Friday, May 10, 2013

עולים לצפת

תאריך :  10-5-2013

צומת כניסה לכחל - כביש 85 - חרבת גוב יוסף - הר עמיעד - כביש 89 - טרשי צפת - רמת רזים - צפת - המצודה של צפת - צפת העתיקה - כביש "עכו-צפת" - עין ליאור - כביש "עכו-צפת" - עין זיתים - נחל ביריה - צפת - נחל פשחור - עין כובס - מכון טיהור שפכים של צפת - עין עצבונית - נחל עצבונית - נחל עכברה - נחל כור - צומת הכניסה לכחל

נקודת יציאה : תחנת הדלק בצומת הכניסה לכחל ליד המסעדה "מקום יפה לקפה"

אורך : 35 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• חזרנו למסלול הדומה למסלולים שעשינו בעבר של עלייה לצפת , קצת אורבן בסמטאות העיר העתיקה וירידה נהדרת בנחל עכברה
    הכנסתי מספר שינויים כמו התחלה מצומת הכניסה לכחל במקום להתחיל מצומת עמיעד ובכך חסכנו רכיבה ארוכה בכביש בסיום או טיפוס מעצבן מעל מחנה עמיעד
    באיזור צפת הוספנו רחצה בעין ליאור באמצע הטיול , מנהג שאימצנו בכמעט כל טיול קיץ שלנו
    סה"כ טיול מהיר וכייפי
  • התחלנו מתחנת הדלק (1) ובצומת הפנייה לכחל (2) מכביש 85 פנינו מזרחה בשולי הכביש עד נקודה 3
    פה פנינו לדרך צבאית שהובילה אותנו לצומת ליד מאגר בנקודה 4 ואז פנינו שמאלה ועברנו ליד חרבת גוב יוסף (5) עד צומת הדרכים בנקודה 6
  • פה מתחילה העלייה הארוכה לצפת
    מטפסים בדרך 4X4 זרועת אבנים בוואדי שמתחת להר עמיעד
    בנקודה 7 צומת דרכים בה פונים ימינה לדרך 4X4 טובה ודי מישורית עד כביש 89 בנקודה 8
    רכבנו בשולי הכביש מערבה עד נקודה 9 בה פנינו לדרך 4X4 שמטפסת דרך רמת רזים לצפת (10)
  • מכאן רכיבה ברחובות צפת עד נקודות 11 בה נכנסים לדבל קצר שמחבר אותנו למדרכה (טיילת) על כביש "ראש פינה-צפת"
    רכבנו על המדרכה בצד הדרומי של הכביש ובנקודה 12 ירדנו ברחובות עד הככר בכניסה לצפת (ליד אגד) בנקודה 13
  • פה טיפסנו (ראה חיצים עם הכיוון במפה) אל המצודה שהיא בנקודה הגבוהה והתחלנו בירידה כולל מדרגות
    בנקודה 14 נכנסנו לסמטאות צפת תוך התפתלות בסמטאות ופה ושם מדרגות
    אחר כך טיפוס כולל קצת הרמת אופניים במדרגות עד נקודה 15
    מכאן רכיבה ברחובות צפת לככר (13) והמשך בכביש הכניסה לצפת עד צומת הכניסה לצפת מכביש "עכו-צפת" בנקודה 16
  • פה ירדנו בכביש "עכו-צפת" בקטע קצר עד הפנייה לעין ליאור (17)
    לעין ליאור מטפסים כמה מדרגות ואז מתגלה מעיין חמוד וכייפי לטבילה
  • פה מתחילה ה"טיסה" חזרה
    ירדנו מהמעיין ואחרי ירידה קצרה בכביש פנינו שמאלה בנקודה 18 לדרך 4X4 שבדרך כלל יורדת
    בקטע האחרון ליד בית הקברות החדש של צפת היא הופכת כביש
    בנקודה 19 עוברים מתחת כביש 89 ובנקודה 20 בצומת כבישים פונים שמאלה
  • מכאן רכיבה בכביש משובש המוביל לאתר טיהור השפכים של צפת
    בנקודה 21 פוגשים את עין כובס וניתן לטבול
    המשכנו בכביש ובכניסה לאתר הטיהור פנינו לדרך 4X4 בנקודה 22 בה ממשיכים בטיסה לכיוון עכברה
    בנקודות 23 פונים לדרך 4X4 קצת דרדרתית
    זו ירידה מהירה ומשובחת שמסתיימת בערוץ נחל עכברה בנקודה 24
  • מכאן טיפוס עד צומת הדרכים בנקודה 25
    לוקחים את הדרך ישר ורוכבים לכיוון מחנה עמיעד
    קצת לפני הגדרות של הבסיס הדרך מתעקלת ויורדים איתה עד חיבור הדרך עם כביש 85 בנקודה 2 וממשיכים לתחנת הדלק (1)