטל בנקודה 11
  • מכאן מתחיל אחד הקטעים המשובחים בטיול , רצף הסינגלים : סינגל "בנטל" וסינגל "סובב בנטל"
    התחלנו ברכיבה בדרך שבראש התל לכיוון החנייה ובנקודה 12 פנינו לסינגל "בנטל" המסומן בסימון שבילים אדום
    הוא מתחיל כדבל אבל במהרה הופך סינגל תלול ומהיר ברמה טכנית קלה עם נופים מרהיבים לכל הכיוונים (ראה תמונות)
    בקטע האחרון (נקודות 13) הסינגל לא רכיב , תחילה בגלל דרדרת ובהמשך מעקה בטיחות
    בסוף הירידה מתחיל סינגל "סובב בנטל" בנקודה 13 שעובר חלקו בחפיר
    שסביב התל וחלקו על החפיר
    סביב יש פריחה מדהימה ונופים נהדרים לכיוון החרמון , סוריה והר אביטל
    קטע הסינגל שזורם ורכיב כולו מסתיים בדרך 4X4 בנקודה 14
    מכאן ממשיכים בדרך עד מנחת המסוקים בנקודה 15 והסינגל/שביל מסתיים בכיכר בה כביש העלייה להר אביטל בנקודה 16
  • פה מתחילים סינגל משובח הוא סינגל "אביטל-עין זיוון" המלווה כאן את שביל הגולן
    נכנסים אליו מהצד הדרומי של הכיכר בנקודה 16
    עד נקודה 17 הסינגל זורם ורכיב לחלוטין פרט לחציית צינור מים פה ושם שפרט למקרה אחד מצריך ירידה מהאופניים (כ 3-4 פעמים)
    בנקודה 17 הסינגל מטפס וממשיך עם שביל הגולן כאשר מדי פעם יש קטעים קצרים לא רכיבים לרבים מאתנו
    בגלל האבנים על השביל
    הסינגל מסתיים בכביש "נפח-עין זיוון" בנקודה 18
  • מכאן רכבנו קטע קצר בכביש מזרחה ובנקודה 19 ירדנו שוב לסינגל על תוואי שביל הגולן ורכבנו בסינגל עד האנדרטה לגדוד 134 בנקודה 20
    מהצד המזרחי של האנדרטה ליד טנק השרמן ממשיך הסינגל עם סימון שביל הגולן עד דרך ה 4X4 בנקודה 21
    מכאן עם הדרך עד כביש "עין זיוון-רמת מגשימים" בנקודה 22
  • פה פנינו על הכביש דרומה עד העלייה להר בני רסן עליו יש טורבינות רוח להפקת חשמל
    פנינו לדרך בנקודה 23 ובנקודה 24 פונים לדרך 4X4 שמטפסת לראש הר בני רסן
    בפסגה בנקודה 25 על ראש אחד המוצבים הלא מאויישים יש נקודת תצפית מסודרת

מכאן המשכנו בדרך ובנקודה 26 טסנו בדרך למטה עד הכביש (27)
    חצינו את הכביש והמשכנו עד בריכת הצ'רקסים הנהדרת בנקודה 28
  • מכאן קטע הסיום של הטיול שכולל דהירה בדרכי טנקים וכבישים משובשים המשמשים בעיקר את הצבא ומגדלי הבקר
    חזרנו מהמעיין חזרה לכביש (27) ורכבנו במעלה כביש "עין זיוון-רמת מגשימים" עד נקודה 29
    פה פנינו לדרך שהיתה סלולה בעבר והיום יש בה קצת שאריות כביש
    רוב הדרך בירידה והגענו למהירויות של מעל 50  קמ"ש - כייף
    בנקודה 27 פנינו צפונה לדרך טנקים שמטפסת במתינות עד כביש "נפח-עין זיוון" בנקודה 28
    אחרי חציית הכביש המשכנו בדרכי טנקים דרך מה שהיה בעבר בסיס דלווה והלאה עד ליד מתחם החנויות בצומת וואסט בנקודה 33 ולאוטו בחנייה (1)