עולים לירושלים
תאריך : 17-5-2013
מוצא
- שביל ירושלים - עמק בית זית - מאגר בית זית - כביש "צובה-עין כרם" -
צומת כרם - "שביל הדסה" - מעין מרים - עין כרם - נחל עין כרם - דרך הצוקים -
כביש ליד ושם - הר הרצל - ציר הרצל - בית הכרם - גבעת רם - ליד מוזיאון
ישראל - ליד הכנסת - מעל מנזר המצלבה - המושבה הגרמנית - שביל הרכבת -
טיילת ארמון הנציב - ארמון הנציב - פסל הסובלנות - מטה משקיפי האום בארמון
הנציב - טיילת ארמון הנציב - אבו טור - גיא בן הינום - שער האשפות - הרובע
היהודי - הקארדו - רח' סנט גיימס - הקישלה - שער יפו - ככר ספרא - מגרש
הרוסים - רחוב יפו - גשר המיתרים - ליפתא - עין ליפתא - נחל שורק - עינות
תלם - עמק הארזים - מוצא
נקודת יציאה : רחבת חנייה בכניסה למוצא תחתית (המקום שהיה פעם מסעדת בלק סטיר ז"ל)
משתתפים : 9
אורך : 36 ק"מ
גובה מצטבר : 652 מ'
זמן : 4:28 שעות
הערות :
- זהו עוד מסלול העולה לירושלים וכולל רכיבת שטח משולבת ברכיבת אורבן
הפעם לקחתי מסלול שפרסם אילן שחם http://mba.allmag.co.il/page/19057
הוספתי לו עוד נפח בתוך ירושלים כדי שיתאים לדרישות וקיבלתי מסלול מצויין קצת קל יותר מהמסלולים שעשינו כאן בעבר :
https://razg.blogspot.com/2012/07/blog-post_20.html
https://razg.blogspot.com/2011/07/blog-post_16.html
https://razg.blogspot.com/2010/06/2010.html
https://razg.blogspot.com/2009/08/blog-post.html
גם הכיוונים היו שונים
סה"כ יופי של מסלול מגוון בנופיו וסוגי השטח - יצאנו מהחנייה (1) ובנקודה 2 נכנסנו לדרך שבה גם שילוט של שביל ירושלים (2)
שביל ירושלים סלול כשביל אופניים בקטע זה
בנקודה 3 השביל מטפס טיפה לכיוון בית זית ואנחנו המשכנו בדרך 4X4 עד שפגשנו שוב את השביל הסלול בנקודה 4 והמשכנו איתו עד מפגש עם כביש "צובה-עין כרם" בנקודה 5
רכבנו בכביש שמאלה עד הכיכר בצומת כרם בנקודה 6
פה פנינו לכביש שמטפס ימינה להדסה ומיד בנקודה 7 פנינו לדרך 4X4 שמטפסת עד מפגש עם שביל הדסה (8) - שביל הדסה מתחיל כדבל והופך לסינגל
רובו רכיב פרט לקטע עלייה שבו בכיוון בו רכבנו הוא לא רכיב (בכיוון ההפוך זו ירידה רכיבה)
לקראת סופו בנקודה 9 הוא הופך דרך ואחר כך כביש פנימי בעין כרם
בהמשך רכבנו עד הכביש הראשי בעין כרם (11)
חצינו את הכביש ובנקודה 12 טיפסנו ברחוב שבסופו בערוץ נחל עין כרם הופך דרך 4X4 שנקראת "דרך הצוקים" שמטפסת עד הר הרצל
הדרך תחילה בטיפוס מתון ונהיית תלולה יותר
בנקודה 13 התחברנו לכביש של יד ושם והתחברנו לרחובות ירושלים ליד פסל המתכת האדום בנקודה 14 - רכבנו בציר הרצל עד נקודה 15 בה פנינו לרחוב ומיד לשביל הולכי רגל עם מדרגות שיורד בקטע חמוד ומוצל עד לגשר מעל דרך בגין בנקודה 16
מכאן טיפוס קל לגבעת רם והלאה עם הרחובות הרחבים באיזור ובהמשך בשביל סלול מקביל לרחוב עד נקודות 18 בה חצינו את הכביש והמשכנו בשביל סלול המטפס עד נקודה 19
מכאן ברחובות קטנים בד"כ עד חיבור לשביל היפה שנבנה במקביל למסילה הישנה בנקודה 20 במושבה הגרמנית - המשכנו לאורך שביל המסילה עד נקודה 21 ומכאן חיתוך ברחובות ובנקודה 22 נכנסנו לטיילת ארמון הנציב
- רכבנו לאורך הטיילת עד סופה בנקודה 23
אחרי תצפית יפה על ירושלים והמראה היפה של עננים נמוכים מעל מדבר יהודה המשכנו להקפת ארמון הנציב כאשר עוזבים את הרחוב לשביל סלול מקביל לרחוב ושוב חזרה לרחוב עד נקודה 24
פה בקצה השכונה היהודית והתחלת השכונה הערבית טיפסנו שמאלה בסינגל בשטח שמאחורי ארמון הנציב עד נקודת שיא הגובה בו יש אנטנה של האום ומיד אחריה הפסל היפה , פסל הסובלנות" (ראה תמונות) (25)
המשכנו ברחוב שמדרום לארמון הנציב חזרה לטיילת ארמון הנציב , אבל הפעם בחלקה הנמוך יותר עד חיבור לכביש בנקודה 26 - מכאן טיפוס בכביש עד התחברות לרחוב בשכונת אבו טור (27)
יצאנו מאבו טור בנקודה 28 וירדנו דרך הגשר שליד בריכות הסולטן (29) והלאה בכביש שמדרום להר ציון וממשך במקביל לחומות עד שער האשפות (30) - נכנסנו לכיוון הכותל וטיפסנו לרובע היהודי והסתובבנו קצת בסמטאותיו
המשכנו לרובע הארמני ויצאנו דרך רח' סנט ג'יימס לקישלה והלאה דרך שער יפו (31) - המשכנו לעיריית ירושלים וככר ספרא (32) והלאה דרך מגרש הרוסים עד רחוב יפו (34)
מכאן לאורך רחוב יפו שעכשיו הוא רחוב רחב ללא מכוניות בחלקו ומצד שני הרכבת הקלה משווה לו מראה של חו"ל
בנקודות 35 עלינו על גשר המיתרים
מצידו הדרומי רכבנו לכיוון היציאה מירושלים ומאחורי תחנות הדלק ועלינו על גשר הולכי הרגל הלולייני 36 שבסיומו ירדנו לדרך הדרדרתית היורדת לליפתא - בנקודה 37 בעין ליפתא טבלנו ואחרי "ההטהרות" המשכנו בסינגל ליפתא הטכני עד סופו בנקודה 38
מכאן רכיבה בשביל ירושלים הסלול ברובו במורד נחל שורק עד עינות תלם (39)
המשכנו בעמק הארזים תחילה בשביל ירושלים ובהמשך בדרך 4X4 עד חיבור לכביש היורד ממבשרת למוצא 40
המשכנו בכביש מתחת כביש 1 והלאה עד החנייה (1)
No comments:
Post a Comment