Friday, May 24, 2013

פנינות הגולן בין חושנייה לבטייחה

תאריך :  24-5-2013

חושנייה - מאגר קשת - ליד מושב קשת - עינות פחם - חרבת פחם - סינגל שביל הגולן - חרבת פרג' - בית המנורות - ציר הנפט - עין אורחה - כביש "עין זיוון-רמת מגשימים" - חאן ג'וחאדר - אנדרטת גדוד 405 - שעבנייה - סינגל שביל הגולן - רוג'ום אל הירי - עין אל פרס - כביש 808 - צומת דליות - כביש "צומת דליות-צומת מעלה גמלא" - ראס אל חיכת - שלוחת לווייה - נחל כנף - עין דיר עזיז - מושב כנף - כביש גישה לכנף - חרבת כנף - צומת מעלה גמלא - חציית המג'רסה - חציית הזכי - צומת יהודיה

נקודת יציאה : רחבה בחושנייה בדיוק במקום שהכביש מתעקל ב 90 מעלות שמאלה (צפונה) לבאים ממערב (קצת מערבית למסגד)

נקודת סיום : חנייה של המסעדה בצומת יהודייה (כ 50 מ' מדרום לצומת יהודייה על כביש סובב כנרת)

אורך : 46 ק"מ

ירידה מצטברת : 974 מ'

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• החום הכבד הצפוי הפנה אותנו לגולן
    חיפשתי מסלול קל ולכן תכננתי מסלול קווי עם מעט עליות ומספר רחצות להתקררות
    יצא המסלול עם כמות העלייה המצטברת הנמוך ביותר בתולדות הקבוצה שהיה פחות מ 100 מ' ואפילו בטיולים מישוריים במישור החוף טיפסנו יותר - בקיצור , טיול של רק ירידות
    מצד שני הטיול כלל נופים נהדרים ומגוונים של האיזורים הגבוהים יותר ובהמשך תצפיות לכנרת
    עברנו בכמות עצומה של אתרים הסוריים מתקופות שונות : חושנייה , עין אורחה , תל ג'וחדר , חאן ג'וחדר , עינות פחם , שרידי פרג' ובית המנורות , רוג'ום אל הירי , אנדרטות לזכר נופלים במלחמת יום כיפור , ציר הנפט , חרבת כנף ועוד
    גם הרכיבה , חלקה בדבלים קלים ונוחים ואחרים טכניים קצת יותר , סינגלים שחלקם קלים וחלקם מאתגרים וסיום בירידה מהירה שחלקה דרדרתית ומאתגרת בשיפועים חווייתיים
    אחד הטובים !!
  • התחלנו מהרחבה בחושנייה (1) ברכיבה בשביל הגולן שכאן הוא דרך 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 2
    פה עזבנו את שביל הגולן לטובת דבל תוך מעבר בשער קטן בגדר ורכיבה לכיוון מאגר קשת והלאה לעינות פחם שמציפים את הדרך (ראה תמונות) (3)
    בנקודה 3 גם חבר אלינו חזרה שביל הגולן
  • בנקודה 4 שביל הגולן הופך סינגל והמשכנו איתו
    הוא עובר בנוף פסטורלי של דגן כלשהו
    הסינגל רכיב ב 99% בגלל אבנים שפזורות על השביל ובעיקר חצייה של שרידי טרסה פה ושם שמצריכה העברת האופניים של מטר או שניים מעליה
    בנקודה 5 מגיעים לפנייה של שביל קצר של כ 20 מ' אל בית המנורות
    במבנה יש שימוש משני באבנים מהכפר היהודה מתקופתהמשנה והתלמוד ועליהן חריטות של מנורות
    הבנייה של הבתים מרשימה ורואים דוגמא לבנייה החורנית
    המשכנו בסינגל שביל הגולן עד המפגש עם ציר הנפט בנקודה 6
  • רכבנו מהר בציר הנפט עד המפגש עם כביש "רמת מגשימים -עין זיוון" בנקודה 7
    מכאן חציית הכביש והמשך בדרך 4X4 עד עין אורחה (8)
    עין אורחה הוא מעיין עם בריכה נהדרת בפינה מוצלת
    הבריכה עמוקה - כ 1.60 מ' - מומלץ לשחייה
  • יצאנו מעין אורחה חזרה לכביש (7) ורכבנו קטע קצר בכביש עד נקודה 9 בה פנינו לדרך 4X4 טובה ועברנו ליד חאן ג'וחאדר (10) והלאה עד לאנדרטה חדשה ומסודרת שנבנתה לזכר הנופים של גדוד תותחנים 405 במלחמת יום הכיפורים בנקודה 11
    אחרי הסבר והקשבה להקלטה שיש במקום המשכנו בדהירה בדרכי 4X4 עד נקודה 13 בה פגשנו שוב את שביל הגולן
  • בנקודה 13 רכבנו בסינגל שביל הגולן שרובו רכיב אבל כמעט כל 100-200 מ' צריך לעצור ולהעביר את האופניים מעל שריד טרסה שלא מאפשר רכיבה
    כך מגיעים עד רוג'ום אל הירי (גלגל הרפאים) המדהים
    אחרי סיור באתר והסבר המשכנו בסינגל עד נקודה 15
    מכאן שביל הגולן לא רכיב ולכן עזבנו לדרכי 4X4 עד כביש 808 בנקודה 17
    רכבנו על הכביש ובנקודה 18 ניתן לפנות שוב לסינגל שביל הגולן אבל הוא נראה קוצני ולא מזמין ולכן המשכנו בכביש עד צומת דליות (19)
  • פה פנינו ימינה על כביש "צומת דליות-צומת מעלה גמלא" ובנקודה 20 עזבנו את הכביש והמשכנו בדרכי 4X4 לכיוון שלוחת לווייה
    בנקודה 24 פנינו לדרך 4X4 מאתגרת ודרדרתית שיורדת לנחל כנף ואז מטפסת קצת עד שגיעים למעיין ולבריכה של דיר עזיז (25) או בעברית עין כנף ששופצה לזכר אשי נוביק שנפל במלחמת לבנון השניה
  • פה מתחיל הקטע האחרון והירידה הנהדרת לכנרת
    יצאנו מעין דיר עזיז (25) והמשכנו בדרך שהיתה בשיפוצים עכשיו ונכנסנו למושב כנף בשער בנקודה 25A
    מילינו מים בברז שליד המכולת בנקודה 26
    מכאן המשך עד כביש הגישה למושב בנקודה 27
    רכבנו קטע קצר בכביש מזרחה עד הפנייה לדרך ה 4X4 המסומנת בסימון שבילים שחור בנקודה 28
    מכאן טיסה בדרך שבדרך כלל מאתגרת בגלל אבנים וקוליסים עד חרבת כנף עם התצפית המדהימה בנקודה 30
    אחרי ביקור קצר במבנה שעומד על שרידי בית כנסת תלמודי ירדנו בירידה התלולה לכיוון הכנרת כאשר בנקודה 32 הדרך הופכת לשביל צופה כנרת
    בנקודה 33 מגיעים לצומת מעלה גמלא
  • חצינו את כביש סובב כנרת והמשכנו בדרך סלולה לכיוון המג'רסה עד צומת הדרכים בנקודה 35
    פה עוזבים את הדרך הסלולה וממשיכים בדרך 4X4 טובה שחוצה חלק מנחלי הבטייחה שהפתיעו בכך שהיו יבשים פרט לזכי בנקודה 36 שהצריך חצייה רטובה במים עמוקים שלא אפשרו רכיבה בגלל האבנים במים וגובה המים
    בהמשך בנקודה 37 הגענו לצומת דרכים ופנינו ימינה עד כביש סובב כנרת בנקודה 38 ואז בכביש צפונה עד המסעדה בצומת יהודיה (39)